Wszystkie publikacje twórcy

  1. Academic research on marketing in Central and Eastern Europe : a comparative analysis of scholarly papers published in Polish versus international journals / Malgorzata Karpinska-Krakowiak, Edyta Rudawska, Barbara Mróz-Gorgoń, Łukasz Skowron. // European Research Studies Journal. 2021, vol. 24 special issue 2, s.198-209 DOI: 10.35808/ersj/2218 (WorkId 27210)
  2. Cechy aukcji internetowych a wielkość generowanej sprzedaży : wyniki eksperymentu naturalnego / Jacek Cypryjański, A. Grzesiuk, Edyta Rudawska. // Logistyka. 2015, nr 2, s.1166-1174 (WorkId 10571)
  3. Cechy aukcji internetowych w kontekście teorii sygnałów : wyniki badań / Jacek Cypryjański, Aleksandra Grzesiuk, Edyta Rudawska. // Przedsiębiorczość i Zarządzanie. 2015, t. 16 z. 9 cz. 1, s.215-225 (WorkId 11689)
  4. Customer loyalty towards traditional products - Polish market experience / Edyta Rudawska. // British Food Journal. 2014, vol. 116 nr 11, s.1710-1725 (WorkId 9704)
  5. Czynniki sukcesu partnerstwa pomiędzy przedsiębiorstwem a organizacją pozarządową / Edyta Rudawska, Marta Bloch. // Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński. 2016, nr 43/2, s.229-238 DOI: 10.18276/sip.2016.43/2-22 (WorkId 12846)
  6. Differences and similarities in approach to sustainable marketing tools used by SMEs in the food & drink sector in selected European countries / Edyta Rudawska, Ewa Putek-Szeląg, Ulf Leusmann. // Przegląd Organizacji. 2018, nr 5, s.28-34 (WorkId 20930)
  7. Dysfunctional behaviors at work : the case of employees in Poland / Augustyna Burlita, Edyta Rudawska. // European Research Studies Journal. 2021, vol. 24 iss. 4B, s.493-506 DOI: 10.35808/ersj/2671 (WorkId 28612)
  8. Employees as internal stakeholders in the concept of sustainable marketing : a comparative analysis of European and Asian market / Edyta Rudawska, Sudath Weerasiri, Małgorzata Wiścicka-Fernando. // International Journal of Contemporary Management. 2018, brak, s.17 DOI: 10.4467/24498939IJCM.18.048.10034 (WorkId 22440)
  9. Establishing Relations Between Enterprises and Non-Governmental Organizations: Selected Aspects / Edyta Rudawska, Marta Bloch. // Social Sciences. 2016, Vol. 90 nr 4, s.68-77 DOI: 10.5755/j01.ss.90.4.14255 (WorkId 13926)
  10. Extending the consumer style inventory to define consumer typologies for secondhand clothing consumption in Poland / Daniella Ryding, Claudia E. Henninger, Edyta Rudawska, Gianpaolo Vignali. // European Research Studies Journal. 2020, vol. 23 special issue 2, s.410-433 DOI: 10.35808/ersj/1833 (WorkId 26178)
  11. Hedonic or utilitarian buying behaviours : what values do young adult customers seek in online group buying? / Edyta Rudawska, Kristina Petljak, Ivana Stulec. // International Journal Business Performance Management. 2015 vol. 16 no. 2/3, brak, s.182-198 DOI: 10.1504/IJBPM.2015.068736 (WorkId 11441)
  12. Identyfikacja zachowań nabywców na aukcjach internetowych "kup teraz" / Jacek Cypryjański, Aleksandra Grzesiuk, Edyta Rudawska. // Przegląd Organizacji. 2016, nr 11, s.50-57 (WorkId 12955)
  13. Integrated cultural theories on mobile marketing acceptance : literature review / Ngoc Thi Hong Nguyen, Edyta Rudawska. // Management and Business Administration. Central Europe. 2022, vol. 30 iss. 3, s.112-135 DOI: 10.7206/cemj.2658-0845.84 (WorkId 32881)
  14. Klient w dobie kryzysu - lojalność czy cena? / Edyta Rudawska. // Handel Wewnętrzny. 2013, lipiec-sierpień nr 4 T. 3, s.65-73 (WorkId 8841)
  15. Komunikacja marketingowa w procesie współpracy międzysektorowej organizacji pozarządowej / Edyta Rudawska, Marta Bloch. // Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. 2017, nr 17 (66), s.133-144 DOI: 10.22630/PEFIM.2017.17.66.11 (WorkId 15923)
  16. Komunikowanie inwestorom informacji w zakresie zasobu przedsiębiorstwa,jakim są klienci / Edyta Rudawska. // Marketing i Rynek. 2014, r. 21 nr 4, s.327-333 (WorkId 9701)
  17. Koncepcja wartości w relacjach pracownik - organizacja / Edyta Rudawska. // Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński. 2015, nr 39 t. 2, s.393-405 (WorkId 10742)
  18. Koncepcja więzi relacyjnych w marketingu relacji / Edyta Rudawska. // Marketing i Rynek. 2014, r. 21 nr 8, s.169-173 (WorkId 9413)
  19. Konsument na jednolitym rynku europejskim : dekada doświadczeń / Edyta Rudawska. // Handel Wewnętrzny. 2015, nr 1, s.221-230 (WorkId 10392)
  20. Koopetycja w kontekście marketing relacji - ujęcie międzyorganizacyjne, międzyfunkcjonalne i międzykonsumenckie / Edyta Rudawska. // Marketing i Rynek. 2014, r. 21 nr 5, s.565-571 (WorkId 9700)
  21. Marketing zrównoważony - nowe oblicze kapitalizmu? / Edyta Rudawska. // Ekonomia Economics. 2013, nr 3 (24), s.75-88 (WorkId 8784)
  22. Masowa indywidualizacja w marketingu relacji - obszary badań marketingowych / Edyta Rudawska. // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. 2014, nr 337, s.60-67 (WorkId 9554)
  23. Mass customization in the process of customer relationship creation / Edyta Rudawska, Ewa Frąckiewicz. // International Journal of Sales, Retailing & Marketing. 2015, Vol. 4 no. 2, s.35-45 (WorkId 11442)
  24. Percepcja koncepcji marketingu zrównoważonego przez menadżerów MSP w wybranych krajach Europy i Azji / Edyta Rudawska. // Przedsiębiorczość i Zarządzanie. 2019, t. 20 z. 6 cz. 2, s.351-364 (WorkId 22447)
  25. Postawy menadżerów MSP wobec koncepcji marketingu zrównoważonego - perspektywa wybranych krajów Europy Środkowo-Wschodniej / Edyta Rudawska, Ewa Frąckiewicz, Małgorzata Wiścicka. // Marketing i Rynek. 2017, nr 9, s.315-323 (WorkId 15381)
  26. Pracownicy w procesie kształtowania partnerskich relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a organizacją pozarządową - wyniki badań empirycznych / Edyta Rudawska, Marta Bloch. // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. 2016, nr 460, s.199-210 DOI: 10.15611/pn.2016.460.18 (WorkId 14712)
  27. Relacyjne podejście do działań marketingowych na rynku usług turystycznych / Edyta Rudawska. // Handel Wewnętrzny. 2013, wrzesień-październik nr 5 T. 1, s.159-169 (WorkId 8840)
  28. Relations with business partners in key areas of corporate social responsibility / Edyta Rudawska. // International Journal of Sales, Retailing & Marketing. 2013, vol. 2 no. 2, s.13-21 (WorkId 8881)
  29. Resale as sustainable social innovation : understanding shifts in consumer decision-making and shopping orientations for high-end secondhand clothing / Jessica Lichy, Daniella Ryding, Edyta Rudawska, Gianpaolo Vignali. // Social Enterprise Journal. 2023, , s.1-39 DOI: 10.1108/SEJ-01-2023-0016 (WorkId 35310)
  30. Scientific editors' note / Grzegorz Karasiewicz, Edyta Rudawska. // Problemy Zarządzania. 2021, vol. 19 no. 1 (91), s.5-10 (WorkId 27659)
  31. Socially responsible strategies in SMEs : a study in six European countries / Zhanna S. Belyaeva, Edyta Rudawska, Yana Lopatkova. // Global Business and Economics Review. 2020, vol. 22 no. 1/2, s.53-70 DOI: 10.1504/GBER.2020.105030 (WorkId 24163)
  32. Socio-ecological innovations in marketing strategy : a comparative analysis of companies operating in Western European countries and Central-Eastern European countries / Edyta Rudawska, Ewa Frąckiewicz, Małgorzata Wiścicka-Fernando. // Economics and Business Review. 2018, Vol. 4 (18) nr 3, s.51-69 DOI: 10.18559/ebr.2018.3.5 (WorkId 20950)
  33. Sustainable business model in food and beverage industry : a case of Western and Central and Eastern European countries / Zhanna Belyaeva, Edyta Dorota Rudawska, Yana Lopatkova. // British Food Journal. 2020, vol. 122 no 5, s.1573-1592 DOI: 10.1108/BFJ-08-2019-0660 (WorkId 24343)
  34. Sustainable development: concept, interest groups, benefits and global challenges / Edyta Rudawska, S. Renko, Yuriy Bilan. // International Journal of Academic Research. 2013, Vol. 5 nr 6, s.83-86 (WorkId 8884)
  35. Sustainable marketing as a response to contemporary challenges facing companies in Poland / Edyta Rudawska, Ewa Frąckiewicz, Małgorzata Wiścicka. // International Journal of Management Cases. 2016, vol. 18 iss. 4, s.15-29 (WorkId 13925)
  36. Sustainable marketing mix - the basic assumptions / Edyta Rudawska, Ewa Frąckiewicz, Małgorzata Wiścicka. // Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. 2016, nr 15 (64), s.130-138 (WorkId 14040)
  37. Sustainable marketing strategy in food and drink industry : a comparative analysis of B2B and B2C SMEs operating in Europe / Edyta Rudawska. // Journal of Business & Industrial Marketing. 2019, Vol. 34 Issue 4, s.1-16 DOI: 10.1108/JBIM-05-2018-0171 (WorkId 22459)
  38. The development of food retail formats : evidence from Poland / Edyta Dorota Rudawska, Katarzyna Bilinska-Reformat. // British Food Journal. 2018, vol. 120 no. 2, s.309-324 DOI: 10.1108/BFJ-02-2017-0064 (WorkId 20947)
  39. The influence of changes in the contemporary business environment on companies’ mission and goals : the example of selected European countries / Edyta Rudawska, Zhanna Belyaeva. // International Journal of Sales, Retailing & Marketing. 2018, Vol.7 nr 2, s.63-72 (WorkId 20951)
  40. The influence of environmental awareness on responsible energy consumption : the case of households in Poland / Magdalena Jaciow, Edyta Rudawska, Adam Sagan, Jolanta Tkaczyk and Robert Wolny. // Energies. 2022, vol. 15 iss. 15, s.1-15 DOI: 10.3390/en15155339 (WorkId 32237)
  41. The mediating role of gender in the process of purchasing in online buy-it-now auctions / Jacek Cypryjański, Aleksandra Grzesiuk, Edyta Rudawska. // Przegląd Organizacji. 2019, nr 6, s.44-51 DOI: 10.33141/po.2019.06.06 (WorkId 22615)
  42. The relational context of creating customer portfolio analyses / Edyta Rudawska. // Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia.. 2015, nr 14, s.143-152 (WorkId 10932)
  43. Wybrane aspekty zachowań nabywców na aukcjach internetowych : studium przypadku rynku akcesoriów do telefonów komórkowych / Jacek Cypryjański, Edyta Rudawska, Aleksandra Grzesiuk. // Handel Wewnętrzny. 2016, nr 5, s.56-68 (WorkId 12504)
  44. Young consumers as group buying services’ customers / Edyta Rudawska. // Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. 2013, nr 10, s.598-606 (WorkId 8885)
  45. Zaangażowanie pracownika jako efekt działań w obszarze marketingu wewnętrznego / Edyta Rudawska. // Marketing i Rynek. 2015, r. 22 nr 8, s.585-594 (WorkId 10802)
  46. Zarządzanie portfelem klientów - ocena i systematyzacja istniejących modeli / Edyta Rudawska. // Studia Ekonomiczne : zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. 2016, nr 254, s.170-180 (WorkId 12189)
  47. Zarządzanie portfelem klientów - źródło kreowanej wartości przez marketing / Edyta Rudawska. // Handel Wewnętrzny. 2013, maj-czerwiec nr 3 t.1, s.237-244 (WorkId 8674)
  48. Zarządzanie relacjami z klientem o niskiej wartości dla przedsiębiorstwa / Edyta Rudawska. // Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. 2013, nr T.21, s.49-62 (WorkId 8845)
  49. Źródła wartości dla klienta na rynku radiofonii publicznej / Edyta Rudawska, Adam Rudawski. // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. 2016, nr 458, s.88-100 DOI: 10.15611/pn.2016.458.08 (WorkId 14344)
  50. Organisation management through value for the customer / [guest ed. Edyta Rudawska]. - London : Inderscience Enterprises LTD, 2015 (WorkId 528)
  51. Rozważania o transporcie : księga jubileuszowa dedykowana profesor Elżbiecie Załodze / redakcja naukowa Tomasz Kwarciński, ; [aut. : Edward Włodarczyk, Robert Tomanek, Andrzej S. Grzelakowski, Edyta Rudawska, Stane Božìčnik, Wiesław Starowicz, Sebastian Belz, Elżbieta Załoga, Henryk Babis, Hubert Bronk, Peter Faller, Włodzimierz Januszkiewicz, Ewa Komorowska, Tomasz Kwarciński, Bogusław Liberadzki, Elżbieta Marciszewska, Maria Michałowska, Jerzy Mikulski, Leszek Mindur, Janusz Neider, Józef Perenc, Michał Pluciński, Danuta Rucińska, Andrzej Ruciński, Józef Stanielewicz, Krzysztof Szałucki, Maria Trojanek, Krystyna Wojewódzka-Król, Agnieszka Gozdek, Zuzanna Kłos-Adamkiewicz, Emilia Kuciaba, Jan Burnewicz, Stanisław Krawiec, Maciej Mindur, Wojciech Paprocki, Elżbieta Szaruga ]. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2020 (WorkId 25391)
  52. The sustainable marketing concept in European SMEs. Insights from the food & drink industry / Edited by Edyta Rudawska. - Bingley : Emerald Publishing Limited, 2018 (WorkId 20961)
  53. Zarządzanie. T. 2 / [redaktor naukowy Edyta Rudawska ; redaktorzy tematyczni Ryszard Budziński, Leon Dorozik, Waldemar Gos, Augustyna Burlita, Jacek Batóg ; redaktor statystyczny Dominik Rozkrut]. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2015 (WorkId 14210)
  54. Zmiany w myśleniu marketingowym / redakcja naukowa Edyta Rudawska, Anna Staszewska. - Łódź, Warszawa : Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, 2019 (WorkId 22327)
  55. A choice of socially responsible instuments : SME study in 6 / Zhanna Belyaeva, Yana Lopatkova, Nadezhda Kislyak, Edyta Rudawska. - // W: Global and national business theories and practice : bridging the past with the future : 10th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, September 13-15 2017 Rome, Italy / eds. Demetris Vrontis, Yaakov Weber, Evangelos Tsoukatos. - [S.l.], 2017 (WorkId 16708)
  56. Charakterystyka zachowań klientów serwisów zakupów grupowych w Polsce / Edyta Rudawska, Kristina Petljak. - // W: Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce / red. A. Czubała,P. Hadrian, J.W. Wiktor. - Warszawa : PWE, 2014 (WorkId 2366)
  57. From sustainable market orientation to sustainability marketing / Edyta Rudawska. - // W: The sustainable marketing concept in European SMEs. Insights from the food & drink industry / Edited by Edyta Rudawska. - Bingley : Emerald Publishing Limited, 2018 (WorkId 20821)
  58. Herd behaviour in online auctions : a case study / Jacek Cypryjański, Edyta Rudawska, Aleksandra Grzesiuk. - // W: Proceedings of the 10th European Conference on Information Systems Management 8-9 September 2016 / ed. by. P.Silva, A.Guerreiro, R.Quaresma. - Reading : Published by Academic Conferences and Publishing International Limited, 2016 (WorkId 7964)
  59. Introduction / Edyta Rudawska. - // W: The sustainable marketing concept in European SMEs. Insights from the food & drink industry / Edited by Edyta Rudawska. - Bingley : Emerald Publishing Limited, 2018 (WorkId 20816)
  60. Methodological aspects of the research on sustainability marketing in SMEs / Edyta Rudawska. - // W: The sustainable marketing concept in European SMEs. Insights from the food & drink industry / Edited by Edyta Rudawska. - Bingley : Emerald Publishing Limited, 2018 (WorkId 20824)
  61. Postawy konsumentów wobec marketingu mobilnego : analiza komparatywna rynku polskiego i wietnamskiego / Ngoc Thi Hong Nguyen, Edyta Rudawska. - // W: Konsument i rynek: badania marketingowe, strategie i działania marketingowe : Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr. hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej / pod redakcją Magdaleny Sobocińskiej. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2023 DOI: 10.15611/2023.65.7.13 (WorkId 36078)
  62. Ryzyko relacji z klientami / Edyta Rudawska. - // W: Ryzyko w zarządzaniu strategicznym. Aspekty podmiotowe i przedmiotowe / [Red. nauk. E. Urbanowska-Sojkin, P. Bartkowiak]. - Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 2013 (WorkId 1520)
  63. Socially responsible marketing in creating value for customers / Edyta Rudawska. - // W: Challenges for the Trade of Central and Southeast Europe / [ed. S. Renko, B. Knezevic]. - Bingley : Emerald Group Publishing Limited, 2013 (WorkId 1518)
  64. Sources of value for luxury second-hand and vintage fashion customers in Poland : from the perspective of its demographic characteristics / Edyta Rudawska, Magdalena Grębosz-Krawczyk, Daniella Ryding. - // W: Vintage luxury fashion : exploring the rise of the secondhand clothing trade / Daniella Ryding, Claudia E. Henninger, Marta Blazquez Cano, editors.. - Cham, Switzerland : Palgrave Macmillan, 2018 (WorkId 20972)
  65. Stakeholders in the implementation of a sustainable marketing strategy : a comparative analysis of Polish and Sri Lankan markets / Edyta Rudawska. - // W: Stakeholder engagement and sustainability / ed. by S. M. Riad Shams, Demetris Vrontis, Yaakov Weber, Evangelos Tsoukatos, Antonino Galati.. - New York : Routledge, 2020 (WorkId 24156)
  66. Summary / Edyta Rudawska. - // W: The sustainable marketing concept in European SMEs. Insights from the food & drink industry / Edited by Edyta Rudawska. - Bingley : Emerald Publishing Limited, 2018 (WorkId 20827)
  67. The behaviour of inexperienced buyers in buy-it-now online auctions / Jacek Cypryjański, Aleksandra Grzesiuk, Edyta Rudawska. - // W: Selected issues in experimental economics : proceedings of the 2015 Computational Methods in Experimental Economics (CMEE) Conference / ed. by Kesra Nermend, Małgorzata Łatuszyńska. - Cham : Springer International Publishing, 2016 DOI: 10.1007/978-3-319-28419-4_19 (WorkId 4756)
  68. The place of sustainability marketin g activities among the objectives of SMEs / Edyta Rudawska, Sandra Renko. - // W: The sustainable marketing concept in European SMEs. Insights from the food & drink industry / Edited by Edyta Rudawska. - Bingley : Emerald Publishing Limited, 2018 (WorkId 20820)
  69. The scope of application for sustainability marketing tools in markets with different levels of socio-economic development / Edyta Rudawska, Ewa Frąckiewicz, Małgorzata Wiścicka-Fernando. - // W: The sustainable marketing concept in European SMEs. Insights from the food & drink industry / Edited by Edyta Rudawska. - Bingley : Emerald Publishing Limited, 2018 (WorkId 20825)