The mediating role of gender in the process of purchasing in online buy-it-now auctions

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
The mediating role of gender in the process of purchasing in online buy-it-now auctions
Odpowiedzialność
Jacek Cypryjański, Aleksandra Grzesiuk, Edyta Rudawska
Twórcy
  • Cypryjański Jacek ( Autor ) 5.1
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Instytut Informatyki w Zarządzaniu - Zakład Metod Badania Preferencji Społecznych
  • Grzesiuk Aleksandra ( Autor )
  • Rudawska Edyta ( Autor ) 5.6
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Instytut Zarządzania i Marketingu - Katedra Marketingu
Sumy twórców
3 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0003-0303-4073 5.1 40 1 3 23,10 0,5774 23,0960 Art.
0000-0003-4486-9456 5.6 40 1 3 23,10 0,5774 23,0960 Art.
Brak ORCID Brak deklaracji dyscypliny
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2019
Objętość
1,16 (arkuszy wydawniczych), 8 (stron).
Identyfikator DOI
10.33141/po.2019.06.06
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
Słowa kluczowe
Czasopismo
Przegląd Organizacji
( ISSN 0137-7221 eISSN 2545-2622 )
Kraj wydania: Polska
Zeszyt: zeszyt 6
Strony: 44-51
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2019-10-06
PBN
Wyświetl
WorkId
22615

Abstrakt

pl

Niniejszy artykuł analizuje różnice w zachowaniach klientów na aukcjach internetowych typu "kup teraz", wynikające z odmienności płci. Celem badań była ocena związku pomiędzy doświadczeniem klienta a wyborem aukcji "kup teraz" (wyróżniona a zwykła) z wykorzystaniem zmiennej, jaką jest płeć, jak również ocena związku pomiędzy płcią a wybranymi cechami aukcji online. Do realizacji tych celów posłużono się metodą eksperymentu naturalnego. W badaniu wykorzystano dane dotyczące transakcji z platformy Allegro (najpopularniejszej platformy aukcyjnej w Polce), sprzedawcy detalicznego, który jest profesjonalnym sprzedawcą internetowym wykorzystującym aukcje. Stwierdzono, że istnieje istotny związek pomiędzy płcią a doświadczeniem klienta oraz wyborem typu aukcji. Nasze wyniki pokazują, że mężczyźni są bardziej podatni na efekt owczego pędu. Ponadto wykazaliśmy, że płeć nie różnicuje wpływu opisu produktu, wiarygodności sprzedawcy, jakości zdjęcia produktu, sposobu zapisu tytułu aukcji czy kosztów oferty na decyzje zakupowe na aukcjach internetowych.

Lista publikacji