Wszystkie publikacje typu "Artykuł"

  1. Academic research on marketing in Central and Eastern Europe : a comparative analysis of scholarly papers published in Polish versus international journals / Malgorzata Karpinska-Krakowiak, Edyta Rudawska, Barbara Mróz-Gorgoń, Łukasz Skowron. // European Research Studies Journal. 2021, vol. 24 special issue 2, s.198-209 DOI: 10.35808/ersj/2218 (WorkId 27210)
  2. Cechy aukcji internetowych a wielkość generowanej sprzedaży : wyniki eksperymentu naturalnego / Jacek Cypryjański, A. Grzesiuk, Edyta Rudawska. // Logistyka. 2015, nr 2, s.1166-1174 (WorkId 10571)
  3. Cechy aukcji internetowych w kontekście teorii sygnałów : wyniki badań / Jacek Cypryjański, Aleksandra Grzesiuk, Edyta Rudawska. // Przedsiębiorczość i Zarządzanie. 2015, t. 16 z. 9 cz. 1, s.215-225 (WorkId 11689)
  4. Customer loyalty towards traditional products - Polish market experience / Edyta Rudawska. // British Food Journal. 2014, vol. 116 nr 11, s.1710-1725 (WorkId 9704)
  5. Czynniki sukcesu partnerstwa pomiędzy przedsiębiorstwem a organizacją pozarządową / Edyta Rudawska, Marta Bloch. // Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński. 2016, nr 43/2, s.229-238 DOI: 10.18276/sip.2016.43/2-22 (WorkId 12846)
  6. Differences and similarities in approach to sustainable marketing tools used by SMEs in the food & drink sector in selected European countries / Edyta Rudawska, Ewa Putek-Szeląg, Ulf Leusmann. // Przegląd Organizacji. 2018, nr 5, s.28-34 (WorkId 20930)
  7. Dysfunctional behaviors at work : the case of employees in Poland / Augustyna Burlita, Edyta Rudawska. // European Research Studies Journal. 2021, vol. 24 iss. 4B, s.493-506 DOI: 10.35808/ersj/2671 (WorkId 28612)
  8. Employees as internal stakeholders in the concept of sustainable marketing : a comparative analysis of European and Asian market / Edyta Rudawska, Sudath Weerasiri, Małgorzata Wiścicka-Fernando. // International Journal of Contemporary Management. 2018, brak, s.17 DOI: 10.4467/24498939IJCM.18.048.10034 (WorkId 22440)
  9. Establishing Relations Between Enterprises and Non-Governmental Organizations: Selected Aspects / Edyta Rudawska, Marta Bloch. // Social Sciences. 2016, Vol. 90 nr 4, s.68-77 DOI: 10.5755/j01.ss.90.4.14255 (WorkId 13926)
  10. Extending the consumer style inventory to define consumer typologies for secondhand clothing consumption in Poland / Daniella Ryding, Claudia E. Henninger, Edyta Rudawska, Gianpaolo Vignali. // European Research Studies Journal. 2020, vol. 23 special issue 2, s.410-433 DOI: 10.35808/ersj/1833 (WorkId 26178)
  11. Hedonic or utilitarian buying behaviours : what values do young adult customers seek in online group buying? / Edyta Rudawska, Kristina Petljak, Ivana Stulec. // International Journal Business Performance Management. 2015 vol. 16 no. 2/3, brak, s.182-198 DOI: 10.1504/IJBPM.2015.068736 (WorkId 11441)
  12. Identyfikacja zachowań nabywców na aukcjach internetowych "kup teraz" / Jacek Cypryjański, Aleksandra Grzesiuk, Edyta Rudawska. // Przegląd Organizacji. 2016, nr 11, s.50-57 (WorkId 12955)
  13. Integrated cultural theories on mobile marketing acceptance : literature review / Ngoc Thi Hong Nguyen, Edyta Rudawska. // Management and Business Administration. Central Europe. 2022, vol. 30 iss. 3, s.112-135 DOI: 10.7206/cemj.2658-0845.84 (WorkId 32881)
  14. Klient w dobie kryzysu - lojalność czy cena? / Edyta Rudawska. // Handel Wewnętrzny. 2013, lipiec-sierpień nr 4 T. 3, s.65-73 (WorkId 8841)
  15. Komunikacja marketingowa w procesie współpracy międzysektorowej organizacji pozarządowej / Edyta Rudawska, Marta Bloch. // Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. 2017, nr 17 (66), s.133-144 DOI: 10.22630/PEFIM.2017.17.66.11 (WorkId 15923)
  16. Komunikowanie inwestorom informacji w zakresie zasobu przedsiębiorstwa,jakim są klienci / Edyta Rudawska. // Marketing i Rynek. 2014, r. 21 nr 4, s.327-333 (WorkId 9701)
  17. Koncepcja wartości w relacjach pracownik - organizacja / Edyta Rudawska. // Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński. 2015, nr 39 t. 2, s.393-405 (WorkId 10742)
  18. Koncepcja więzi relacyjnych w marketingu relacji / Edyta Rudawska. // Marketing i Rynek. 2014, r. 21 nr 8, s.169-173 (WorkId 9413)
  19. Konsument na jednolitym rynku europejskim : dekada doświadczeń / Edyta Rudawska. // Handel Wewnętrzny. 2015, nr 1, s.221-230 (WorkId 10392)
  20. Koopetycja w kontekście marketing relacji - ujęcie międzyorganizacyjne, międzyfunkcjonalne i międzykonsumenckie / Edyta Rudawska. // Marketing i Rynek. 2014, r. 21 nr 5, s.565-571 (WorkId 9700)
  21. Marketing zrównoważony - nowe oblicze kapitalizmu? / Edyta Rudawska. // Ekonomia Economics. 2013, nr 3 (24), s.75-88 (WorkId 8784)
  22. Masowa indywidualizacja w marketingu relacji - obszary badań marketingowych / Edyta Rudawska. // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. 2014, nr 337, s.60-67 (WorkId 9554)
  23. Mass customization in the process of customer relationship creation / Edyta Rudawska, Ewa Frąckiewicz. // International Journal of Sales, Retailing & Marketing. 2015, Vol. 4 no. 2, s.35-45 (WorkId 11442)
  24. Percepcja koncepcji marketingu zrównoważonego przez menadżerów MSP w wybranych krajach Europy i Azji / Edyta Rudawska. // Przedsiębiorczość i Zarządzanie. 2019, t. 20 z. 6 cz. 2, s.351-364 (WorkId 22447)
  25. Postawy menadżerów MSP wobec koncepcji marketingu zrównoważonego - perspektywa wybranych krajów Europy Środkowo-Wschodniej / Edyta Rudawska, Ewa Frąckiewicz, Małgorzata Wiścicka. // Marketing i Rynek. 2017, nr 9, s.315-323 (WorkId 15381)
  26. Pracownicy w procesie kształtowania partnerskich relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a organizacją pozarządową - wyniki badań empirycznych / Edyta Rudawska, Marta Bloch. // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. 2016, nr 460, s.199-210 DOI: 10.15611/pn.2016.460.18 (WorkId 14712)
  27. Relacyjne podejście do działań marketingowych na rynku usług turystycznych / Edyta Rudawska. // Handel Wewnętrzny. 2013, wrzesień-październik nr 5 T. 1, s.159-169 (WorkId 8840)
  28. Relations with business partners in key areas of corporate social responsibility / Edyta Rudawska. // International Journal of Sales, Retailing & Marketing. 2013, vol. 2 no. 2, s.13-21 (WorkId 8881)
  29. Resale as sustainable social innovation : understanding shifts in consumer decision-making and shopping orientations for high-end secondhand clothing / Jessica Lichy, Daniella Ryding, Edyta Rudawska, Gianpaolo Vignali. // Social Enterprise Journal. 2023, , s.1-39 DOI: 10.1108/SEJ-01-2023-0016 (WorkId 35310)
  30. Scientific editors' note / Grzegorz Karasiewicz, Edyta Rudawska. // Problemy Zarządzania. 2021, vol. 19 no. 1 (91), s.5-10 (WorkId 27659)
  31. Socially responsible strategies in SMEs : a study in six European countries / Zhanna S. Belyaeva, Edyta Rudawska, Yana Lopatkova. // Global Business and Economics Review. 2020, vol. 22 no. 1/2, s.53-70 DOI: 10.1504/GBER.2020.105030 (WorkId 24163)
  32. Socio-ecological innovations in marketing strategy : a comparative analysis of companies operating in Western European countries and Central-Eastern European countries / Edyta Rudawska, Ewa Frąckiewicz, Małgorzata Wiścicka-Fernando. // Economics and Business Review. 2018, Vol. 4 (18) nr 3, s.51-69 DOI: 10.18559/ebr.2018.3.5 (WorkId 20950)
  33. Sustainable business model in food and beverage industry : a case of Western and Central and Eastern European countries / Zhanna Belyaeva, Edyta Dorota Rudawska, Yana Lopatkova. // British Food Journal. 2020, vol. 122 no 5, s.1573-1592 DOI: 10.1108/BFJ-08-2019-0660 (WorkId 24343)
  34. Sustainable development: concept, interest groups, benefits and global challenges / Edyta Rudawska, S. Renko, Yuriy Bilan. // International Journal of Academic Research. 2013, Vol. 5 nr 6, s.83-86 (WorkId 8884)
  35. Sustainable marketing as a response to contemporary challenges facing companies in Poland / Edyta Rudawska, Ewa Frąckiewicz, Małgorzata Wiścicka. // International Journal of Management Cases. 2016, vol. 18 iss. 4, s.15-29 (WorkId 13925)
  36. Sustainable marketing mix - the basic assumptions / Edyta Rudawska, Ewa Frąckiewicz, Małgorzata Wiścicka. // Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. 2016, nr 15 (64), s.130-138 (WorkId 14040)
  37. Sustainable marketing strategy in food and drink industry : a comparative analysis of B2B and B2C SMEs operating in Europe / Edyta Rudawska. // Journal of Business & Industrial Marketing. 2019, Vol. 34 Issue 4, s.1-16 DOI: 10.1108/JBIM-05-2018-0171 (WorkId 22459)
  38. The development of food retail formats : evidence from Poland / Edyta Dorota Rudawska, Katarzyna Bilinska-Reformat. // British Food Journal. 2018, vol. 120 no. 2, s.309-324 DOI: 10.1108/BFJ-02-2017-0064 (WorkId 20947)
  39. The influence of changes in the contemporary business environment on companies’ mission and goals : the example of selected European countries / Edyta Rudawska, Zhanna Belyaeva. // International Journal of Sales, Retailing & Marketing. 2018, Vol.7 nr 2, s.63-72 (WorkId 20951)
  40. The influence of environmental awareness on responsible energy consumption : the case of households in Poland / Magdalena Jaciow, Edyta Rudawska, Adam Sagan, Jolanta Tkaczyk and Robert Wolny. // Energies. 2022, vol. 15 iss. 15, s.1-15 DOI: 10.3390/en15155339 (WorkId 32237)
  41. The mediating role of gender in the process of purchasing in online buy-it-now auctions / Jacek Cypryjański, Aleksandra Grzesiuk, Edyta Rudawska. // Przegląd Organizacji. 2019, nr 6, s.44-51 DOI: 10.33141/po.2019.06.06 (WorkId 22615)
  42. The relational context of creating customer portfolio analyses / Edyta Rudawska. // Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia.. 2015, nr 14, s.143-152 (WorkId 10932)
  43. Wybrane aspekty zachowań nabywców na aukcjach internetowych : studium przypadku rynku akcesoriów do telefonów komórkowych / Jacek Cypryjański, Edyta Rudawska, Aleksandra Grzesiuk. // Handel Wewnętrzny. 2016, nr 5, s.56-68 (WorkId 12504)
  44. Young consumers as group buying services’ customers / Edyta Rudawska. // Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. 2013, nr 10, s.598-606 (WorkId 8885)
  45. Zaangażowanie pracownika jako efekt działań w obszarze marketingu wewnętrznego / Edyta Rudawska. // Marketing i Rynek. 2015, r. 22 nr 8, s.585-594 (WorkId 10802)
  46. Zarządzanie portfelem klientów - ocena i systematyzacja istniejących modeli / Edyta Rudawska. // Studia Ekonomiczne : zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. 2016, nr 254, s.170-180 (WorkId 12189)
  47. Zarządzanie portfelem klientów - źródło kreowanej wartości przez marketing / Edyta Rudawska. // Handel Wewnętrzny. 2013, maj-czerwiec nr 3 t.1, s.237-244 (WorkId 8674)
  48. Zarządzanie relacjami z klientem o niskiej wartości dla przedsiębiorstwa / Edyta Rudawska. // Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. 2013, nr T.21, s.49-62 (WorkId 8845)
  49. Źródła wartości dla klienta na rynku radiofonii publicznej / Edyta Rudawska, Adam Rudawski. // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. 2016, nr 458, s.88-100 DOI: 10.15611/pn.2016.458.08 (WorkId 14344)