Publikacje, w których twórca pełnił rolę "Autor"

  1. "Romantyczna" pedagogika specjalna : walory i ograniczenia hermeneutyki w badaniach edukacyjnych / Marcin Wlazło. // Przegląd Badań Edukacyjnych. 2014, nr 1 (18), s.75-90 DOI: 10.12775/PBE.2014.006 (WorkId 9916)
  2. "We własnym imieniu..." - autonomia i samorzecznictwo osób niepełnosprawnych wobec wyzwań kultury (neo)liberalnej / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2015, nr 19, s.43-53 (WorkId 11484)
  3. (Neo)liberalne uwikłania emancypacyjnego paradygmatu pedagogiki specjalnej / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2015, no. 10, s.33-50 (WorkId 16285)
  4. (Pełno)sprawni są bez szans : czyli crip studies we współczesnym kinie / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2018, nr 32, s.168-179 (WorkId 20581)
  5. Disability studies and the nature of discriminatory attitudes / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2017, no. 16, s.109-118 (WorkId 17307)
  6. Inkluzja wobec idei emancypacyjnych : sfery przymusu i wolności w edukacji specjalnej / Marcin Wlazło. // Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. 2016, t. 22 nr 1, s.45-55 (WorkId 15403)
  7. Inkluzjonizm, ablenacjonalizm, eco-ableism : posthumanistyczne przeszukiwanie współczesnych „dys-lokacji niepełnosprawności" / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. 2022, t. 88 nr 4, s.10-19 DOI: 10.5604/01.3001.0016.1871 (WorkId 33247)
  8. Integracja jako cel inkluzji : pedagogiczne korzenie i aspekty spójności społecznej / Marcin Wlazło. // Kultura i Edukacja. 2019, nr 1(123), s.45-57 DOI: 10.15804/kie.2019.01.03 (WorkId 23123)
  9. Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością : sprzymierzeniec czy wróg pedagogiki specjalnej? / Marcin Wlazło. // Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. 2016, brak, s.23 (WorkId 15372)
  10. Intersekcjonalny wymiar polskiego dyskursu prasowego niepełnosprawności i starości / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2019, nr 35, s.89-102 (WorkId 24006)
  11. Konteksty wiedzy o niepełnosprawności w przygotowaniu zawodowym pedagogów specjalnych / Marcin Wlazło. // Konteksty Pedagogiczne. 2022, No. 1(18), s.11-20 DOI: 10.19265/kp.2022.1.18.343 (WorkId 33826)
  12. Metodologiczne podobieństwa i rozbieżności między pedagogiką specjalną i studiami nad niepełnosprawnością / Marcin Wlazło. // Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. 2016, brak, s.23 (WorkId 15371)
  13. Niepełnosprawność w społeczeństwie 5.0 : wizja, rzeczywistość i post-humanistyczne wątpliwości / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2020, vol. 39 nr 3, s.13-23 (WorkId 26464)
  14. Pedagog specjalny wobec głupoty : o związkach terminologii z rzeczywistością pedagogiczną na przykładzie wady słuchu i niepełnosprawności intelektualnej / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2016, nr 21, s.78-89 (WorkId 16264)
  15. Pop-inkluzja : obrazy zróżnicowanego i włączającego społeczeństwa w najnowszych serialach dostępnych na platformach streamingowych / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2023, , s.24-37 DOI: 10.26881/ndps.2023.49.02 (WorkId 35837)
  16. Prekariat i niepełnosprawność : o tymczasowości i niepewności edukacji, rehabilitacji, pracy i życia / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2014, no. 6, s.33-47 (WorkId 10877)
  17. Przemoc wobec osób niepełnosprawnych jako przedmiot studiów interdyscyplinarnych / Marcin Wlazło. // Przegląd Badań Edukacyjnych. 2015, vol. 1 nr 20, s.193-202 DOI: 10.12775/PBE.2015.044 (WorkId 10938)
  18. Rzecznictwo własnych potrzeb na przykładzie porównawczego ujęcia doświadczeń osób z zespołem Aspergera i z niepełnosprawnością intelektualną / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2013, nr 9, s.9-16 (WorkId 8923)
  19. The economics of disability and the discourse of eliminating inequalities and providing equal opportunities / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2019, no. 25, s.33-53 DOI: 10.14746/ikps.2019.25.02 (WorkId 23107)
  20. Women's disability studies : sources and chosen aspects of discourse / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2020, no. 31, s.31-44 (WorkId 26601)
  21. Project Result 1 - Report on the status of internationalisation of teacher education (2022) : 2021-1-PL01-KA220-HED-000031129 Cooperation partnerships in higher education / Mireia Borràs Aguado, Anna Basińska, Paulo Simeão Carvalho, João Maria Couto, Aleksander Cywiński, Joanna Domagała, Leanete Thomas Dotta, Cláudio Farias, Antónia Rosa Ferreira, Alberto Gomes, Iwona Jazukiewicz, Małgorzata Kopalska, Anna Linka, Amélia Lopes, Luis Molías Marqués, Carla Morais, Anna Murawska, Paulo Nogueira, Ramon Martin Palau, Elsa Pacheco, Fátima Pereira, Paula Queirós, Sónia Rodrigues, Paulo Santos, Paula Silva, Laura Soares, Cristina Sousa, Augusto José Teixeira, Rebeca Smith Tomás, Clara Vasconcelos, Henrique Vaz, Paula Wiażewicz-Wójtowicz, Marcin Wlazło, Barbara Żakowska. - Szczecin : Uniwersytet Szczeciński, 2022 (WorkId 35918)
  22. Proste myśli, trudne słowa : z perspektywy socjopedagogicznej o wizerunku osób z niepełnosprawnością intelektualną w literaturze pięknej / Marcin Wlazło. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013 (WorkId 113)
  23. Stanowienie nie/doskonałości : przemiany i perspektywy kulturowego modelu niepełnosprawności na przykładzie sztuki filmowej / Marcin Wlazło. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2021 (WorkId 28374)
  24. (Nie)możliwy dialog z Innym - pedagog wobec radykalizmu heterologii / Marcin Wlazło. - // W: Miejsce innego we współczesnych naukach o wychowaniu. Inny w przestrzeni społecznej / red. Beata Jachimczak, Katarzyna Pawelczak, Aneta Wojciechowska.. - Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wydawnictwo Naukowe, 2014 (WorkId 3239)
  25. Biblioterapeutyczne aspekty wczesnej edukacji tanatologicznej / Marcin Wlazło. - // W: Człowiek w obliczu kresu życia : studia interdyscyplinarne / redakcja naukowa Beata Antoszewska, Sławomir Przybyliński.. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2017 (WorkId 17314)
  26. Maria Grzegorzewska : at the origins of Polish special education / Marcin Wlazło. - // W: Storia della Pedagogia specjale : l`origine, lo sviluppo, la differenziazione / a cura di Piero Crispiani.. - Pisa : Edizioni ETS, 2016 (WorkId 5584)
  27. Między czytelnictwem a biblioterapią : wczesna edukacja polonistyczna wobec przemian kulturowych / Marcin Wlazło. - // W: Nauczyciel wczesnej edukacji w teorii i praktyce edukacyjnej / pod red. Cezarego Hendryka.. - Szczecin : Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP, 2013 (WorkId 1706)
  28. Pedagogika specjalna jako nauka humanistyczna : nowy paradygmat czy powrót do źródeł? / Marcin Wlazło. - // W: Niepełnosprawność w spirali naukowych rozważań / redakcja: Teresa Żółkowska, Joanna Buława-Halasz, Łukasz Skryplonek ; [Marcin Wlazło, Marzenna Zaorska, Andrzej Twardowski, Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk, Sławomira Sadowska, Urszula Barcikowska, Katarzyna Ćwirynkało, Danuta Wolska, Aniela Korzon, Kinga Łapot-Dzierga, Joanna Iza Belzyt, Bernard Sack, Marta Gliniecka, Lucyna Maksymowicz, Grażyna Gunia, Tomasz M. Zimny, Patrycja Łaga, Andżelika Retmańczyk, Agata Miodek, Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski, Jolanta Lipińska-Lokś, Przemysław Dudek. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Szczecińskiego Minerwa, 2015 (WorkId 4599)
  29. W poszukiwaniu dobra : o trudnej miłości rodziców dzieci niepełnosprawnych : na przykładzie niepełnosprawności intelektualnej / Marcin Wlazło. - // W: Ile dobroci jest w człowieku? : teoretyczne i praktyczne wymiary istnienia dobroci i czynienia dobra / red. naukowa Hanna Żuraw.. - Warszawa : "Pedagogium" Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie, 2016 (WorkId 15367)
  30. Współczesna pedagogika specjalna wobec dziedzictwa Marii Grzegorzewskiej / Marcin Wlazło. - // W: Z badań nad tradycją polskiej pedagogiki. T. 2, Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Danucie Koźmian / redakcja naukowa Elżbieta Magiera i Joanna Król. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Wydziału Humanistycznego US Minerwa, 2016 (WorkId 5707)