Wszystkie publikacje typu "Artykuł"

  1. A mobile game for learning programming : students’ reactions in view of their attitudes, experiences and expectations / by Swacha Jakub, Muszyńska Karolina, Miluniec Agnieszka, Maskeliūnas Rytis, Damaševičius Robertas, Kulikajevas Audrius, Blažauskas Tomas. // International Journal of Mobile Learning and Organisation. 2023, Vol.17 no.3, s.388-405 DOI: 10.1504/IJMLO.2023.131864 (WorkId 33725)
  2. A non-iterative constrained measure of research impact / Jakub Swacha. // Information. 2022, vol. 13 iss. 7, s.1-12 DOI: 10.3390/info13070319 (WorkId 32085)
  3. A novel approach to panoramic gallery management on the example of BalticMuseums 2.0 website / Agnieszka Miluniec, Karolina Muszyńska, Jakub Swacha, Zygmunt Drążek. // Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą. 2013, T. 65, s.39-48 (WorkId 8961)
  4. A simple taxonomy for computer science paper relationships / Jakub Swacha. // Zeszyty Naukowe. Studia Informatica / Uniwersytet Szczeciński. 2013, nr 32, s.81-92 (WorkId 8732)
  5. Acquiring Digital Asset Management System for an International Project Consortium / Jakub Swacha, Tomasz Komorowski, Karolina Muszyńska , Zygmunt Drążek. // Zarządzanie i Finanse. 2013, 3 /1, s.91-102 (WorkId 8962)
  6. An interactive serious mobile game for supporting the learning of programming in JavaScript in the context of eco-friendly city management / Rytis Maskeliūnas, Audrius Kulikajevas, Tomas Blažauskas, Robertas Damaševičius, Jakub Swacha. // Computers. 2020, vol. 9 iss. 4 DOI: 10.3390/computers9040102 (WorkId 25651)
  7. Analiza graficzna danych edukacyjnych z wykorzystaniem języka Python / Jakub Swacha. // e-mentor. 2016, nr 2(64), s.13-21 (WorkId 13917)
  8. Application programming interface for the cloud-based management of gamified eGuides / Artur Kulpa, Jakub Swacha. // Information. 2020, vol. 11 iss. 6 DOI: 10.3390/info11060307 (WorkId 25565)
  9. Architecture of a dispersed gamification system for tourist attractions / Jakub Swacha. // Information. 2019, Vol. 10 No. 1 DOI: 10.3390/info10010033 (WorkId 22462)
  10. Automatically generated visual profiles of code solutions as feedback for students / Jakub Swacha. // Information. 2022, vol. 13 iss. 9, s.1-15 DOI: 10.3390/info13090415 (WorkId 32379)
  11. Cross-border collaboration for innovation in tourism: The case of oceanographic museums / Jakub Swacha,Susanne Marx, Karolina Muszyńska, Grażyna Niedoszytko, Weronika Podlesińska, Jurgita Eglinskiene. // European Journal of Service Management. 2018, vol. 27/2 no. 3, s.27 DOI: 10.18276/ejsm.2018.27/2-52 (WorkId 21679)
  12. CS vs. IS students’ reactions to learning programming with mobile educational game / Jakub Swacha, Magdalena Kowalska, Karolina Muszyńska, Agnieszka Miluniec, Rytis Maskeliunas, Robertas Damaševičius, Tomas Blažauskas, Audrius Kulikajevas. // Proceedings of the thirty-seventh Information Systems Education Conference. 2021, vol. 37, s.124-130 (WorkId 28195)
  13. Defining requirements for a gamified programming exercises format / Jakub Swacha, Ricardo Queiró, José Carlos Paiva, José Paulo Leal. // Procedia Computer Science. 2019, Vol. 159, s.2502-2511 DOI: 10.1016/j.procs.2019.09.425 (WorkId 23102)
  14. Development process framework for software based on open source components: key concepts / Jakub Swacha, Karolina Muszyńska, Zygmunt Drążek. // Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą. 2013, T. 65, s.84-94 (WorkId 8960)
  15. Does Gamification Make a Difference in Programming Education? : Evaluating FGPE-Supported Learning Outcomes / Jakub Swacha, Justyna Szydłowska. // Education Sciences. 2023, , s.1-11 DOI: 10.3390/educsci13100984 (WorkId 34564)
  16. Dylematy budowy systemu informatycznego zarządzania gamifikacją w atrakcjach turystycznych / Jakub Swacha, Artur Kulpa, Tomasz Zdziebko. // Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński. 2018, nr 54/2, s.115-126 DOI: 10.18276/sip.2018.54/2-08 (WorkId 21699)
  17. Elementy gamifikacji w zarządzaniu kadrami w uczelni / Jakub Swacha. // Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński. 2013, nr 34 t. 2, s.147-160 (WorkId 8984)
  18. Enhancing the tourist attraction visiting process with gamification: key concepts / Jakub Swacha, Robert Ittermann. // Ekonomia i Zarządzanie. 2017, Vol. 9 iss. 4, s.59-66 DOI: 10.1515/emj-2017-0031 (WorkId 17186)
  19. Evolution of Popularity and Multiaspectual Comparison of Widely Used Web Development Frameworks / Jakub Swacha, Artur Kulpa. // Electronics. 2023, , s.1-23 DOI: 10.3390/electronics12173563 (WorkId 34473)
  20. Ewolucja tematyki badań z zakresu nauk o zarządzaniu w Polsce w latach 1990-2021 na podstawie publikacji Przeglądu Organizacji / Jakub Swacha. // Organizacja i Kierowanie. 2022, , s.13-31 (WorkId 32088)
  21. FGPE+: The Mobile FGPE Environment and the Pareto-Optimized Gamified Programming Exercise Selection Model : an Empirical Evaluation / Rytis Maskeliunas, Robertas Damaševicius, Tomas Blažauskas, Jakub Swacha, Ricardo Queirós, José Carlos Paiva. // Computers. 2023, 12(7) 144, s.1-22 DOI: 10.3390/computers12070144 (WorkId 34280)
  22. Gamification in Enterprise Information Systems: What, Why and How / Jakub Swacha. // Annals of Computer Science and Information Systems. 2016, vol. 8, s.1229-1233 DOI: 10.15439/2016F460 (WorkId 13918)
  23. Gamification in Knowledge Management: Motivating for Knowledge Sharing / Jakub Swacha. // Polish Journal of Management Studies. 2015, Vol.12 No2, s.150-160 (WorkId 11405)
  24. Gamifikacja e-learningu w kontekście zróżnicowania typów uczestników / Jakub Swacha. // Zeszyty Naukowe. Studia Informatica / Uniwersytet Szczeciński. 2015, nr 38, s.179-188 DOI: 10.18276/si.2015.38-13 (WorkId 11187)
  25. GATUGU : Six Perspectives of Evaluation of Gamified Systems / Jakub Swacha, Ricardo Queirós, José Carlos Paiva. // Information. 2023, Vol. 14 Issue 2 DOI: 10.3390/info14020136 (WorkId 33548)
  26. GEdIL : gamified education interoperability language / Jakub Swacha, José Carlos Paiva, José Paulo Leal, Ricardo Queirós, Raffaele Montella, Sokol Kosta. // Information. 2020, vol. 11 iss. 6 DOI: 10.3390/info11060287 (WorkId 25569)
  27. Graph analysis using fast fourier transform applied on grayscale bitmap images / Pawel Baszuro, Jakub Swacha. // Information. 2021, vol. 12 iss. 11 DOI: 10.3390/info12110454 (WorkId 28271)
  28. Impact of the availability of gamified e-guides on museum visit intention / Beata Bieszk-Stolorz, Krzysztof Dmytrów, Jurgita Eglinskiene, Susanne Marx, Agnieszka Miluniec, Karolina Muszyńska, Grażyna Niedoszytko, Weronika Podlesińska, Attila v. Rostoványi, Jakub Swacha, René Larsen Vilsholm, Senija Vurzer. // Procedia Computer Science. 2021, Vol. 192, s.4358-4366 DOI: 10.1016/j.procs.2021.09.212 (WorkId 28042)
  29. Implementacja interaktywnego kursu programowania w technologii webowej / Jakub Swacha. // Zeszyty Naukowe. Studia Informatica / Uniwersytet Szczeciński. 2016, nr 3 (41), s.103-112 DOI: 10.18276/si.2016.41-09 (WorkId 13985)
  30. Innowacyjność i konkurencyjność przedsiębiorstw polskiego sektora technologii informacyjnych na tle europejskich liderów / Jakub Swacha. // Przegląd Organizacji. 2016, nr 1, s.37-44 (WorkId 11614)
  31. Interaktywne przewodniki multimedialne w ocenie zwiedzających / Tomasz Zdziebko, Zygmunt Drążek, Jakub Swacha, Karolina Muszyńska. // Ekonomiczne Problemy Turystyki. 2017, nr 1 (37), s.159-168 DOI: 10.18276/ept.2017.1.37-12 (WorkId 17175)
  32. Introducing sustainable development topics into computer science education : design and evaluation of the Eco JSity game / Jakub Swacha, Rytis Maskeliūnas, Robertas Damaševičius, Audrius Kulikajevas, Tomas Blažauskas, Karolina Muszyńska, Agnieszka Miluniec, Magdalena Kowalska. // Sustainability. 2021, vol. 13 iss. 8 DOI: 10.3390/su13084244 (WorkId 27601)
  33. Komputerowe wspomaganie ewaluacji multimedialnych przewodników elektronicznych / Karolina Muszyńska, Jakub Swacha. // Ekonomiczne Problemy Usług. 2013, nr 106, s.35-46 (WorkId 8766)
  34. Koncepcja internetowej platformy wymiany wiedzy dla menedżerów atrakcji turystycznych / Jakub Swacha. // Ekonomiczne Problemy Usług. 2017, nr 1 (126) t. 2, s.145-152 DOI: 10.18276/epu.2017.126/2-15 (WorkId 16076)
  35. Machine Learning in Gamification and Gamification in Machine Learning : A Systematic Literature Mapping / Jakub Swacha and Michał Gracel. // Applied Sciences. 2023, , s.1-17 DOI: 10.3390/app132011427 (WorkId 34776)
  36. Managing Gamified Programming Courses with the FGPE Platform / José Carlos Paiva, Ricardo Queirós, José Paulo Leal, Jakub Swacha, Filip Miernik. // Information. 2022, Vol. 13 Issue 2, s.1-16 DOI: 10.3390/info13020045 (WorkId 30454)
  37. Meaningful Typology of Gamification Components / Jakub Swacha. // Procedia Computer Science. 2023, , s.4274-4283 DOI: 10.1016/j.procs.2023.10.424 (WorkId 35145)
  38. Metody i techniki badawcze w naukach o zarządzaniu na przykładzie Przeglądu Organizacji / Jakub Swacha. // Przegląd Organizacji. 2023, , s.14-21 DOI: 10.33141/po.2023.04.02 (WorkId 35989)
  39. Modele wdrażania gamifikacji w przedsiębiorstwach / Jakub Swacha. // Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa. 2018, nr 11 (824), s.56-65 (WorkId 22979)
  40. Models of sustainable software : a scoping review / Jakub Swacha. // Sustainability. 2022, vol. 14 iss. 1, s.1-12 DOI: 10.3390/su14010551 (WorkId 30441)
  41. Museum apps investigated : availability, content and popularity / Agnieszka Miluniec, Jakub Swacha. // e-Review of Tourism Research (eRTR). 2020, vol. 17 no. 5, s.764-776 (WorkId 25567)
  42. Narzędzia zdalnej kontroli czasu pracy w zarządzaniu projektami informatycznymi / Karolina Muszyńska, Jakub Swacha. // Zeszyty Naukowe. Studia Informatica / Uniwersytet Szczeciński. 2014, nr 35, s.101-112 (WorkId 10718)
  43. Nauczanie programowania jako e-usługa - aspekty technologiczne i ekonomiczne / Jakub Swacha. // Ekonomiczne Problemy Usług. 2013, nr 106, s.251-264 (WorkId 8702)
  44. Open source collection of gamified programming exercises / Jakub Swacha, Thomas Naprawski, Ricardo Queirós, José Carlos Paiva, José Paulo Leal, Ciro Giuseppe De Vita, Gennaro Mellone, Raffaele Montella, Davor Ljubenkov, Sokol Kosta. // Proceedings of the thirty-seventh Information Systems Education Conference. 2021, vol. 37, s.120-123 (WorkId 28196)
  45. Polish Contribution to Software Engineering Research 1992-2021 / Justyna Szydłowska, Jakub Swacha. // Foundations of Computing and Decision Sciences. 2023, Vol. 48 no. 1, s.83-98 DOI: 10.2478/fcds-2023-0005 (WorkId 33720)
  46. Predicting Dropout in Programming MOOCs through Demographic Insights / Jakub Swacha, Karolina Muszyńska. // Electronics. 2023, , s.1-13 DOI: 10.3390/electronics12224674 (WorkId 35004)
  47. Preface for the special issue "Trends in educational gamification: challenges and learning opportunities" / José Carlos Piñero Charlo, Nadja Belova, Eduardo Quevedo Gutiérrez, Alberto Zapatera Llinares, Elena Arboleya-García, Jakub Swacha, Paula López-Serentill, Enrique Carmona-Medeiro. // Education Sciences. 2022, vol. 12 iss. 3 DOI: 10.3390/educsci12030179 (WorkId 31637)
  48. Project Management and Communication Software Selection Using the Weighted Regularized Hasse Method / Karolina Muszyńska, Jakub Swacha. // Annals of Computer Science and Information Systems. 2017, vol. 11, s.919-923 DOI: 10.15439/2017F346 (WorkId 17183)
  49. Representation of Events and Rules in Gamification Systems / Jakub Swacha. // Procedia Computer Science. 2018, vol. 126, s.2040-2049 DOI: 10.1016/j.procs.2018.07.248 (WorkId 21133)
  50. State of research on gamification in education : a bibliometric survey / Jakub Swacha. // Education Sciences. 2021, vol. 11 iss. 2 DOI: 10.3390/educsci11020069 (WorkId 26325)
  51. Struktura funkcjonalna zgamifikowanego systemu zarządzania nauczaniem / Jakub Swacha. // Zeszyty Naukowe. Studia Informatica / Uniwersytet Szczeciński. 2016, nr 1 (39), s.109-119 DOI: 10.18276/si.2016.39-10 (WorkId 13879)
  52. Teaching Python programming with a MOOC : course design and evaluation / Jakub Swacha. // Proceedings of the thirty-seventh Information Systems Education Conference. 2021, vol. 37, s.131-137 (WorkId 28849)
  53. Topic evolution in the research on educational gamification / Jakub Swacha. // Education Sciences. 2022, vol. 12 iss. 10, s.1-13 DOI: 10.3390/educsci12100640 (WorkId 32637)
  54. Towards a questionnaire for measuring organizational impact of ECM systems in context / Aleksandra Schick, Jakub Swacha. // Proceedings of the thirty-seventh Information Systems Education Conference. 2022, v. 38, s.92-97 (WorkId 32375)
  55. Visualizing the difficulty of programming exercises / Jakub Swacha. // Proceedings of the thirty-seventh Information Systems Education Conference. 2022, v. 38, s.98-103 (WorkId 32347)
  56. Współczesne modele komercjalizacji gier komputerowych : zasady funkcjonowania i opinie graczy / Jakub Swacha. // Homo Ludens : czasopismo ludologiczne Polskiego Towarzystwa Badania Gier. 2013, nr 1(5), s.267-278 (WorkId 9023)
  57. Wykorzystanie narzędzi komunikacji, współpracy i wymiany plików przez studentów kierunków Informatyka i Zarządzanie / Karolina Muszyńska, Jakub Swacha. // Informatyka Ekonomiczna. 2014, nr 2(32), s.365-375 DOI: 10.15611/ie.2014.2.28 (WorkId 11403)
  58. Wykorzystanie narzędzia eeqra do analizy opinii użytkowników e-przewodników w muzeach oceanograficznych / Tomasz Zdziebko, Karolina Muszyńska, Jakub Swacha, Zygmunt Drążek. // Ekonomiczne Problemy Usług. 2014, nr 113, s.153-161 (WorkId 9515)
  59. Wykorzystanie systemu planowania powtórek z elementami gamifikacji w nauczaniu podstaw programowania komputerów / Jakub Swacha. // Homo Ludens : czasopismo ludologiczne Polskiego Towarzystwa Badania Gier. 2016, nr 1(9), s.225-241 (WorkId 13916)
  60. Wykorzystanie technologii informatycznych dla wspierania współpracy transgranicznej na przykładzie projektów BalticMuseums 2.0 i BalticMuseums 2.0 Plus / Jakub Swacha. // Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy. 2013, nr 32, s.407-419 (WorkId 8765)
  61. Zorientowany na użytkownika proces tworzenia e-przewodników na przykładzie projektu BalticMuseums: Love IT! / Jakub Swacha. // Problemy Zarządzania. 2017, vol. 15 nr 4(71) t. 1, s.165-176 DOI: 10.7172/1644-9584.71.11 (WorkId 17516)