Wszystkie publikacje typu "Artykuł"

  1. "Romantyczna" pedagogika specjalna : walory i ograniczenia hermeneutyki w badaniach edukacyjnych / Marcin Wlazło. // Przegląd Badań Edukacyjnych. 2014, nr 1 (18), s.75-90 DOI: 10.12775/PBE.2014.006 (WorkId 9916)
  2. "We własnym imieniu..." - autonomia i samorzecznictwo osób niepełnosprawnych wobec wyzwań kultury (neo)liberalnej / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2015, nr 19, s.43-53 (WorkId 11484)
  3. (Neo)liberalne uwikłania emancypacyjnego paradygmatu pedagogiki specjalnej / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2015, no. 10, s.33-50 (WorkId 16285)
  4. (Pełno)sprawni są bez szans : czyli crip studies we współczesnym kinie / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2018, nr 32, s.168-179 (WorkId 20581)
  5. Disability studies and the nature of discriminatory attitudes / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2017, no. 16, s.109-118 (WorkId 17307)
  6. Inkluzja wobec idei emancypacyjnych : sfery przymusu i wolności w edukacji specjalnej / Marcin Wlazło. // Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. 2016, t. 22 nr 1, s.45-55 (WorkId 15403)
  7. Inkluzjonizm, ablenacjonalizm, eco-ableism : posthumanistyczne przeszukiwanie współczesnych „dys-lokacji niepełnosprawności" / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. 2022, t. 88 nr 4, s.10-19 DOI: 10.5604/01.3001.0016.1871 (WorkId 33247)
  8. Integracja jako cel inkluzji : pedagogiczne korzenie i aspekty spójności społecznej / Marcin Wlazło. // Kultura i Edukacja. 2019, nr 1(123), s.45-57 DOI: 10.15804/kie.2019.01.03 (WorkId 23123)
  9. Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością : sprzymierzeniec czy wróg pedagogiki specjalnej? / Marcin Wlazło. // Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. 2016, brak, s.23 (WorkId 15372)
  10. Intersekcjonalny wymiar polskiego dyskursu prasowego niepełnosprawności i starości / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2019, nr 35, s.89-102 (WorkId 24006)
  11. Konteksty wiedzy o niepełnosprawności w przygotowaniu zawodowym pedagogów specjalnych / Marcin Wlazło. // Konteksty Pedagogiczne. 2022, No. 1(18), s.11-20 DOI: 10.19265/kp.2022.1.18.343 (WorkId 33826)
  12. Metodologiczne podobieństwa i rozbieżności między pedagogiką specjalną i studiami nad niepełnosprawnością / Marcin Wlazło. // Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. 2016, brak, s.23 (WorkId 15371)
  13. Niepełnosprawność w społeczeństwie 5.0 : wizja, rzeczywistość i post-humanistyczne wątpliwości / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2020, vol. 39 nr 3, s.13-23 (WorkId 26464)
  14. Pedagog specjalny wobec głupoty : o związkach terminologii z rzeczywistością pedagogiczną na przykładzie wady słuchu i niepełnosprawności intelektualnej / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2016, nr 21, s.78-89 (WorkId 16264)
  15. Pop-inkluzja : obrazy zróżnicowanego i włączającego społeczeństwa w najnowszych serialach dostępnych na platformach streamingowych / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2023, , s.24-37 DOI: 10.26881/ndps.2023.49.02 (WorkId 35837)
  16. Prekariat i niepełnosprawność : o tymczasowości i niepewności edukacji, rehabilitacji, pracy i życia / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2014, no. 6, s.33-47 (WorkId 10877)
  17. Przemoc wobec osób niepełnosprawnych jako przedmiot studiów interdyscyplinarnych / Marcin Wlazło. // Przegląd Badań Edukacyjnych. 2015, vol. 1 nr 20, s.193-202 DOI: 10.12775/PBE.2015.044 (WorkId 10938)
  18. Rzecznictwo własnych potrzeb na przykładzie porównawczego ujęcia doświadczeń osób z zespołem Aspergera i z niepełnosprawnością intelektualną / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2013, nr 9, s.9-16 (WorkId 8923)
  19. The economics of disability and the discourse of eliminating inequalities and providing equal opportunities / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2019, no. 25, s.33-53 DOI: 10.14746/ikps.2019.25.02 (WorkId 23107)
  20. Women's disability studies : sources and chosen aspects of discourse / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2020, no. 31, s.31-44 (WorkId 26601)