Wszystkie publikacje powiązane z "Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania"

  1. Cognitive neuroscience techniques in determining the right time of advertising / Akeel A. Alsakaa, Anna Borawska, Mariusz Borawski, Małgorzata Łatuszyńska, Mateusz Piwowarski, Fabio Babiloni, Kesra Nermend. // IOP Conference Series : Materials Science and Engineering. 2019, vol. 671 DOI: 10.1088/1757-899X/671/1/012033 (WorkId 24176)
  2. Cognitive Neuroscience Tools in Economic Experiments Investigating the Decision Making Process / Anna Borawska. // Folia Oeconomica Stetinensia. 2017 , vol. 17 iss. 1, s.159-169 DOI: 10.1515/foli-2017-0013 (WorkId 15098)
  3. Do negative emotions in social advertising really work? : confrontation of classic vs. EEG reaction toward advertising that promotes safe driving / Anna Borawska, Tomasz Oleksy, Dominika Maison. // PLOS ONE. 2020, vol. 15 iss. 5 DOI: 10.1371/journal.pone.0233036 (WorkId 24263)
  4. Economic experiments in virtual world / Małgorzata Łatuszyńska, Anna Borawska. // Transformations in Business & Economics. 2015, vol. 14 no. 3C (36C), s.495-506 (WorkId 11360)
  5. Emotion recognition based on EEG signals during watching video clips / Kesra Nermend, Akeel Al-Sakaa, Anna Borawska, Piotr Niemcewicz. // Studies & Proceedings of Polish Association for Knowledge Management. 2017, T. 86, s.40-52 (WorkId 18269)
  6. Incorporating neuroscience data into agent-based simulation models of buyer behavior / Anna Borawska, Małgorzata Łatuszyńska. // European Research Studies Journal. 2020, vol. 23 iss. 4, s.1197-1212 DOI: 10.35808/ersj/1738 (WorkId 25570)
  7. IT tools in experimental economics / Małgorzata Łatuszyńska, Anna Łatuszyńska, Kesra Nermend, Mariusz Borawski. // Academic Journal of Research in Economics and Management. 2014, vol. 2 No. 10, s.25-36 (WorkId 9789)
  8. Methods of Composite Indices construction complying volatility and dynamics of phenomena in analysis of level of information society development / Anna Łatuszyńska, Kesra Nermend. // Zeszyty Naukowe. Studia Informatica / Uniwersytet Szczeciński. 2013, nr 32, s.5-26 (WorkId 8726)
  9. Mining neuroscience data for social campaign evaluation / Anna Borawska. // Procedia Computer Science. 2018, vol. 126, s.1758-1770 DOI: 10.1016/j.procs.2018.08.101 (WorkId 19739)
  10. Multiple-Criteria Decision Analysis using TOPSIS Method for Interval Data in Research INTO the Level of Information Society Development / Anna Łatuszyńska. // Folia Oeconomica Stetinensia. 2013, vol.2 nr 13 (21), s.63-76 DOI: 10.2478/foli-2013-0015 (WorkId 9189)
  11. Neurophysiological Tools to Investigate Consumer’s Gender Differences during the Observation of TV Commercials / Giovanni Vecchiato, Anton Giulio Maglione, Patrizia Cherubino,Barbara Wasikowska, Agata Wawrzyniak, Anna Latuszynska, Malgorzata Latuszynska, Kesra Nermend, Ilenia Graziani, Maria Rita Leucci, Arianna Trettel, Fabio Babiloni. // Computational and Mathematical Methods in Medicine. 2014, brak, s.1-12 DOI: 10.1155/2014/912981 (WorkId 9233)
  12. On the effectiveness of using virtual reality games in social marketing / Anna Borawska, Mariusz Borawski, Konrad Biercewicz, Małgorzata Łatuszyńska, Jarosław Duda. // Procedia Computer Science. 2020, Vol. 176, s.3047-3056 (WorkId 25159)
  13. Poziom rozwoju e-gospodarki w państwach Unii Europejskiej w latach 2005-2010 / Anna Łatuszyńska. // Ekonomiczne Problemy Usług. 2013, nr 106, s.215-228 (WorkId 8698)
  14. Propozycja miary agregatowej efektów działalności środowiskowej / Anna Łatuszyńska. // Ekonomia i Środowisko=Economics and Environment. . 2014, nr 3 (50), s.60-71 (WorkId 9612)
  15. Techniki neuronauki poznawczej w systemach wspomagania decyzji / Anna Borawska. // Zeszyty Naukowe. Studia Informatica / Uniwersytet Szczeciński. 2016, nr 1 (39), s.15-24 DOI: 10.18276/si.2016.39-02 (WorkId 13877)
  16. The concept of virtual reality system to study the media message effectiveness of social campaigns / Anna Borawska, Mariusz Borawski, Małgorzata Łatuszyńska. // Procedia Computer Science. 2018, vol. 126, s.1616-1626 DOI: 10.1016/j.procs.2018.08.135 (WorkId 19162)
  17. The effectiveness of computer games in social campaigns : a case study / Mariusz Borawski, Anna Borawska, Konrad Biercewicz, Jarosław Duda. // European Research Studies Journal. 2020, vol. 23 iss. 3, s.598-612 DOI: 10.35808/ersj/1657 (WorkId 24615)
  18. The Role of Public Awareness Campaigns in Sustainable Development / Anna Borawska. // Economic and Environmental Studies. 2017, vol.17 no 4, s.865-877 DOI: 10.25167/ees.2017.44.14 (WorkId 16850)
  19. The use of neurophysiological measures in studying social advertising effectiveness / Anna Borawska, Małgorzata Łatuszyńska. // Procedia Computer Science. 2020, Vol. 176, s.2487-2496 (WorkId 25158)
  20. Wspomaganie decyzji menedżerskich z wykorzystaniem technik neuronauki poznawczej / Akeel Alsaaka, Mariusz Borawski, Anna Łatuszyńska, Małgorzata Łatuszyńska, Kesra Nermend. // Studia Ekonomiczne : zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. 2015, nr 243, s.11-24 (WorkId 11842)
  21. Excel dla menedżera : studia przypadków prezentujące wybrane problemy z firm i instytucji rozwiązane na podstawie rzeczywistych danych / Jacek Cypryjański, Anna Borawska, Tomasz Komorowski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016 (WorkId 514)
  22. Miary agregatowe w ocenie stopnia rozwoju społeczeństwa informacyjnego / Anna Łatuszyńska. - Szczecin : PPH Zapol, 2014 (WorkId 235)
  23. Problems, methods and tools in experimental and behavioral economics : Computational Methods in Experimental Economics (CMEE) 2017 Conference / Kesra Nermend, Małgorzata Łatuszyńska editors ; [Ewa Mazur-Wierzbicka, Teresa Kiziukiewicz, Elżbieta Jaworska, Katarzyna Włodarczyk, Mariusz Doszyń, H. Kowgier, Iwona Foryś, Radosław Gaca, Jarosław Duda, Mateusz Piwowarski, Anna Borawska, Dominika Maison, Mariusz Borawski, Beata Bieszk-Stolorz, Krzysztof Dmytrów, Fatimah Furaiji, Iga Rudawska, Katarzyna Krot, Patrizia Cherubino, Giulia Cartocci, Enrica Modici, Dario Rossi, Marco Mancini, Arianna Trettle, Fabio Babiloni, Michał Nowakowski, Beata Filipiak, Marek Dylewski, Sebastian Majewski, Barbara Kryk, Paweł Baran, Iwona Markowicz, Monika Czerwonka, Aleksandra Staniszewska, Krzysztof Kompa, Rafał Nagaj, Brigita Žuromskaite]. - Cham : Springer International Publishing, 2018 DOI: 10.1007/978-3-319-99187-0 (WorkId 19223)
  24. Technologie mobilne we wspomaganiu zarządzania / redaktorzy naukowi Kesra Nermend, Anna Borawska. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2016 (WorkId 1023)
  25. Application of behavioral economics insights to increase effectiveness of public awareness campaigns / Anna Borawska. - // W: Experimental and quantitative methods in contemporary economics : computational methods in experimental economics (CMEE) 2018 Conference / edited by Kesra Nermend, Małgorzata Łatuszyńska. - Cham : Springer International Publishing, 2020 DOI: 10.1007/978-3-030-30251-1 DOI: 10.1007/978-3-030-30251-1_5 (WorkId 23940)
  26. Computer-aided analysis of information society development / Anna Borawska. - // W: Proceedings of the 11th Scientific Conference Internet in the Information Society 2016 / ed. M.Rostanski, P.Pikiewicz, P.Buchwald, K.Maczka. - Dąbrowa Górnicza : University of Dąbrowa Górnicza, 2016 (WorkId 6044)
  27. Effective message against child labor : selection process of the emblem for a social campaign / Mariusz Borawski, Anna Borawska. - // W: Proceedings of the 5th International Scientific Conference on Modern Economics : 14-16 May 2018, University of Vigo, Vigo, Spain / Norbert Grűnwald, Małgorzata Zakrzewska (Editors). - Wismar : Robert Schmidt Institut, 2018 (WorkId 21261)
  28. Impact of negative emotions on social campaigns effectiveness : measuring dilemmas / Anna Borawska, Dominika Maison. - // W: Problems, methods and tools in experimental and behavioral economics : Computational Methods in Experimental Economics (CMEE) 2017 Conference / Kesra Nermend, Małgorzata Łatuszyńska editors ; [Ewa Mazur-Wierzbicka, Teresa Kiziukiewicz, Elżbieta Jaworska, Katarzyna Włodarczyk, Mariusz Doszyń, H. Kowgier, Iwona Foryś, Radosław Gaca, Jarosław Duda, Mateusz Piwowarski, Anna Borawska, Dominika Maison, Mariusz Borawski, Beata Bieszk-Stolorz, Krzysztof Dmytrów, Fatimah Furaiji, Iga Rudawska, Katarzyna Krot, Patrizia Cherubino, Giulia Cartocci, Enrica Modici, Dario Rossi, Marco Mancini, Arianna Trettle, Fabio Babiloni, Michał Nowakowski, Beata Filipiak, Marek Dylewski, Sebastian Majewski, Barbara Kryk, Paweł Baran, Iwona Markowicz, Monika Czerwonka, Aleksandra Staniszewska, Krzysztof Kompa, Rafał Nagaj, Brigita Žuromskaite]. - Cham : Springer International Publishing, 2018 DOI: 10.1007/978-3-319-99187-0 DOI: 10.1007/978-3-319-99187-0_9 (WorkId 19439)
  29. Metody komputerowe w eksperymentach ekonomicznych / Anna Łatuszyńska, Małgorzata Łatuszyńska, Kesra Nermend, Mariusz Borawski. - // W: Informatyka w zarządzaniu / [Red. A.Marciniak, M.Morzy ].. - Poznań-Warszawa : Wydaw. Nakom, 2014 (WorkId 2727)
  30. Neuroscience techniques in economic experiments / Anna Borawska. - // W: Selected issues in experimental economics : proceedings of the 2015 Computational Methods in Experimental Economics (CMEE) Conference / ed. by Kesra Nermend, Małgorzata Łatuszyńska. - Cham : Springer International Publishing, 2016 DOI: 10.1007/978-3-319-28419-4_9 (WorkId 4747)
  31. Prediction of Decision Outcome via Observation of Brain Activity Signals During Decision-Making Process / Anna Borawska, Akeel Aksakaa. - // W: Neuroeconomic and behavioral aspects of decision making : proceedings of the 2016 Computational Methods in Experimental Economics (CMEE) Conference / ed. by Kesra Nermend, Małgorzata Łatuszyńska. - Cham : Springer International Publishing, 2017 DOI: 10.1007/978-3-319-62938-4 DOI: 10.1007/978-3-319-62938-4_17 (WorkId 15422)
  32. Some comparison between software used for EEG signal analysis / Akeel Alsakaa, Anna Łatuszyńska, Mariusz Borawski, Kesra Nermend. - // W: Social Aspects of Business Informatics : Concepts and Applications / [Scientific edit. A.Marciniak, M.Morzy ].. - Poznań : Scientific Council Polish Information Society, 2014 (WorkId 2699)
  33. Techniques of Cognitive Neuroscience in the Assessment and Measurement of Environmental Public Service Announcements Effectiveness / Anna Borawska, Mariusz Borawski, Mateusz Piwowarski. - // W: Proceedings the 23rd World Multi-Conference on Systemics, Cybernetics and Informatics July 6-9, 2019 -Orlando, Florida, USA. Volume 1 / Edited by Nagib Callaos, Bruce Peoples, Belkis Sánchez, Michael Savoie.. - Winter Garden : International Institue of Informatics of Systemics, 2019 (WorkId 22522)