Wszystkie publikacje z cechą "Oryginalny artykuł naukowy"

  1. "We własnym imieniu..." - autonomia i samorzecznictwo osób niepełnosprawnych wobec wyzwań kultury (neo)liberalnej / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2015, nr 19, s.43-53 (WorkId 11484)
  2. (Neo)liberalne uwikłania emancypacyjnego paradygmatu pedagogiki specjalnej / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2015, no. 10, s.33-50 (WorkId 16285)
  3. (Pełno)sprawni są bez szans : czyli crip studies we współczesnym kinie / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2018, nr 32, s.168-179 (WorkId 20581)
  4. Disability studies and the nature of discriminatory attitudes / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2017, no. 16, s.109-118 (WorkId 17307)
  5. Inkluzjonizm, ablenacjonalizm, eco-ableism : posthumanistyczne przeszukiwanie współczesnych „dys-lokacji niepełnosprawności" / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. 2022, t. 88 nr 4, s.10-19 DOI: 10.5604/01.3001.0016.1871 (WorkId 33247)
  6. Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością : sprzymierzeniec czy wróg pedagogiki specjalnej? / Marcin Wlazło. // Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. 2016, brak, s.23 (WorkId 15372)
  7. Intersekcjonalny wymiar polskiego dyskursu prasowego niepełnosprawności i starości / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2019, nr 35, s.89-102 (WorkId 24006)
  8. Metodologiczne podobieństwa i rozbieżności między pedagogiką specjalną i studiami nad niepełnosprawnością / Marcin Wlazło. // Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. 2016, brak, s.23 (WorkId 15371)
  9. Pedagog specjalny wobec głupoty : o związkach terminologii z rzeczywistością pedagogiczną na przykładzie wady słuchu i niepełnosprawności intelektualnej / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2016, nr 21, s.78-89 (WorkId 16264)
  10. Pop-inkluzja : obrazy zróżnicowanego i włączającego społeczeństwa w najnowszych serialach dostępnych na platformach streamingowych / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2023, , s.24-37 DOI: 10.26881/ndps.2023.49.02 (WorkId 35837)
  11. Prekariat i niepełnosprawność : o tymczasowości i niepewności edukacji, rehabilitacji, pracy i życia / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2014, no. 6, s.33-47 (WorkId 10877)
  12. Przemoc wobec osób niepełnosprawnych jako przedmiot studiów interdyscyplinarnych / Marcin Wlazło. // Przegląd Badań Edukacyjnych. 2015, vol. 1 nr 20, s.193-202 DOI: 10.12775/PBE.2015.044 (WorkId 10938)
  13. Rzecznictwo własnych potrzeb na przykładzie porównawczego ujęcia doświadczeń osób z zespołem Aspergera i z niepełnosprawnością intelektualną / Marcin Wlazło. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2013, nr 9, s.9-16 (WorkId 8923)
  14. The economics of disability and the discourse of eliminating inequalities and providing equal opportunities / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2019, no. 25, s.33-53 DOI: 10.14746/ikps.2019.25.02 (WorkId 23107)
  15. Women's disability studies : sources and chosen aspects of discourse / Marcin Wlazło. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2020, no. 31, s.31-44 (WorkId 26601)