Wszystkie publikacje typu "Artykuł"

  1. About the identity of disabled people / Teresa Żółkowska. // Polish Journal of Applied Psychology. 2013, vol. 11 no. 1, s.33-40 (WorkId 8432)
  2. Construction of intellectual disability : (de)construction of the social role of intellectually disabled persons / Teresa Źółkowska. // International Journal of Developmental Disabilities. 2016, vol. 62 iss. 4, s.213-223 DOI: 10.1179/2047387715Y.0000000005 (WorkId 12613)
  3. Dlaczego emancypacja osób niepełnosprawnych powinna być „pustym znaczącym”? / Teresa Żółkowska. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2014, no. 5, s.8-17 (WorkId 10868)
  4. From communication to the humanization of a disabled person / Teresa Żółkowska. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2017, no. 16, s.119-131 (WorkId 17306)
  5. Inny ( Wykluczony) : dyskurs, puste znaczące, emancypacja / Teresa Żółkowska. // Analiza i Egzystencja : czasopismo filozoficzne. 2013, nr 23, s.189-210 (WorkId 8952)
  6. Ja, Ty, Inny - dialog? / Teresa Żółkowska. // Studia Edukacyjne. 2013, nr 28, s.17-31 (WorkId 9321)
  7. Joanna Głodkowska (red. nauk.): Dydaktyka specjalna. T. 1. W horyzoncie znaczeń, koncepcji i praktyki pedagogicznej. T. 2. Od konstruktów teoretycznych do modeli badawczych - recenzja / Teresa Żółkowska. // Szkoła Specjalna. 2021, nr 3, s.237-247 (WorkId 27928)
  8. Nekotorye obstroâtel'stva postroeniâ identičnosti invalidov / T. Žulkovska. // Znanie Ponimanie Umenie = Knowledge Understanding Skill. 2015, No 1, s.89-97 (WorkId 11199)
  9. Nowe perspektywy badania niepełnosprawności / Teresa Żółkowska, Karolina Kaliszewska. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. 2022, , s.6-21 DOI: 10.5604/01.3001.0015.8444 (WorkId 32440)
  10. Posthumanizm : niepełnosprawność / Teresa Żółkowska. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2018, nr 32, s.27-38 (WorkId 20696)
  11. Rozumienie prawa przez osoby z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Teresa Żółkowska. // Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo. 2020, nr 1 (47), s.37-69 (WorkId 24212)
  12. The ’Undisclosed’ Subject of Normalization / Teresa Źółkowska. // The New Educational Review. 2016, Vol. 46 no 4, s.211-220 (WorkId 13666)
  13. The 0rigin of the prejudice against the disabled : selected theories / Teresa Żółkowska. // Opuscula Sociologica. 2015, nr 1, s.37-49 DOI: 10.18276/os.2015.1-03 (WorkId 10870)
  14. The Issue of Law in Conversations with People with Intellectual Disabilities / Teresa Żółkowska. // International Journal of Special Education. 2023, , s.1-12 DOI: 10.52291/ijse.2023.38.35 (WorkId 35595)
  15. The selected premises for the reconfiguration of the disability model : the posthumanist perspective / Teresa Żółkowska, Karolina Kaliszewska. // Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 2019, no. 25, s.55-83 (WorkId 23114)
  16. The social construction of social identity of people with intellectual disability : review / Teresa Zolkowska, Karolina Kaliszewska. // International Journal of Developmental Disabilities. 2014, vol. 60 iss. 1, s.3-12 DOI: 10.1179/2047387712Y.0000000009 (WorkId 8386)
  17. Trust is knowing that : The subjective meanings and senses of experience-based foundations of trust of students with intellectual disabilities / Teresa Żółkowska, Karolina Kaliszewska. // International Journal of Special Education. 2021, 36 (1), s.121-128 DOI: 10.52291/ijse.2021.36.12 (WorkId 28359)
  18. Uniwersalne projektowanie przestrzeni osób z niepełnosprawnością / Teresa Żółkowska. // Niepełnosprawność : dyskursy pedagogiki specjalnej. 2016, nr 21, s.66-77 (WorkId 13027)
  19. Wsparcie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w edukacji włączającej : wybrane obszary analizy z perspektywy koncepcji Roberta Schalocka / Teresa Żółkowska, Tomasz Parafiniuk. // Roczniki Pedagogiczne. 2023, , s.33-49 DOI: 10.18290/rped23153.3 (WorkId 35227)