Social media in the context of marketing innovations - based on own research among service companies from Szczecin

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Social media in the context of marketing innovations - based on own research among service companies from Szczecin
Odpowiedzialność
Martyna Kostrzewska
Twórcy
Sumy twórców
1 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0003-3733-5763 5.6 20 1 1 20,00 1,0000 20,0000 Art.
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2020
Objętość
8,94 (arkuszy wydawniczych), 15 (stron).
Identyfikator DOI
10.25944/znmwse.2020.03.117131
Adres URL
https://zn.mwse.edu.pl/index.php/zn/article/view/742/690
Adres URL
https://zn.mwse.edu.pl/index.php/zn/issue/view/52
Uwaga ogólna
Publikacja dostepna na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY NC ND).
Finansowanie
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
CC_BY_NC_ND - Licencja,
FINAL_PUBLISHED - Wersja tekstu,
OPEN_JOURNAL - Sposób publikacji,
AT_PUBLICATION - Moment udostępnienia,
2020-09-30 - Data udostępnienia
Słowa kluczowe
Czasopismo
Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie
( ISSN 1506-2635 eISSN 2658-1817 )
Kraj wydania: Polska
Zeszyt: tom 47 zeszyt 3
Strony: 117-131
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2021-03-30
PBN
Wyświetl
WorkId
26645

Abstrakt

pl

Na podstawie obserwacji rynku i potrzeb zmian w procesie tworzenia innowacji marketingowych w przedsiębiorstwach usługowych w Szczecinie autorka za cel artykułu przyjęła identyfikację nowych rozwiązań marketingowych dla rynku usługowego poprzez ocenę możliwości wykorzystania potencjału mediów społecznościowych i działań w nich podejmowanych przez firmy lokalne. Badając narzędzia charakterystyczne dla nowych mediów oraz podejście przedsiębiorstw do nich, podjęto próbę identyfikacji możliwości wykorzystania mediów społecznościowych przez przedsiębiorstwa. Media społecznościowe zyskały popularność w Polsce dopiero w ostatnich kilku latach, co spowodowało powstanie luki badawczej, w której brakuje opracowań naukowych poświęconych mediom społecznościowym w firmach lokalnych. Do przeprowadzenia badań wykorzystano kwestionariusz ankiety, który był skierowany do właścicieli oraz menedżerów firm lokalnych ze Szczecina. Badania zostały rozszerzone o metodę etnografii wirtualnej, która polegała na obserwacji profilu firmy w mediach społecznościowych. W artykule została przedstawiona autorska klasyfikacja mediów społecznościowych według kanałów społecznościowych i ich funkcji. Autorka artykułu zwróciła szczególną uwagę na podział mediów społecznościowych nie ze względu na wykorzystaną w nich technologię, ale ze względu na zastosowania praktyczne.

en

Based on observation of the market and the need for change the process of creating marketing innovations in service companies in Szczecin, the author adopted as the aim of the article the identification of new marketing solutions for the service market by way of an evaluation of the possibility of taking advantage of social media potential and social media activities carried out by local companies. In assessing the tools characteristic of new media and the attitude of companies towards these tools, an attempt was made to identify opportunities for companies to use social media. As part of the research, a questionnaire was used that was targeted at owners and managers of local companies from Szczecin. The study was expanded to include virtual ethnography, which involved observation of a company’s profile on social media. The article presents a proprietary classification of social media by social channels and their functions. The author has paid particular attention to breaking down social media not by the technology they use, but by their practical applications.

Lista publikacji