Publikacje, w których twórca pełnił rolę "Autor"

  1. Addressing data quality in Airbnb research / Catherine Prentice, Adam Pawlicz. // International Journal of Contemporary Hospitality Management. 2024, , s.812-832 DOI: 10.1108/IJCHM-10-2022-1207 (WorkId 35709)
  2. Beyond Airbnb : determinants of customer satisfaction in P2P accommodation in time of COVID-19 / Adam Pawlicz, Ema Petaković, Ana-Marija Vrtodušić Hrgović. // Sustainability. 2022, vol. 14 iss. 17, s.1-15 DOI: 10.3390/su141710734 (WorkId 32323)
  3. Culture in business tourism product : the case of Poland = Kulturata v produkta na biznes turizma : slučaât na Polša / Adam Pawlicz, Marta Sidorkiewicz. // Predpriemačestvo. 2014, g. 2, s.52-73 (WorkId 9647)
  4. Determinants of absorption of EU funding in tourism : the case of North-West Poland / Adam Pawlicz. // Journal of Tourism & Services. 2014, vol. 5 no. 9, s.59-70 (WorkId 13168)
  5. Identyfikacja instytucjonalnych barier aplikacji o fundusze pomocowe Unii Europejskiej na rozwój turystyki na podstawie badań gmin i przedsiębiorców w województwach zachodniopomorskim i lubuskim / Adam Pawlicz. // Ekonomiczne Problemy Turystyki. 2013, Nr 4 (24), s.147-158 (WorkId 9449)
  6. Impact of civil society development on self-regulation : European hotel market case / Adam Pawlicz. // Academica Science Journal. Economica Series. 2014, no. 1 (4), s.3-10 (WorkId 9465)
  7. Postulowane zmiany w zakresie aplikacji o fundusze pomocowe Unii Europejskiej na rozwój turystyki na podstawie badań gmin i przedsiębiorców w województwach zachodniopomorskim i lubuskim / Adam Pawlicz, Dawid Milewski. // Ekonomiczne Problemy Turystyki. 2013, nr 2 (22) t. 1, s.257-268 (WorkId 9450)
  8. Problemy pomiaru regulacji rynku touroperatorskiego w wybranych państwach europejskich / Adam Pawlicz, Anna Tokarz-Kocik, Aneta Wolna-Samulak, Karolina Michalska-Harasimiuk. // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. 2017, nr 473, s.410-421 DOI: 10.15611/pn.2017.473.38 (WorkId 15646)
  9. Pros and cons of sharing economy regulation : implications for sustainable city logistics / Adam Pawlicz. // Transportation Research Procedia. 2019, vol. 39, s.398-404 DOI: 10.1016/j.trpro.2019.06.042 (WorkId 22475)
  10. Selected determinants of absorption of EU-tourism-related projects : the case of counties in West Pomerania and Lubuskie, Poland / Adam Pawlicz. // European Journal of Service Management. 2014, vol. 12, s.59-70 (WorkId 9451)
  11. Sharing economy development paths in non-urban areas : the case of hospitality product in Polish national parks / Adam Pawlicz, Robert Kubicki. // Ekonomia i Środowisko=Economics and Environment. . 2017, nr 4 (63), s.166-176 (WorkId 17730)
  12. Social media adoption in local governments : the case of Poland / Adam Pawlicz, Robert Kubicki. // European Journal of Service Management. 2017, Vol. 21 1, s.19-26 DOI: 10.18276/ejsm.2017.21-03 (WorkId 15920)
  13. Spatial issues of sharing economy in Polish accommodation market / Adam Pawlicz, Ana-Marija Vrtodusic Hrgovic. // Ekonomia i Środowisko=Economics and Environment. . 2020, 1 (72), s.87-106 DOI: 10.34659/2020/1/6 (WorkId 24820)
  14. The determinants of hotel room rates : an analysis of the hotel industry in Warsaw, Poland / Adam Pawlicz, Tomasz Napierała. // International Journal of Contemporary Hospitality Management. 2017, vol. 29 iss. 1, s.571-588 DOI: 10.1108/IJCHM-12-2015-0694 (WorkId 14573)
  15. Understanding short-term rental data sources : a variety of second-best solutions / Adam Pawlicz, Catherine Prentice. // ToSEE - Tourism in Southern and Eastern Europe. 2021, Vol. 6, s.573-585 DOI: 10.20867/tosee.06.39 (WorkId 31578)
  16. Wpływ kategoryzacji na rozwój elektronicznych kanałów dystrybucji na przykładzie rynku usług hotelarskich w Unii Europejskiej / Katarzyna Biełuszko, Robert Kubicki, Adam Pawlicz. // e-mentor. 2015, nr 1(58), s.75-80 (WorkId 11823)
  17. Wpływ wieku i wielkości przedsiębiorstw turystycznych na ich innowacyjność / Adam Pawlicz, Andrzej Molski, Wojciech Liszka. // Studia Oeconomica Posnaniensia. 2017, nr 4, s.228-241 DOI: 10.18559/SOEP.2017.4.11 (WorkId 17729)
  18. Wybrane aspekty funkcjonowania OTA na polskim rynku hotelarskim / Adam Pawlicz. // Ekonomiczne Problemy Turystyki. 2016, nr 2(34), s.155-165 DOI: 10.18276/ept.2016.2.34-13 (WorkId 12606)
  19. Wybrane czynniki wpływające na ceny usług hotelarskich wybranych miast wojewódzkich / Marcin Hundert, Adam Pawlicz. // Ekonomiczne Problemy Turystyki. 2014, nr 1 (25), s.199-212 (WorkId 9447)
  20. Wybrane problemy pomiaru regulacji rynku turystycznego / Adam Pawlicz. // Ekonomiczne Problemy Turystyki. 2015, nr 2 (30), s.37-50 DOI: 10.18276/ept.2015.2.30-03 (WorkId 13188)
  21. Wykorzystanie mediów społecznościowych jako narzędzia marketingu turystycznego przez gminy leżące na terenach Parków Narodowych w Polsce / Adam Pawlicz. // Ekonomia i Środowisko=Economics and Environment. . 2015, nr 4 (55), s.176-187 (WorkId 13189)
  22. Ekonomia współdzielenia na rynku usług hotelarskich : niedoskonałości, pośrednicy, regulacje / Adam Pawlicz. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2019 (WorkId 22326)
  23. E-marketing w nowoczesnej firmie / Adam Pawlicz, Daniel Szostak, Jakub Szpon. - Szczecin : Progres Centrum Wydawniczo-Szkoleniowe, 2014 (WorkId 180)
  24. Marketing w turystyce i rekreacji / red. nauk. Aleksander Panasiuk ; aut. Małgorzata Januszewska, Daria Jaremen, Maja Jedlińska, Tomasz Mańkowski, Beata Meyer, Izabela Michalska-Dudek, Dawid Milewski, Daria Nitkiewicz-Jankowska, Katarzyna Orfin, Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz, Renata Przeorek-Smyka, Agnieszka Sawińska, Marta Sidorkiewicz, Anna Tokarz-Kocik. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013 (WorkId 876)
  25. Propedeutyka hotelarstwa : ujęcie ekonomiczne / Marta Sidorkiewicz, Adam Pawlicz. - Warszawa : Difin, 2015 (WorkId 249)
  26. Analiza stanu aplikowania i wykorzystania środków europejskich w regionalnej gospodarce turystycznej / Anna Gardzińska, Rafał Maćkowiak, Adam Pawlicz, Aneta Wolna-Samulak. - // W: Fundusze Unii Europejskiej w gospodarce turystycznej / red. nauk. Aleksander Panasiuk. - Warszawa : Difin, 2014 (WorkId 1584)
  27. Determinanty systemu kategoryzacji przedsiębiorstw hotelarskich w krajach Unii Europejskiej / Adam Pawlicz. - // W: Turystyka wobec zmian współczesnego świata : strategie, marketing, programowanie / red. nauk. Agnieszka Niezgoda, Grzegorz Gołembski.. - Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2014 (WorkId 2086)
  28. Economic rationale for licensing tour guides in Poland / Adam Pawlicz. - // W: 2nd International Scientific Conference "Tourism in Southern and Eastern Europe 2013", Volume 2 : Crisis - a challenge of sustainable tourism development? Opatija, Croatia, 15-18 May 2013 / eds. S. Janković, Jurdana D. Smolčić. - Rijeka : University of Rijeka, 2013 (WorkId 2096)
  29. Efekty i kierunki wykorzystania funduszy europejskich w regionalnej gospodarce turystycznej / Anna Tokarz-Kocik, Beata Meyer, Agnieszka Sawińska, Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz, Marta Sidorkiewicz. - // W: Fundusze Unii Europejskiej w gospodarce turystycznej / red. nauk. Aleksander Panasiuk. - Warszawa : Difin, 2014 (WorkId 1699)
  30. Ekologia jako podstawa innowacyjnego produktu hotelarskiego / Adam Pawlicz, Marta Sidorkiewicz. - // W: Innowacyjne rozwiązania we współczesnym hotelarstwie / red. Piotr Dominik.. - Warszawa : Almamer Szkoła Wyższa. Wydział Turystyki i Rekreacji, 2013 (WorkId 1498)
  31. E-turystyka w obsłudze uczestników turystyki i rekreacji / Adam Pawlicz. - // W: Obsługa uczestników turystyki i rekreacji : wybrane aspekty / Beata Meyer redakcja naukowa. - Warszawa : Difin, 2015 (WorkId 7131)
  32. Fair pricing in tourism : from profitability towards sustainability / Tomasz Napierała, Adam Pawlicz. - // W: Routledge Handbook of Trends and Issues in Tourism Sustainability, Planning and Development, Management, and Technology / Edited by Alastair M. Morrison, Dimitrios Buhalis.. : ,, 2023 DOI: 10.4324/9781003291763 (WorkId 34409)
  33. Impact of deregulation on tour guiding market in Poland / Adam Pawlicz. - // W: Sustainable tourism, economic development and quality life : [conference proceedings] : 3rd International Scientific Conference Tourism in Southern and Eastern Europe 2015, 13-16 May 2015, Opatija, Croatia / [editors in chief Sandra Janković, Dora Smolčić Jurdana].. - Opatija : University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, cop, 2015 (WorkId 7134)
  34. Obsługa wybranych segmentów rynku turystycznego i rekreacyjnego / Adam Pawlicz, Aneta Wolna-Samulak. - // W: Obsługa uczestników turystyki i rekreacji : wybrane aspekty / Beata Meyer redakcja naukowa. - Warszawa : Difin, 2015 (WorkId 7132)
  35. Sharing economy and tourism experience / Adam Pawlicz. - // W: The Routledge Handbook of Tourism Experience Management and Marketing / ed. by Saurabh Kumar Dixit.. - Abingdon ; New York : Routledge, 2020 (WorkId 24336)
  36. Stymulowanie orientacji marketingowej touroperatorów w aspekcie regulacji rynku / Marcin Hundert, Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz. - // W: Regulacja a orientacja marketingowa touroperatorów / redaktor naukowy Aleksander Panasiuk. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2017 (WorkId 16355)
  37. System regulacji rynku touroperatorskiego w wybranych krajach europejskich / Anna Tokarz-Kocik, Michalska-Harasimiuk Karolina, Panasiuk Aleksander, Pawlicz Adam, Wolna-Samulak Aneta. - // W: Regulacja a orientacja marketingowa touroperatorów / redaktor naukowy Aleksander Panasiuk. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2017 (WorkId 16326)
  38. The sharing economy and destination marketing / Adam Pawlicz. - // W: The Routledge handbook of destination marketing / edited by Dogan Gursoy, Christina G. Chi.. - Abingdon ; New York : Routledge, 2018 (WorkId 19403)
  39. Tourism economy management on the macro level in selected European countries / Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz. - // W: Proceedings of the 6th International Conference on Tourism Management and Tourism Related Issues, Krakow, Poland, September 22-23, 2016. - Krakow : [s.n, 2016 (WorkId 7505)
  40. Wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu terytorialnym gmin w Polsce / Adam Pawlicz, Robert Kubicki. - // W: Kreatywność w turystyce : nowe trendy w rozwoju turystyki / redakcja naukowa: Dariusz Sokołowski, Paulina Tomczykowska.. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016 (WorkId 6463)