Study of young adults' preferences in passenger rail transport services as a basis for marketing activities

Rozdział - publikacja recenzowana


Tytuł
Study of young adults' preferences in passenger rail transport services as a basis for marketing activities
Odpowiedzialność
Grazyna Rosa, Izabela Ostrowska, Agnieszka Tomaszewicz
Twórcy
  • Rosa Grażyna ( Autor ) 5.6
    Afiliacja, Pracownik naukowy :
    Instytut Gospodarki Przestrzennej i Geografii Społeczno-Ekonomicznej
  • Ostrowska Izabela ( Autor ) 5.6
    Afiliacja, Pracownik naukowy :
    Instytut Gospodarki Przestrzennej i Geografii Społeczno-Ekonomicznej
  • Tomaszewicz Agnieszka ( Autor ) 5.2
    Afiliacja, Pracownik naukowy :
    Instytut Gospodarki Przestrzennej i Geografii Społeczno-Ekonomicznej
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0001-6111-1159 5.2 70 1 3 40,42 0,5774 40,4180 aut. roz., konferencja z listy
0000-0002-5047-1797 5.6 70 2 3 57,16 0,4082 28,5775 aut. roz., konferencja z listy
0000-0001-5746-2749 5.6 70 2 3 57,16 0,4082 28,5775 aut. roz., konferencja z listy
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2020
Objętość
0,6 (arkuszy wydawniczych), 13 (stron).
Adres URL
https://u.pcloud.link/publink/show?code=kZCeIokZrrbe3SiQcHyryACEYOALQ51wpz9X#folder=7802801347 2021-01-25
Uwaga ogólna
Konferencja: 36th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 4-5 November 2020, Granada, Spain.
Finansowanie
The project is financed within the framework of the program of the Minister of Science and Higher Education under the name "Regional Excellence Initiative" in the years 2019 - 2022; 001/RID/2018/19
Cechy publikacji
  • Publikacja konferencyjna

Z dokumentu źródłowego:

  • Publikacja konferencyjna
Dane konferencji
Dane konferencji dokumentu źródłowego
Słowa kluczowe
Dokument źródłowy
Sustainable economic development and advancing education excellence in the era of global pandemic : proceedings of the 36th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 4-5 November 2020, Granada, Spain / editor Khalid S. Soliman.. - King of Prussia : International Business Information Management Association, 2020
Strony: 3584-3596
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2020-12-10
PBN
Wyświetl
WorkId
25792

Abstrakt

en

Since the 1990s, the macro environment of passenger transport companies has changed radically. As a consequence of changing conditions, marketing is being atomised and the demand for new marketing instruments is rapidly increasing. In societies of abundance, consumers are better educated and more demanding, thus a need arises for new marketing activities and adapting products to the requirements of the target market, taking into account the individual needs of buyers.

This article focuses on the literature concerning young people, especially the group of young adults (18-29 years old) who often travel and are considered an important target group for railway companies due to continuing education outside their place of residence, work or sightseeing. The research investigates passenger rail transport in regions and agglomerations in Poland. In order to achieve the research objective, the method of critical analysis of available results of secondary research and a questionnaire in primary research were used. 

Modern marketing in passenger rail transport services should therefore target areas where particular factors are related to travel times, service prices, customer service processes and availability of new technologies.

Lista publikacji