Is patient satisfaction the key to promote compliance in health care sector?

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Is patient satisfaction the key to promote compliance in health care sector?
Odpowiedzialność
Katarzyna Krot, Iga Rudawska
Twórcy
  • Krot Katarzyna ( Autor )
  • Rudawska Iga ( Autor ) 5.1
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Instytut Ekonomii - Katedra Analizy i Strategii Przedsiębiorstw
Sumy twórców
2 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0002-2173-931X 5.1 100 1 2 100,00 1,0000 100,0000 Art.
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2019
Objętość
0,8 (arkuszy wydawniczych), 9 (stron).
Identyfikator DOI
10.14254/2071-789X.2019/12-3/19
Adres URL
https://www.economics-sociology.eu/files/19I_733_Krot_Rudawska.pdf
Uwaga ogólna
Publikacja dostępna również w wersji elektronicznej w Open Access na licencji : CC BY.
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
CC_BY - Licencja,
FINAL_PUBLISHED - Wersja tekstu,
OPEN_JOURNAL - Sposób publikacji,
AT_PUBLICATION - Moment udostępnienia,
2019-09 - Data udostępnienia
Słowa kluczowe
Czasopismo
Economics & Sociology
( ISSN 2071-789X eISSN 2306-3459 )
Kraj wydania: Polska
Zeszyt: tom 12 zeszyt 3
Strony: 291-299
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2019-10-01
PBN
Wyświetl
WorkId
22602

Abstrakt

en

According to the research, non-compliance is a therapeutic and economic problem with a strong consequences affect not only the success of a single patient's therapy but also the costs of the entire health care system. It would be worth identifying factors limiting non-compliance. Therefore, purpose of the paper is recognize the correlations between compliance and the patient's satisfaction with the medical services they receive. The study was carried out using the CATI method on a national representative sample of 982 Polish respondents, who declared that they had used health care services within the last 6 months. It turned out that satisfaction had a statistically significant effect on both the dimensions of behavior linked to patient compliance. This effect, however, was stronger for arbitrariness, i.e. the more satisfied the patient was the less inclined they were to arbitrarily change their doctor’s recommendations.

Lista publikacji