Gospodarowanie rzeczywistymi zasobami czasu wolnego przez studentów
Artykuł - publikacja recenzowana
Abstrakt
pl
Celem opracowania jest zidentyfikowanie form spędzania czasu wolnego przez studentów z dwóch ośrodków akademickich w celu wykazania różnic w zagospodarowaniu
czasu wolnego. Studenci to grupa społeczna, która dzięki swej młodości i dynamice
może stawać się czynnikiem zmiany społecznej i wywierać wpływ na przemiany całego społeczeństwa czy regionu. Podstawową metodą zbierania materiału badawczego był sondaż diagnostyczny, w którego ramach zastosowano kwestionariusz autorskiej ankiety. Badania przeprowadzono w marcu 2018 r. na próbie badawczej składającej się z 267 studentów. Studenci
okazali się grupą bardzo zróżnicowaną, nie można zatem mówić o jakimś określonym sposobie spędzania czasu wolnego. Wyraźne różnice w sposobach spędzania czasu wolnego zidentyfikowano w zależności od płci. Relaks młodych mężczyzn – studentów został wyraźnie
zdominowany przez komputer i Internet.
czasu wolnego. Studenci to grupa społeczna, która dzięki swej młodości i dynamice
może stawać się czynnikiem zmiany społecznej i wywierać wpływ na przemiany całego społeczeństwa czy regionu. Podstawową metodą zbierania materiału badawczego był sondaż diagnostyczny, w którego ramach zastosowano kwestionariusz autorskiej ankiety. Badania przeprowadzono w marcu 2018 r. na próbie badawczej składającej się z 267 studentów. Studenci
okazali się grupą bardzo zróżnicowaną, nie można zatem mówić o jakimś określonym sposobie spędzania czasu wolnego. Wyraźne różnice w sposobach spędzania czasu wolnego zidentyfikowano w zależności od płci. Relaks młodych mężczyzn – studentów został wyraźnie
zdominowany przez komputer i Internet.
en
The aim of the study was to identify forms of spending leisure time by students from two academic centers in order to show differences in the management of leisure time. Students are a social group that thanks to their young age and energy can become a factor of social change and influence the transformation of entire society or region. The basic method of collecting the research material was a diagnostic survey, in which the author’s own questionnaire was used. The survey was carried out in March 2018 on a sample of 267 students. The students turned out to be a very diverse social group, so it is impossible to talk about any group-specific way of using leisure time. There are, however, clear differences in the ways of spending leisure time related to gender. Leisure of young male students was clearly dominated by the use of computer and the Internet. In addition, a small percentage of leisure students engaged in sports.