Patients' trust in physiciants as an antecedent of satisfaction with medical services

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Patients' trust in physiciants as an antecedent of satisfaction with medical services
Odpowiedzialność
Katarzyna Krot, Iga Rudawska
Twórcy
  • Krot Katarzyna ( Autor )
  • Rudawska Iga ( Autor ) 5.1
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Instytut Ekonomii - Katedra Analizy i Strategii Przedsiębiorstw - Zakład Ekonomiki Ochrony Zdrowia
Sumy twórców
2 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0002-2173-931X 5.1 15 1 2 7,50 0,5000 7,5000 Art.
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2017
Objętość
0,64 (arkuszy wydawniczych), 10 (stron).
Identyfikator DOI
10.14254/2071-789X.2017/10-2/15
Adres URL
http://www.economics-sociology.eu/files/19_394_Krot_Rudawska.pdf
Uwaga ogólna
Publikacja dostępna także w wersji elektronicznej.
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
Słowa kluczowe
Czasopismo
Economics & Sociology
( ISSN 2071-789X eISSN 2306-3459 )
Kraj wydania: Polska
Zeszyt: tom 10 zeszyt 2
Strony: 11-20
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2017-10-31
PBN
Wyświetl
WorkId
15839

Abstrakt

en

Trust in the patient-physician relationship represents the power to shape behaviors of both sides. It may have also the value of being the precondition of patient satisfaction with medical services. Therefore, the purpose of this paper is to investigate the role of trust as an antecedent of patient satisfaction, based on the nationwide, representative sample. The multiple regression analysis has been applied. The study shows that all three identified dimensions of trust are important and statistically significant determinants of patient satisfaction with medical services. However, it is strongly dependent on confidence in the competence of physicians than the belief in their honesty and kindness. The research contribution is both of cognitive and utilitarian value. It helps to understand pitfalls of the satisfaction’s erosion in the studied relationship and to effectively counteract them.

Lista publikacji