Wszystkie publikacje twórcy

  1. (Od)czytanie Thomasa Mertona dla pedagogiki : (Od)zyskane konteksty narracyjne w myśleniu o człowieku / Julita Orzelska. // Biografistyka Pedagogiczna. 2023, , s.115-137 DOI: 10.36578/BP.2023.08.39 (WorkId 35867)
  2. Henry A. Giroux, Lech Witkowski: Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej. Przedmowa Zbigniew Kwieciński. Posłowie Tomasz Szkudlarek. Aneks Zbyszko Melosik, Bogusław Śliwerski. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010, 525 s., ISBN 978-83-7587-536-2. : [Recenzja pracy: Edukacja i sfera publiczna / Henry A. Giroux, Lech Witkowski ; przedm. Zbigniew Kwieciński ; posł. Tomasz Szkudlarek ; aneks: Zbyszko Melosik, Bogusław Śliwerski ; [tł.: Monika Jaworska-Witkowska et al.] // 2014.] // Chowanna. 2014, t. 2(43), s.357-362 (WorkId 8311)
  3. O potrzebie egzystencjalnej refleksji nad kształceniem / Julita Orzelska. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2018, nr 2(24), s.41-52 (WorkId 22411)
  4. Pedagogika egzystencji w obliczu starzejącego się społeczeństwa / Julita Orzelska. // Studia Paedagogica Ignatiana : rocznik Wydziału Pedagogicznego Akademii Ignatianum w Krakowie. 2023, , s.61-78 DOI: 10.12775/SPI.2023.3.003 (WorkId 34825)
  5. Pedagogika istotna egzystencjalnie : tropy niewidziane a (od)zyskane / Julita Orzelska. // Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji. 2012-2013, nr 7-8, s.107-125 (WorkId 13617)
  6. Pytanie o człowieka: między teologią i pedagogiką. : [Recenzja pracy: Kim jest człowiek? / Abraham Joshua Heschel ; przeł. Katarzyna Wojtkowska // 2014.Łódź,] // Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji. 2014, nr 9, s.253-265 (WorkId 8315)
  7. Saving humanity : despair and death as pedagogical challenges while caring about human existence / Julita Orzelska. // Paedagogia Christiana. 2021, vol.47 no 1, s.189-207 DOI: 10.12775/PCh.2021.009 (WorkId 29014)
  8. Subjectivity in caring for the human condition : existential ideas of Paul Tillich as an inspiration for pedagogy =Podmiotowość w trosce o kondycję człowieka : egzystencjalne tropy Paula Tillicha jako inspiracje dla pedagogiki / Julita Orzelska. // Paedagogia Christiana. 2019, T. 44 nr 2, s.129-141 (WorkId 25284)
  9. W trosce o człowieka w odsłonie Thomasa Mertona, Abrahama Joshuy Heschela i Paula Tillicha / Julita Orzelska. // Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji. 2016, nr 11( numer specjalny ), s.201-218 (WorkId 13571)
  10. W stronę pedagogiki istotnej egzystencjalnie : życie i jego trudności z energią duchową jako wyzwania pedagogiczne rezyduów tożsamości / Julita Orzelska. - Kraków : Oficyna Wydawnivza Impuls, 2014 (WorkId 937)
  11. "Being lost" in a selection of illusion : a child in "an encounter" with others / Julita Orzelska. - // W: The educational and social world of a child : discourses of communication, subjectivity and cyborgization / edited by Hanna Krauze-Sikorska and Michał Klichowski.. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2015 (WorkId 7448)
  12. Edukacja zorientowana egzystencjalnie : aspekty metodologiczne rozważań / Julita Orzelska. - // W: Nauczyciel i uczeń w kontekście społecznych przemian i oczekiwań / pod red. naukowa Joanny Skibskiej.. - Kraków : Oficyna Wydawnicza IMPLUS, 2019 (WorkId 24105)
  13. Normatywność pedagogiczna w kontekście dwoistych faz cyklu życia i programu pedagogik residualnych / Julita Orzelska. - // W: Wartościowanie w humanistyce : normatywność, cynizm, ewaluacje w pedagogice i edukacji / redakcja Monika Jaworska-Witkowska.. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop, 2015 (WorkId 7291)
  14. Potencjalność edukacji w budowaniu perspektywy egzystencjalnej człowieka / Julita Orzelska. - // W: Profile integralności humanisty/ki i nauk społecznych : księga jubileuszowa dla Lecha Witkowskiego / redakcja naukowa Monika Jaworska-Witkowska, Grzegorz Piekarski.. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020 (WorkId 27584)
  15. Rozpacz i śmierć w narracjach Krystiana Lupy i Paula Tillicha jako wyzwania pedagogiczne : troska o egzystencję człowieka / Julita Orzelska. - // W: Centralne kategorie współczesnej i historycznej pedagogiki / red. nauk. Sławomir Sztobryn, Krzysztof Kamiński.. - Łódź : Wydawnictwo Naukowe TPF "Chowanna", 2016 (WorkId 7322)
  16. Tropy (od)zyskane dla pedagogiki istotnej egzystencjalnie z socjologicznych refleksji wokół "spraw ludzkich" Jana Szczepańskiego / Julita Orzelska. - // W: W kręgu myśli Profesora Jana Szczepańskiego : praca zbiorowa. T. 2 / pod redakcją Daniela Kadłubca, Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Andrzeja Kasperka.. - Cieszyn : Oficyna Drukarsko-Wydawnicza Akant, 2016 (WorkId 7320)
  17. W trosce o człowieczeństwo : refleksyjność i uważność w oddziaływaniach edukacyjnych jako wymóg w przeciwdziałaniu nudzie / Julita Orzelska. - // W: Transgresje w edukacji / red. nauk. Maciej Kołodziejski ; Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora.. - Pułtusk : Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora, 2016 (WorkId 7356)
  18. W trosce o pedagogiczne kształtowanie egzystencji ludzkiej : oczekiwania wobec kompetencji nauczyciela / Julita Orzelska. - // W: Doświadczanie zmian w teorii i praktyce pedagogicznej / red. nauk. Joanna Skibska, Justyna Wojciechowska.. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2015 (WorkId 7290)
  19. W trosce o tożsamość : między postawami "człowieka-Ja" oraz "człowieka-nikt" u Edwarda Stachury / Julita Orzelska. - // W: Dyskurs, opór, tożsamość : narracje w trosce o kulturę pedagogiczną / redakcja naukowa Monika Jaworska-Witkowska ; Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy.. - Bydgoszcz : Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej, 2014 (WorkId 7351)