Wszystkie publikacje typu "Artykuł"

  1. Autonomia edukacji akademickiej w warunkach centralizmu programowego i dekretowanych efektów kształcenia / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2018, nr 2(24), s.21-32 (WorkId 22410)
  2. Autorytaryzm akademicki, jego źródła, przejawy i (niektóre) konsekwencje : perspektywa realizmu krytycznego / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2016, nr 1(19), s.11-22 DOI: 10.18276/psw.2016.1-01 (WorkId 14027)
  3. Badanie w działaniu w kształceniu i doskonaleniu nauczycieli / Maria Czerepaniak-Walczak. // Przegląd Badań Edukacyjnych. 2014, nr 2, s.181-194 DOI: 10.12775/PBE.2014 (WorkId 10631)
  4. Contexts of Women’s Education and Women’s Studies in Kashmir / Maria Czerepaniak-Walczak. // General and Professional Education. 2014, 4, s.3-9 (WorkId 13290)
  5. Developing Students’ Autonomy to Resolve a Paradoxical Issue in China’s Secondary School Education / Haishen Yu, Maria Czerepaniak-Walczak, Barbara Muszyńska. // Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej. 2023, , s.73-84 DOI: 10.34862/tce/2023/07/21/ta-ak1 (WorkId 34571)
  6. Doverie učitelej učaŝihsâ k primeneniû sovremennyh tehnologij v processe obučeniâ / Čerepanâk-Val'čak M. , Pežicka È. // Naučnye Vedomosti : seriâ Gumanitarnye nauki. 2014, Vyp.21 No 6, s.294-299 (WorkId 13261)
  7. Education reform - cui bono? / Maria Czerepaniak-Walczak. // The New Educational Review. 2019, vol. 55 no. 1, s.185-194 DOI: 10.15804/tner.2019.55.1.15 (WorkId 21569)
  8. Homo academicus w świecie homo oeconomicus : o obszarach i przejawach zmagań z akademickim zniewoleniem / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2014, nr 1(15), s.11-24 (WorkId 12968)
  9. Humoreski, felietony, drobiazgi satyryczne : formy publicznego intelektualizmu Janusza Korczaka / Maria Czerepaniak-Walczak. // Kwartalnik Pedagogiczny. 2022, , s.47-58 DOI: 10.31338/2657-6007.kp.2022-4.3 (WorkId 34346)
  10. Jak zmienia się „gramatyka edukacji”? : o badaniu przejawów i konsekwencji (wymuszonej) iedukacji / Maria Czerepaniak-Walczak. // Forum Oświatowe. 2020, Vol. 32 No 1(63), s.13-23 DOI: 10.34862/fo.2020.1.1 (WorkId 26210)
  11. Janina Kostkiewicz (Ed.), Crime without punishment... The extermination and suffering of polish children during the german occupation 1939-1945, Jagiellonian University Press, Kraków 2020, pp. 272 / Maria Czerepaniak-Walczak. // Kultura i Edukacja. 2021, nr 2, s.199-203 DOI: 10.15804/kie.2021.02.14 (WorkId 29204)
  12. Kultura szkoły : o jej złożoności i wielowymiarowości / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Społeczna. 2015, nr 3 (57), s.77-87 (WorkId 13140)
  13. Kultura szkoły, jej trwanie i zmiana : o sile oddziaływania „gramatyki szkoły” / Maria Czerepaniak-Walczak. // Czas Kultury. 2020, nr 1, s.13-19 (WorkId 24200)
  14. Learning the world through reading signs : emancipatory perspective / Maria Czerepaniak-Walczak. // Problemy Profesjologii. 2018, nr 1, s.13-18 (WorkId 19536)
  15. Living in a world of dynamic cultures’ multiplicity : interculturalism in the perspective of education / Maria Czerepaniak-Walczak. // Education Sciences & Society. 2022, , s.361-375 DOI: 10.3280/ess1-2022oa13489 (WorkId 32116)
  16. O "poetyce" eksperckich recenzji wniosków w konkursie NCN Fuga / Maria Czerepaniak-Walczak. // Rocznik Pedagogiczny. 2015, 38, s.31-36 (WorkId 12981)
  17. O zmianach w szkolnictwie wyższym - orientacja na posłuszeństwo czy na transgresję i emancypację? : o paternalizacji relacji w edukacji akademickiej / Maria Czerepaniak-Walczak. // Rocznik Pedagogiczny. 2017, t. 40, s.57-69 (WorkId 20594)
  18. Personal elements of a culture of trust in ICT-assisted educational interactions / Maria Czerepaniak-Walczak, Elżbieta Perzycka. // General and Professional Education. 2014, no. 2, s.90-95 (WorkId 9468)
  19. Po pierwsze rentowność? : odzyskiwanie edukacji uniwersyteckiej / Maria Czerepaniak-Walczak. // Więź. 2015, 1 (659), s.16-25 (WorkId 12921)
  20. Respect for the right to education in the COVID-19 pandemic time : towards reimagining education and reimagining ways of Respecting the right to education / Maria Czerepaniak-Walczak. // The New Educational Review. 2020, vol. 62 no 4, s.57-66 (WorkId 26586)
  21. Stanley Aronowitz - ten, który uczył nas, że nauczanie musi być polityczne / Maria Czerepaniak-Walczak. // Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej. 2021, t. 23 nr 2(90), s.125-127 DOI: 10.34862/tce/2021/11/01dyxr-ch88 (WorkId 31595)
  22. Studia doktoranckie w systemie szkolnictwa wyższego i w społeczeństwie wiedzy : komu i do czego potrzebne są studia doktoranckie na kierunku w dyscyplinie pedagogika / Maria Czerepaniak-Walczak. // Rocznik Pedagogiczny. 2013, t. 36, s.69-82 (WorkId 9448)
  23. Szanse i zagrożenia emancypacji poprzez edukację w szkole wyższej / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2016, nr 2, s.11-21 DOI: 10.18276/psw.2016.2-02 (WorkId 21413)
  24. Teoretyczne i badawcze osiągnięcia pedagogiki krytycznej w Polsce / Maria Czerepaniak-Walczak. // Studia z Teorii Wychowania : półrocznik Zespołu Teorii Wychowania Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. 2021, 1 (34), s.27-45 DOI: 10.5604/01.3001.0014.8453 (WorkId 26902)
  25. The Culture of Trust in the Context of Changing : Global Academic Scenario / Maria Czerepaniak-Walczak. // Journal of Research & Innovations in Education (JRIE). 2015, Vol.1 No.1, s.1-9 (WorkId 13318)
  26. Trust in educational interactions in higher education institutions : examination as aneExperience of trust / Maria Czerepaniak-Walczak. // The New Educational Review. 2014, vol. 35 no. 2, s.182-193 (WorkId 9467)
  27. Trzeci poziom edukacji akademickiej czy kształcenie młodych badaczy? : krajowe ramy kształcenia dla studiów doktoranckich / Maria Czerepaniak-Walczak. // Studia Pedagogiczne. 2013, t. 66, s.45-62 (WorkId 12951)
  28. Wychowanie do (nie)posłuszeństwa / Maria Czerepaniak-Walczak. // Rocznik Lubuski. 2021, t. 47 cz. 1, s.33-43 DOI: 10.34768/rl.2021.v471.08 (WorkId 29018)