Wszystkie publikacje powiązane z "Wydział Humanistyczny"

  1. Autonomia edukacji akademickiej w warunkach centralizmu programowego i dekretowanych efektów kształcenia / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2018, nr 2(24), s.21-32 (WorkId 22410)
  2. Autorytaryzm akademicki, jego źródła, przejawy i (niektóre) konsekwencje : perspektywa realizmu krytycznego / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2016, nr 1(19), s.11-22 DOI: 10.18276/psw.2016.1-01 (WorkId 14027)
  3. Badanie w działaniu w kształceniu i doskonaleniu nauczycieli / Maria Czerepaniak-Walczak. // Przegląd Badań Edukacyjnych. 2014, nr 2, s.181-194 DOI: 10.12775/PBE.2014 (WorkId 10631)
  4. Contexts of Women’s Education and Women’s Studies in Kashmir / Maria Czerepaniak-Walczak. // General and Professional Education. 2014, 4, s.3-9 (WorkId 13290)
  5. Doverie učitelej učaŝihsâ k primeneniû sovremennyh tehnologij v processe obučeniâ / Čerepanâk-Val'čak M. , Pežicka È. // Naučnye Vedomosti : seriâ Gumanitarnye nauki. 2014, Vyp.21 No 6, s.294-299 (WorkId 13261)
  6. Education reform - cui bono? / Maria Czerepaniak-Walczak. // The New Educational Review. 2019, vol. 55 no. 1, s.185-194 DOI: 10.15804/tner.2019.55.1.15 (WorkId 21569)
  7. Homo academicus w świecie homo oeconomicus : o obszarach i przejawach zmagań z akademickim zniewoleniem / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2014, nr 1(15), s.11-24 (WorkId 12968)
  8. Kultura szkoły : o jej złożoności i wielowymiarowości / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Społeczna. 2015, nr 3 (57), s.77-87 (WorkId 13140)
  9. Kultura szkoły, jej trwanie i zmiana : o sile oddziaływania „gramatyki szkoły” / Maria Czerepaniak-Walczak. // Czas Kultury. 2020, nr 1, s.13-19 (WorkId 24200)
  10. Learning the world through reading signs : emancipatory perspective / Maria Czerepaniak-Walczak. // Problemy Profesjologii. 2018, nr 1, s.13-18 (WorkId 19536)
  11. O "poetyce" eksperckich recenzji wniosków w konkursie NCN Fuga / Maria Czerepaniak-Walczak. // Rocznik Pedagogiczny. 2015, 38, s.31-36 (WorkId 12981)
  12. O zmianach w szkolnictwie wyższym - orientacja na posłuszeństwo czy na transgresję i emancypację? : o paternalizacji relacji w edukacji akademickiej / Maria Czerepaniak-Walczak. // Rocznik Pedagogiczny. 2017, t. 40, s.57-69 (WorkId 20594)
  13. Personal elements of a culture of trust in ICT-assisted educational interactions / Maria Czerepaniak-Walczak, Elżbieta Perzycka. // General and Professional Education. 2014, no. 2, s.90-95 (WorkId 9468)
  14. Po pierwsze rentowność? : odzyskiwanie edukacji uniwersyteckiej / Maria Czerepaniak-Walczak. // Więź. 2015, 1 (659), s.16-25 (WorkId 12921)
  15. Studia doktoranckie w systemie szkolnictwa wyższego i w społeczeństwie wiedzy : komu i do czego potrzebne są studia doktoranckie na kierunku w dyscyplinie pedagogika / Maria Czerepaniak-Walczak. // Rocznik Pedagogiczny. 2013, t. 36, s.69-82 (WorkId 9448)
  16. Szanse i zagrożenia emancypacji poprzez edukację w szkole wyższej / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2016, nr 2, s.11-21 DOI: 10.18276/psw.2016.2-02 (WorkId 21413)
  17. The Culture of Trust in the Context of Changing : Global Academic Scenario / Maria Czerepaniak-Walczak. // Journal of Research & Innovations in Education (JRIE). 2015, Vol.1 No.1, s.1-9 (WorkId 13318)
  18. Trust in educational interactions in higher education institutions : examination as aneExperience of trust / Maria Czerepaniak-Walczak. // The New Educational Review. 2014, vol. 35 no. 2, s.182-193 (WorkId 9467)
  19. Trzeci poziom edukacji akademickiej czy kształcenie młodych badaczy? : krajowe ramy kształcenia dla studiów doktoranckich / Maria Czerepaniak-Walczak. // Studia Pedagogiczne. 2013, t. 66, s.45-62 (WorkId 12951)
  20. Doktoranci i studia doktoranckie w dyskursie prasowym / red. nauk. Maria Czerepaniak-Walczak. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2017 (WorkId 16324)
  21. Fabryki dyplomów czy uniwersitas? : o "nadwiślańskiej" wersji przemian w edukacji akademickiej / red. nauk. Maria Czerepaniak-Walczak. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013 (WorkId 181)
  22. Guide of International Project : stimulators and inhibitors of culture of trust in educational Interactions assisted by modern information and communication technology : 7 FP Marie Curie Actions : people international research staff exchange scheme / [ed. Maria Czerepaniak-Walczak and Elżbieta Perzycka]. - Szczecin : PPH ZAPOL Dmochowski, Sobczyk, 2013 (WorkId 118)
  23. Ku życiu wartościowemu : idee, koncepcje, praktyki. T. 1, Idee - koncepcje / pod redakcją naukową Marii Czerepaniak-Walczak, Joanny Madalińskiej-Michalak, Bogusława Śliwerskiego. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018 (WorkId 18400)
  24. Proces emancypacji kultury szkoły / Maria Czerepaniak-Walczak. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2018 (WorkId 18745)
  25. Technologies of imaging in urban communication : report 2 from Kenya/Kilifi / edited by Elżbieta Perzycka and Aleksandra Łukaszewicz Alcaraz ; Elżbieta Perzycka; Aleksandra Łukaszewicz Alcaraz; Lidia Marek; Adela Machova; Daniel Hanzlik; Ales Loziak; Pavel Mrkus; Monika Zawadzki; Stephen Muoki; Stephen Owino; Audrey Mbogho; Tsawe-Munga Chidongo; Francis Wokabi; Radosław Nagay; Zdenek Svejkovsky; Anna Watoła; Jarosław Lubiak; Michael Maua; Łukasz Skąpski; Tomas Pavlicek; Roman Mazur; Grażyna Czubińska; Agnieszka Szajner; Karolina Zawiślak; Rosita Deluigi; Flavia Stara; Giuseppe Capriotti; Stefano Polenta; Raffaele Tumino; Maria Czerepaniak-Walczak; Małgorzata Szymankiewicz. - Szczecin : Wydawnictwo Akademii Sztuki, 2019 DOI: 10.5281/zenodo.4036096 (WorkId 24884)
  26. Trust in global perspective / ed. Maria Czerepaniak-Walczak, Elżbieta Perzycka. - Szczecin : Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe ZAPOL Dmowski, Sobczyk, 2013 (WorkId 116)
  27. Zaufanie w szkole w społeczeństwie sieciowym / [red.] Maria Czerepaniak-Walczak, Elżbieta Perzycka. - Szczecin : Szczecin : ZAPOL Dmochowski, Sobczyk, 2013, 2013 (WorkId 117)
  28. "Gramatyka" Letniej Szkoły Młodych Pedagogów / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Naukowa wspólnota uczących się : XXX-lecie Letniej Szkoły Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN : praca zespołowa / pod red. Ewy Bochno i Alicji Korzenieckiej-Bondar.. - Białystok : Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2016 (WorkId 7133)
  29. A culture of trust in education in an open society : the role of teacher in shaping the culture of trust / Maria Czerepaniak-Walczak, Elżbieta Perzycka. - // W: Internationalization in teacher education / ed. by Pia-Maria Rabensteiner, Gerhard Rabensteiner.. - Baltmannsweiler : Schneider-Verl. Hohengehren, 2014 (WorkId 3538)
  30. Badanie w działaniu w perspektywie realizmu krytycznego : o badaniach pedagogicznych zorientowanych na odkrywanie mechanizmów wyjaśniających funkcjonowanie rzeczywistości / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Pedagogika jako humanistyczno-społeczna nauka stosowana : konsekwencje metodologiczne / red. Dariusza Kubinowskiego i Maksymiliana Chutorańskiego. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2017 (WorkId 16354)
  31. Doktoranci i studia doktoranckie : powody i tendencje zmiany obrazu w kolorze sepii w inkrustowanej ramie / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Doktoranci i studia doktoranckie w dyskursie prasowym / red. nauk. Maria Czerepaniak-Walczak. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2017 (WorkId 16390)
  32. Dyskurs prasowy : źródło opinii i zachowań wobec faktów, zjawisk i procesów / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Doktoranci i studia doktoranckie w dyskursie prasowym / red. nauk. Maria Czerepaniak-Walczak. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2017 (WorkId 16393)
  33. Elements of the mediascape as the medium and agent of socialization and education : realities where we Live in / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Technologies and Trust / ed. by Pier Giuseppe Rossi, and Lorella Giannandrea.. - Milano : Franco Angeli, 2017 (WorkId 16396)
  34. For whom and what for are visual signs in an open urban space : their functions of inclusiveness and exclusiveness / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Urban Visuality, Mobility, Information and Technology of Images, ss.296 - Szczecin : Wydawnictwo Akademii Sztuki, 2020 DOI: 10.5281/zenodo.4038130 (WorkId 25072)
  35. Kultura szkoły jako środek i ośrodek poszanowania prawa do edukacji / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Ku inkluzji społeczno-kulturowej w szkole : od pedagogiki klasy do pedagogiki włączającej / pod redakcją Bogusławy Doroty Gołębniak i Matyldy Pachowicz.. - Poznań : Collegium Da Vinci, 2018 (WorkId 20026)
  36. Prawa człowieka i prawa dziecka w kształceniu nauczycieli : potrzeby i możliwości = Human rights and children's rights in teacher trainings : the needs and possibilities / Maria Czerepak-Walczak. - // W: Prawa dziecka w przestrzeni edukacyjno-społecznej / red. nauk. Iryna Surina, Anna Babicka-Wirkus. - Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2016 (WorkId 7697)
  37. Rozumienie własnego położenia w świecie rzeczy : solastalgia i typy świadomości według Paulo Freire / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Rzeczy - Kultura - Edukacja / pod redakcją Maksymiliana Chutorańskiego i Anety Makowskiej. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2019 (WorkId 21467)
  38. The question is not what you look at, but what you see (Thoreau) : visual communication in the public sphere from emancipatory perspective / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Visuality from intercultural perspectives : technologies of imaging in communication, art and social science / edited by Michael Fleming and Aleksandra Łukaszewicz Alcaraz.. - Szczecin ; London : Academic Publishing House of the Faculty of Painting and New Media. Academy of Art ; Puno Press Polish University Abroad, 2018 (WorkId 24098)
  39. Utopia, iluzja, realność : o jakości edukacji akademickiej w kontekście kształcenia na kierunku "pedagogika" / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Jakość kształcenia w szkole wyższej : obszar nauk pedagogicznych / pod red. Ryszarda Bery, Katarzyny Klimkowskiej, Anny Dudak.. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2014 (WorkId 2098)
  40. Źródła i konsekwencje uproszczeń badania w działaniu : o pułapkach ontologicznych, epistemologicznych i etycznych / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Pułapki epistemologiczne i metodologiczne w badaniach nad edukacją : jak sobie z nimi radzić? / pod redakcją Marii Dudzikowej i Stanisława Juszczyka.. - Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2017 (WorkId 16375)