Publikacje, w których twórca pełnił rolę "Autor"

  1. Autonomia edukacji akademickiej w warunkach centralizmu programowego i dekretowanych efektów kształcenia / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2018, nr 2(24), s.21-32 (WorkId 22410)
  2. Autorytaryzm akademicki, jego źródła, przejawy i (niektóre) konsekwencje : perspektywa realizmu krytycznego / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2016, nr 1(19), s.11-22 DOI: 10.18276/psw.2016.1-01 (WorkId 14027)
  3. Badanie w działaniu w kształceniu i doskonaleniu nauczycieli / Maria Czerepaniak-Walczak. // Przegląd Badań Edukacyjnych. 2014, nr 2, s.181-194 DOI: 10.12775/PBE.2014 (WorkId 10631)
  4. Contexts of Women’s Education and Women’s Studies in Kashmir / Maria Czerepaniak-Walczak. // General and Professional Education. 2014, 4, s.3-9 (WorkId 13290)
  5. Developing Students’ Autonomy to Resolve a Paradoxical Issue in China’s Secondary School Education / Haishen Yu, Maria Czerepaniak-Walczak, Barbara Muszyńska. // Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej. 2023, , s.73-84 DOI: 10.34862/tce/2023/07/21/ta-ak1 (WorkId 34571)
  6. Doverie učitelej učaŝihsâ k primeneniû sovremennyh tehnologij v processe obučeniâ / Čerepanâk-Val'čak M. , Pežicka È. // Naučnye Vedomosti : seriâ Gumanitarnye nauki. 2014, Vyp.21 No 6, s.294-299 (WorkId 13261)
  7. Education reform - cui bono? / Maria Czerepaniak-Walczak. // The New Educational Review. 2019, vol. 55 no. 1, s.185-194 DOI: 10.15804/tner.2019.55.1.15 (WorkId 21569)
  8. Homo academicus w świecie homo oeconomicus : o obszarach i przejawach zmagań z akademickim zniewoleniem / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2014, nr 1(15), s.11-24 (WorkId 12968)
  9. Humoreski, felietony, drobiazgi satyryczne : formy publicznego intelektualizmu Janusza Korczaka / Maria Czerepaniak-Walczak. // Kwartalnik Pedagogiczny. 2022, , s.47-58 DOI: 10.31338/2657-6007.kp.2022-4.3 (WorkId 34346)
  10. Jak zmienia się „gramatyka edukacji”? : o badaniu przejawów i konsekwencji (wymuszonej) iedukacji / Maria Czerepaniak-Walczak. // Forum Oświatowe. 2020, Vol. 32 No 1(63), s.13-23 DOI: 10.34862/fo.2020.1.1 (WorkId 26210)
  11. Janina Kostkiewicz (Ed.), Crime without punishment... The extermination and suffering of polish children during the german occupation 1939-1945, Jagiellonian University Press, Kraków 2020, pp. 272 / Maria Czerepaniak-Walczak. // Kultura i Edukacja. 2021, nr 2, s.199-203 DOI: 10.15804/kie.2021.02.14 (WorkId 29204)
  12. Kultura szkoły : o jej złożoności i wielowymiarowości / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Społeczna. 2015, nr 3 (57), s.77-87 (WorkId 13140)
  13. Kultura szkoły, jej trwanie i zmiana : o sile oddziaływania „gramatyki szkoły” / Maria Czerepaniak-Walczak. // Czas Kultury. 2020, nr 1, s.13-19 (WorkId 24200)
  14. Learning the world through reading signs : emancipatory perspective / Maria Czerepaniak-Walczak. // Problemy Profesjologii. 2018, nr 1, s.13-18 (WorkId 19536)
  15. Living in a world of dynamic cultures’ multiplicity : interculturalism in the perspective of education / Maria Czerepaniak-Walczak. // Education Sciences & Society. 2022, , s.361-375 DOI: 10.3280/ess1-2022oa13489 (WorkId 32116)
  16. O "poetyce" eksperckich recenzji wniosków w konkursie NCN Fuga / Maria Czerepaniak-Walczak. // Rocznik Pedagogiczny. 2015, 38, s.31-36 (WorkId 12981)
  17. O zmianach w szkolnictwie wyższym - orientacja na posłuszeństwo czy na transgresję i emancypację? : o paternalizacji relacji w edukacji akademickiej / Maria Czerepaniak-Walczak. // Rocznik Pedagogiczny. 2017, t. 40, s.57-69 (WorkId 20594)
  18. Personal elements of a culture of trust in ICT-assisted educational interactions / Maria Czerepaniak-Walczak, Elżbieta Perzycka. // General and Professional Education. 2014, no. 2, s.90-95 (WorkId 9468)
  19. Po pierwsze rentowność? : odzyskiwanie edukacji uniwersyteckiej / Maria Czerepaniak-Walczak. // Więź. 2015, 1 (659), s.16-25 (WorkId 12921)
  20. Respect for the right to education in the COVID-19 pandemic time : towards reimagining education and reimagining ways of Respecting the right to education / Maria Czerepaniak-Walczak. // The New Educational Review. 2020, vol. 62 no 4, s.57-66 (WorkId 26586)
  21. Stanley Aronowitz - ten, który uczył nas, że nauczanie musi być polityczne / Maria Czerepaniak-Walczak. // Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej. 2021, t. 23 nr 2(90), s.125-127 DOI: 10.34862/tce/2021/11/01dyxr-ch88 (WorkId 31595)
  22. Studia doktoranckie w systemie szkolnictwa wyższego i w społeczeństwie wiedzy : komu i do czego potrzebne są studia doktoranckie na kierunku w dyscyplinie pedagogika / Maria Czerepaniak-Walczak. // Rocznik Pedagogiczny. 2013, t. 36, s.69-82 (WorkId 9448)
  23. Szanse i zagrożenia emancypacji poprzez edukację w szkole wyższej / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2016, nr 2, s.11-21 DOI: 10.18276/psw.2016.2-02 (WorkId 21413)
  24. Teoretyczne i badawcze osiągnięcia pedagogiki krytycznej w Polsce / Maria Czerepaniak-Walczak. // Studia z Teorii Wychowania : półrocznik Zespołu Teorii Wychowania Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. 2021, 1 (34), s.27-45 DOI: 10.5604/01.3001.0014.8453 (WorkId 26902)
  25. The Culture of Trust in the Context of Changing : Global Academic Scenario / Maria Czerepaniak-Walczak. // Journal of Research & Innovations in Education (JRIE). 2015, Vol.1 No.1, s.1-9 (WorkId 13318)
  26. Trust in educational interactions in higher education institutions : examination as aneExperience of trust / Maria Czerepaniak-Walczak. // The New Educational Review. 2014, vol. 35 no. 2, s.182-193 (WorkId 9467)
  27. Trzeci poziom edukacji akademickiej czy kształcenie młodych badaczy? : krajowe ramy kształcenia dla studiów doktoranckich / Maria Czerepaniak-Walczak. // Studia Pedagogiczne. 2013, t. 66, s.45-62 (WorkId 12951)
  28. Wychowanie do (nie)posłuszeństwa / Maria Czerepaniak-Walczak. // Rocznik Lubuski. 2021, t. 47 cz. 1, s.33-43 DOI: 10.34768/rl.2021.v471.08 (WorkId 29018)
  29. Kalejdoskop : współczesne pojęcia pedagogiczne / Redakcja naukowa Maria Czerepaniak-Walczak, Sławomir Iwasiów, ; [aut. : Maria Czerepaniak-Walczak, Sławomir Iwasiów, Ilona Copik, Piotr Stańczyk, Mieczysław Gałaś, Anna Babicka-Wirkus, Maciej M. Sysło, Zdzisława Kawka, Krzysztof Łuszczek, Aleksandra Tłuściak-Deliowska, Krzysztof Jaworski, Grzegorz Kowalczyk, Renata Nowakowska-Siuta, Wanda Maria Dróżka, Lidia Marek, Małgorzata Mikut, Maksymilian Chutorański, Joanna Nawój-Połoczańska, Jadwiga Szymaniak, Dorota Nawrat-Wyraz, Jolanta Sujecka-Zając, Maciej Duda, Barbara Przywara, Krzysztof Przybylski, Beata Gumienny, Katarzyna Nosek-Kozłowska, Krzysztof Flasiński ]. - Szczecin : Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2021 (WorkId 27141)
  30. Kompetencje kluczowe animatorów kultury i ich kształcenie / red. nauk. Dariusz Kubinowski, Urszula Lewartowicz ; [aut. Maria Czerepaniak-Walczak, Krzysztof J. Szmidt, Jerzy Nikitorowicz , Sylwia Słowińska , Wiesław Żardecki, Alicja Lisiecka, Oskar Szwabowski, Lidia Marek, Jerzy Norbet Grzegorek, Krzysztof Łuszczek, Chutorański Maksymilian, Marek Matyjewicz, Aneta Makowska, Małgorzata Mikut, Aneta Świdzińska]. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020 (WorkId 25992)
  31. Proces emancypacji kultury szkoły / Maria Czerepaniak-Walczak. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2018 (WorkId 18745)
  32. Technologies of imaging in urban communication : report 2 from Kenya/Kilifi / edited by Elżbieta Perzycka and Aleksandra Łukaszewicz Alcaraz ; Elżbieta Perzycka; Aleksandra Łukaszewicz Alcaraz; Lidia Marek; Adela Machova; Daniel Hanzlik; Ales Loziak; Pavel Mrkus; Monika Zawadzki; Stephen Muoki; Stephen Owino; Audrey Mbogho; Tsawe-Munga Chidongo; Francis Wokabi; Radosław Nagay; Zdenek Svejkovsky; Anna Watoła; Jarosław Lubiak; Michael Maua; Łukasz Skąpski; Tomas Pavlicek; Roman Mazur; Grażyna Czubińska; Agnieszka Szajner; Karolina Zawiślak; Rosita Deluigi; Flavia Stara; Giuseppe Capriotti; Stefano Polenta; Raffaele Tumino; Maria Czerepaniak-Walczak; Małgorzata Szymankiewicz. - Szczecin : Wydawnictwo Akademii Sztuki, 2019 DOI: 10.5281/zenodo.4036096 (WorkId 24884)
  33. Trust in global perspective / ed. Maria Czerepaniak-Walczak, Elżbieta Perzycka. - Szczecin : Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe ZAPOL Dmowski, Sobczyk, 2013 (WorkId 116)
  34. Uniwersytet : raport z rubieży / red. Anna Murawska, Paula Wiażewicz-Wójtowicz ; [aut. Ewa Bochno, Maria Czerepaniak-Walczak, Alicja Korzeniecka-Bondar, Krzysztof Arbiszewski, Monika Bobako, Maksymilian Chutorański, Andrzej W. Nowak, Agata Skórzyńska, Oskar Szwabowski, Eleonora Sapia-Drewniak, Elżbieta Magiera, Elwira Kryńska, Agnieszka Suplicka, Joanna Elżbieta Dąbrowska, Urszula Wróblewska, Mariusz Ausz, Ewa Barnaś-Baran, Elżbieta Dolata, Małgorzata Stawiak-Ososińska, Anna Gomóła, Barbara Jędrychowska, Dariusz Dolański, Joanna Król, Barbara Żakowska, Halina Guzy-Steinke, Barbara Kromolicka, Hubert Kupiec, Monika Czyżewska, Ilona Kość, Aleksandra Sander, Edyta Sielicka, Paweł Popek, Monika Zięciak, Aleksandra Walecka, Helena Ostrowicka, Jacek Moroz, Paulina Wężniejewska, Olga Gonczarenko, Olga Horodyska, Olga Dolska, Tetiana Dyshkant, Aleksandra Rzyska, Tomasz Leś, Sandra Różyńska, Vaiva Zuzevičiūtė, Piotr Walkowiak, Dorota Podgórska-Jachnik]. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2022 (WorkId 32526)
  35. Uniwersytety na rubieżach : konteksty semantyczne, historyczne, naukowe i edukacyjne = University in the frontier : semantic, historical, scientific and educational contexts / red. Anna Murawska, Elżbieta Magiera ; [aut. Flavia Stara, Anna Gomóła, Paulina Wężniejewska, Tomasz Leś, Jacek Moroz, Julian Stern, Józef Górniewicz, Elwira Jolanta Kryńska, Ewa Barnaś-Baran, Elżbieta Dolata, Małgorzata Stawiak-Ososińska, Adam Massalski, Eleonora Sapia-Drewniak, Barbara Jędrychowska, Dariusz Dolański, Joanna Król, Alicja Korzeniecka-Bodnar, Maria Czerepaniak-Walczak, Ewa Bochno, Piotr Walkowiak, Hubert Kupiec, Monika Zięciak]. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2022 (WorkId 32572)
  36. "Gramatyka" Letniej Szkoły Młodych Pedagogów / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Naukowa wspólnota uczących się : XXX-lecie Letniej Szkoły Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN : praca zespołowa / pod red. Ewy Bochno i Alicji Korzenieckiej-Bondar.. - Białystok : Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2016 (WorkId 7133)
  37. A culture of trust in education in an open society : the role of teacher in shaping the culture of trust / Maria Czerepaniak-Walczak, Elżbieta Perzycka. - // W: Internationalization in teacher education / ed. by Pia-Maria Rabensteiner, Gerhard Rabensteiner.. - Baltmannsweiler : Schneider-Verl. Hohengehren, 2014 (WorkId 3538)
  38. Badanie w działaniu w perspektywie realizmu krytycznego : o badaniach pedagogicznych zorientowanych na odkrywanie mechanizmów wyjaśniających funkcjonowanie rzeczywistości / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Pedagogika jako humanistyczno-społeczna nauka stosowana : konsekwencje metodologiczne / red. Dariusza Kubinowskiego i Maksymiliana Chutorańskiego. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2017 (WorkId 16354)
  39. Claims of Validity in Visual Communication in Public Urban Space / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Spaces of transfer and visual management of human mobility / Aleksandra Łukaszewicz and Flavia Stara, (eds.). - Szczecin : Wydawnictwo Akademii Sztuki w Szczecinie, 2022 DOI: 10.5281/zenodo.5849420 (WorkId 31848)
  40. Doktoranci i studia doktoranckie : powody i tendencje zmiany obrazu w kolorze sepii w inkrustowanej ramie / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Doktoranci i studia doktoranckie w dyskursie prasowym / red. nauk. Maria Czerepaniak-Walczak. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2017 (WorkId 16390)
  41. Dyskurs prasowy : źródło opinii i zachowań wobec faktów, zjawisk i procesów / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Doktoranci i studia doktoranckie w dyskursie prasowym / red. nauk. Maria Czerepaniak-Walczak. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2017 (WorkId 16393)
  42. Elements of the mediascape as the medium and agent of socialization and education : realities where we Live in / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Technologies and Trust / ed. by Pier Giuseppe Rossi, and Lorella Giannandrea.. - Milano : Franco Angeli, 2017 (WorkId 16396)
  43. Emancypacyjność / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Kompetencje kluczowe animatorów kultury i ich kształcenie / red. nauk. Dariusz Kubinowski, Urszula Lewartowicz ; [aut. Maria Czerepaniak-Walczak, Krzysztof J. Szmidt, Jerzy Nikitorowicz , Sylwia Słowińska , Wiesław Żardecki, Alicja Lisiecka, Oskar Szwabowski, Lidia Marek, Jerzy Norbet Grzegorek, Krzysztof Łuszczek, Chutorański Maksymilian, Marek Matyjewicz, Aneta Makowska, Małgorzata Mikut, Aneta Świdzińska]. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020 (WorkId 26078)
  44. For whom and what for are visual signs in an open urban space : their functions of inclusiveness and exclusiveness / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Urban Visuality, Mobility, Information and Technology of Images, ss.296 - Szczecin : Wydawnictwo Akademii Sztuki, 2020 DOI: 10.5281/zenodo.4038130 (WorkId 25072)
  45. Iluzja upełnomocnienia jako środka emancypacji w edukacji i poprzez edukację / Maria Czerepaniak- Walczak. - // W: Utopia a edukacja. T. 4, Dysonanse, kontrasty i harmonie wyobrażeń świata możliwego / red. Rafał Włodarczyk.. - Wrocław : Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, 2020 (WorkId 24900)
  46. Kompetencja-kompetencje : definiowanie pojęcia / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Kompetencje kluczowe animatorów kultury i ich kształcenie / red. nauk. Dariusz Kubinowski, Urszula Lewartowicz ; [aut. Maria Czerepaniak-Walczak, Krzysztof J. Szmidt, Jerzy Nikitorowicz , Sylwia Słowińska , Wiesław Żardecki, Alicja Lisiecka, Oskar Szwabowski, Lidia Marek, Jerzy Norbet Grzegorek, Krzysztof Łuszczek, Chutorański Maksymilian, Marek Matyjewicz, Aneta Makowska, Małgorzata Mikut, Aneta Świdzińska]. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020 (WorkId 26079)
  47. Kultura szkoły jako środek i ośrodek poszanowania prawa do edukacji / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Ku inkluzji społeczno-kulturowej w szkole : od pedagogiki klasy do pedagogiki włączającej / pod redakcją Bogusławy Doroty Gołębniak i Matyldy Pachowicz.. - Poznań : Collegium Da Vinci, 2018 (WorkId 20026)
  48. Prawa człowieka i prawa dziecka w kształceniu nauczycieli : potrzeby i możliwości = Human rights and children's rights in teacher trainings : the needs and possibilities / Maria Czerepak-Walczak. - // W: Prawa dziecka w przestrzeni edukacyjno-społecznej / red. nauk. Iryna Surina, Anna Babicka-Wirkus. - Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2016 (WorkId 7697)
  49. Rozumienie własnego położenia w świecie rzeczy : solastalgia i typy świadomości według Paulo Freire / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Rzeczy - Kultura - Edukacja / pod redakcją Maksymiliana Chutorańskiego i Anety Makowskiej. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2019 (WorkId 21467)
  50. The question is not what you look at, but what you see (Thoreau) : visual communication in the public sphere from emancipatory perspective / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Visuality from intercultural perspectives : technologies of imaging in communication, art and social science / edited by Michael Fleming and Aleksandra Łukaszewicz Alcaraz.. - Szczecin ; London : Academic Publishing House of the Faculty of Painting and New Media. Academy of Art ; Puno Press Polish University Abroad, 2018 (WorkId 24098)
  51. Uniwersytet i szkolnictwo wyższe jako zadanie i wyzwanie dla pedagogiki : konteksty-koncepcje-praktyki / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Współczesne problemy pedagogiki : w kierunku integracji teorii z praktyką / red. nauk. Stefan M. Kwiatkowski.. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2021 (WorkId 29139)
  52. Utopia, iluzja, realność : o jakości edukacji akademickiej w kontekście kształcenia na kierunku "pedagogika" / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Jakość kształcenia w szkole wyższej : obszar nauk pedagogicznych / pod red. Ryszarda Bery, Katarzyny Klimkowskiej, Anny Dudak.. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2014 (WorkId 2098)
  53. Źródła i konsekwencje uproszczeń badania w działaniu : o pułapkach ontologicznych, epistemologicznych i etycznych / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Pułapki epistemologiczne i metodologiczne w badaniach nad edukacją : jak sobie z nimi radzić? / pod redakcją Marii Dudzikowej i Stanisława Juszczyka.. - Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2017 (WorkId 16375)