Wszystkie publikacje z cechą "OpenAccess"

  1. Autorytaryzm akademicki, jego źródła, przejawy i (niektóre) konsekwencje : perspektywa realizmu krytycznego / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2016, nr 1(19), s.11-22 DOI: 10.18276/psw.2016.1-01 (WorkId 14027)
  2. Developing Students’ Autonomy to Resolve a Paradoxical Issue in China’s Secondary School Education / Haishen Yu, Maria Czerepaniak-Walczak, Barbara Muszyńska. // Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej. 2023, , s.73-84 DOI: 10.34862/tce/2023/07/21/ta-ak1 (WorkId 34571)
  3. Education reform - cui bono? / Maria Czerepaniak-Walczak. // The New Educational Review. 2019, vol. 55 no. 1, s.185-194 DOI: 10.15804/tner.2019.55.1.15 (WorkId 21569)
  4. Jak zmienia się „gramatyka edukacji”? : o badaniu przejawów i konsekwencji (wymuszonej) iedukacji / Maria Czerepaniak-Walczak. // Forum Oświatowe. 2020, Vol. 32 No 1(63), s.13-23 DOI: 10.34862/fo.2020.1.1 (WorkId 26210)
  5. Janina Kostkiewicz (Ed.), Crime without punishment... The extermination and suffering of polish children during the german occupation 1939-1945, Jagiellonian University Press, Kraków 2020, pp. 272 / Maria Czerepaniak-Walczak. // Kultura i Edukacja. 2021, nr 2, s.199-203 DOI: 10.15804/kie.2021.02.14 (WorkId 29204)
  6. Learning the world through reading signs : emancipatory perspective / Maria Czerepaniak-Walczak. // Problemy Profesjologii. 2018, nr 1, s.13-18 (WorkId 19536)
  7. Living in a world of dynamic cultures’ multiplicity : interculturalism in the perspective of education / Maria Czerepaniak-Walczak. // Education Sciences & Society. 2022, , s.361-375 DOI: 10.3280/ess1-2022oa13489 (WorkId 32116)
  8. O zmianach w szkolnictwie wyższym - orientacja na posłuszeństwo czy na transgresję i emancypację? : o paternalizacji relacji w edukacji akademickiej / Maria Czerepaniak-Walczak. // Rocznik Pedagogiczny. 2017, t. 40, s.57-69 (WorkId 20594)
  9. Personal elements of a culture of trust in ICT-assisted educational interactions / Maria Czerepaniak-Walczak, Elżbieta Perzycka. // General and Professional Education. 2014, no. 2, s.90-95 (WorkId 9468)
  10. Respect for the right to education in the COVID-19 pandemic time : towards reimagining education and reimagining ways of Respecting the right to education / Maria Czerepaniak-Walczak. // The New Educational Review. 2020, vol. 62 no 4, s.57-66 (WorkId 26586)
  11. Stanley Aronowitz - ten, który uczył nas, że nauczanie musi być polityczne / Maria Czerepaniak-Walczak. // Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja : kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej. 2021, t. 23 nr 2(90), s.125-127 DOI: 10.34862/tce/2021/11/01dyxr-ch88 (WorkId 31595)
  12. Studia doktoranckie w systemie szkolnictwa wyższego i w społeczeństwie wiedzy : komu i do czego potrzebne są studia doktoranckie na kierunku w dyscyplinie pedagogika / Maria Czerepaniak-Walczak. // Rocznik Pedagogiczny. 2013, t. 36, s.69-82 (WorkId 9448)
  13. Szanse i zagrożenia emancypacji poprzez edukację w szkole wyższej / Maria Czerepaniak-Walczak. // Pedagogika Szkoły Wyższej. 2016, nr 2, s.11-21 DOI: 10.18276/psw.2016.2-02 (WorkId 21413)
  14. Teoretyczne i badawcze osiągnięcia pedagogiki krytycznej w Polsce / Maria Czerepaniak-Walczak. // Studia z Teorii Wychowania : półrocznik Zespołu Teorii Wychowania Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. 2021, 1 (34), s.27-45 DOI: 10.5604/01.3001.0014.8453 (WorkId 26902)
  15. Trust in educational interactions in higher education institutions : examination as aneExperience of trust / Maria Czerepaniak-Walczak. // The New Educational Review. 2014, vol. 35 no. 2, s.182-193 (WorkId 9467)
  16. Wychowanie do (nie)posłuszeństwa / Maria Czerepaniak-Walczak. // Rocznik Lubuski. 2021, t. 47 cz. 1, s.33-43 DOI: 10.34768/rl.2021.v471.08 (WorkId 29018)
  17. Technologies of imaging in urban communication : report 2 from Kenya/Kilifi / edited by Elżbieta Perzycka and Aleksandra Łukaszewicz Alcaraz ; Elżbieta Perzycka; Aleksandra Łukaszewicz Alcaraz; Lidia Marek; Adela Machova; Daniel Hanzlik; Ales Loziak; Pavel Mrkus; Monika Zawadzki; Stephen Muoki; Stephen Owino; Audrey Mbogho; Tsawe-Munga Chidongo; Francis Wokabi; Radosław Nagay; Zdenek Svejkovsky; Anna Watoła; Jarosław Lubiak; Michael Maua; Łukasz Skąpski; Tomas Pavlicek; Roman Mazur; Grażyna Czubińska; Agnieszka Szajner; Karolina Zawiślak; Rosita Deluigi; Flavia Stara; Giuseppe Capriotti; Stefano Polenta; Raffaele Tumino; Maria Czerepaniak-Walczak; Małgorzata Szymankiewicz. - Szczecin : Wydawnictwo Akademii Sztuki, 2019 DOI: 10.5281/zenodo.4036096 (WorkId 24884)
  18. Uniwersytet : raport z rubieży / red. Anna Murawska, Paula Wiażewicz-Wójtowicz ; [aut. Ewa Bochno, Maria Czerepaniak-Walczak, Alicja Korzeniecka-Bondar, Krzysztof Arbiszewski, Monika Bobako, Maksymilian Chutorański, Andrzej W. Nowak, Agata Skórzyńska, Oskar Szwabowski, Eleonora Sapia-Drewniak, Elżbieta Magiera, Elwira Kryńska, Agnieszka Suplicka, Joanna Elżbieta Dąbrowska, Urszula Wróblewska, Mariusz Ausz, Ewa Barnaś-Baran, Elżbieta Dolata, Małgorzata Stawiak-Ososińska, Anna Gomóła, Barbara Jędrychowska, Dariusz Dolański, Joanna Król, Barbara Żakowska, Halina Guzy-Steinke, Barbara Kromolicka, Hubert Kupiec, Monika Czyżewska, Ilona Kość, Aleksandra Sander, Edyta Sielicka, Paweł Popek, Monika Zięciak, Aleksandra Walecka, Helena Ostrowicka, Jacek Moroz, Paulina Wężniejewska, Olga Gonczarenko, Olga Horodyska, Olga Dolska, Tetiana Dyshkant, Aleksandra Rzyska, Tomasz Leś, Sandra Różyńska, Vaiva Zuzevičiūtė, Piotr Walkowiak, Dorota Podgórska-Jachnik]. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2022 (WorkId 32526)
  19. Uniwersytety na rubieżach : konteksty semantyczne, historyczne, naukowe i edukacyjne = University in the frontier : semantic, historical, scientific and educational contexts / red. Anna Murawska, Elżbieta Magiera ; [aut. Flavia Stara, Anna Gomóła, Paulina Wężniejewska, Tomasz Leś, Jacek Moroz, Julian Stern, Józef Górniewicz, Elwira Jolanta Kryńska, Ewa Barnaś-Baran, Elżbieta Dolata, Małgorzata Stawiak-Ososińska, Adam Massalski, Eleonora Sapia-Drewniak, Barbara Jędrychowska, Dariusz Dolański, Joanna Król, Alicja Korzeniecka-Bodnar, Maria Czerepaniak-Walczak, Ewa Bochno, Piotr Walkowiak, Hubert Kupiec, Monika Zięciak]. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2022 (WorkId 32572)
  20. Claims of Validity in Visual Communication in Public Urban Space / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Spaces of transfer and visual management of human mobility / Aleksandra Łukaszewicz and Flavia Stara, (eds.). - Szczecin : Wydawnictwo Akademii Sztuki w Szczecinie, 2022 DOI: 10.5281/zenodo.5849420 (WorkId 31848)
  21. Elements of the mediascape as the medium and agent of socialization and education : realities where we Live in / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Technologies and Trust / ed. by Pier Giuseppe Rossi, and Lorella Giannandrea.. - Milano : Franco Angeli, 2017 (WorkId 16396)
  22. For whom and what for are visual signs in an open urban space : their functions of inclusiveness and exclusiveness / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Urban Visuality, Mobility, Information and Technology of Images, ss.296 - Szczecin : Wydawnictwo Akademii Sztuki, 2020 DOI: 10.5281/zenodo.4038130 (WorkId 25072)
  23. Iluzja upełnomocnienia jako środka emancypacji w edukacji i poprzez edukację / Maria Czerepaniak- Walczak. - // W: Utopia a edukacja. T. 4, Dysonanse, kontrasty i harmonie wyobrażeń świata możliwego / red. Rafał Włodarczyk.. - Wrocław : Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, 2020 (WorkId 24900)
  24. Rozumienie własnego położenia w świecie rzeczy : solastalgia i typy świadomości według Paulo Freire / Maria Czerepaniak-Walczak. - // W: Rzeczy - Kultura - Edukacja / pod redakcją Maksymiliana Chutorańskiego i Anety Makowskiej. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2019 (WorkId 21467)