Wszystkie publikacje typu "Artykuł"

  1. Application of the Vector Measure Construction Method and Technique for Order Preference by Similarity Ideal Solution for the Analysis of the Dynamics of Changes in the Poverty Levels in the European Union Countries / Mateusz Piwowarski, Danuta Miłaszewicz, Małgorzata Łatuszyńska, Mariusz Borawski, Kesra Nermend. // Sustainability. 2018, vol. 10 iss. 8 DOI: 10.3390/su10082858 (WorkId 19115)
  2. Badanie ubóstwa z wykorzystaniem metody VMCM / Kesra Nermend, Małgorzata Łatuszyńska, Mariusz Borawski, Shivan Fate. // Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński. 2017, nr 47/3, s.83-95 DOI: 10.18276/SIP.2017.47/3-07 (WorkId 17372)
  3. Cognitive neuroscience techniques in determining the right time of advertising / Akeel A. Alsakaa, Anna Borawska, Mariusz Borawski, Małgorzata Łatuszyńska, Mateusz Piwowarski, Fabio Babiloni, Kesra Nermend. // IOP Conference Series : Materials Science and Engineering. 2019, vol. 671 DOI: 10.1088/1757-899X/671/1/012033 (WorkId 24176)
  4. Decision making methods in comparative studies of complex economic processes management / Mateusz Piwowarski, Kesra Nermend, Mariusz Borawski. // Iraqi Journal of Science. 2020, vol. 61 no. 3, s.652-664 DOI: 10.24996/ijs.2020.61.3.22 (WorkId 26308)
  5. Determing the degree of player engagement in a computer game with elements of a social campaign using cognitive neuroscience techniques / Konrad Biercewicz, Mariusz Borawski, Anna Borawska, Jarosław Duda. // Applied Computer Science. 2022, , s.28-52 DOI: 10.35784/acs-2022-27 (WorkId 33123)
  6. Effectiveness of electricity-saving communication campaigns : neurophysiological approach / Anna Borawska, Mariusz Borawski, Małgorzata Łatuszyńska. // Energies. 2022, vol. 15 iss. 4, s.1-19 DOI: 10.3390/en15041263 (WorkId 30511)
  7. Experimental studies of advertising message effectiveness in virtual reality / Anna Borawska, Małgorzata Łatuszyńska, Mariusz Borawski. // Human Technology. 2023, , s.352-369 DOI: 10.14254/1795-6889.2023.19-3.3 (WorkId 35451)
  8. Impact of the healthcare potential in the European countries on infections and mortality caused by Covid-19 / Mariusz Borawski, Jarosław Duda, Konrad Biercewicz. // Procedia Computer Science. 2021, Vol. 192, s.4037-4046 DOI: 10.1016/j.procs.2021.09.178 (WorkId 28013)
  9. Is the shopping list a guarantee for rational consumer behaviour? / Kamila Słupińska, Katarzyna Włodarczyk, Mariusz Borawski, Patryk Wlekły. // Human Technology. 2023, , s.267-296 DOI: 10.14254/1795-6889.2022.18-3.5 (WorkId 33115)
  10. IT tools in experimental economics / Małgorzata Łatuszyńska, Anna Łatuszyńska, Kesra Nermend, Mariusz Borawski. // Academic Journal of Research in Economics and Management. 2014, vol. 2 No. 10, s.25-36 (WorkId 9789)
  11. Methodology studies on spatial and time uniformity of business entities in the Decision Support System / Mariusz Borawski, Kesra Nermend. // Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences. 2014, Vol. 4 (S1), s.1492-1500 (WorkId 10151)
  12. Metody wspomagania wielokryterialnych decyzji grupowych AHP i Promethee GDSS : analiza porównawcza / Marek Kannachen, Paweł Ziemba, Mariusz Borawski. // Studies & Proceedings of Polish Association for Knowledge Management. 2018, t. 87, s.21-31 (WorkId 24181)
  13. Modeling users’ preferences in the Decision Support System / Kesra Nermend, Mariusz Borawski. // Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences. 2014, Vol. 4 (S1), s.1480-1491 (WorkId 10150)
  14. On the effectiveness of using virtual reality games in social marketing / Anna Borawska, Mariusz Borawski, Konrad Biercewicz, Małgorzata Łatuszyńska, Jarosław Duda. // Procedia Computer Science. 2020, Vol. 176, s.3047-3056 (WorkId 25159)
  15. Porównanie arytmetyki przyrostów i podejścia bayesowskiego przy wykrywaniu obszarów cienia akustycznego na obrazach z sonaru / Mariusz Borawski, Kersra Nermend. // Ekonomiczne Problemy Usług. 2013, nr 106, s.103-114 (WorkId 8768)
  16. System informowania niewidomych znajdujących się w jednostkach samorządu terytorialnego / Kesra Nermend, Mariusz Borawski. // Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych. 2013, z.29, s.205-216 (WorkId 8589)
  17. The concept of virtual reality system to study the media message effectiveness of social campaigns / Anna Borawska, Mariusz Borawski, Małgorzata Łatuszyńska. // Procedia Computer Science. 2018, vol. 126, s.1616-1626 DOI: 10.1016/j.procs.2018.08.135 (WorkId 19162)
  18. The effectiveness of computer games in social campaigns : a case study / Mariusz Borawski, Anna Borawska, Konrad Biercewicz, Jarosław Duda. // European Research Studies Journal. 2020, vol. 23 iss. 3, s.598-612 DOI: 10.35808/ersj/1657 (WorkId 24615)
  19. The impact of advertisements placement in the computer game on the effectiveness of social campaign messages / Anna Borawska, Konrad Biercewicz, Mariusz Borawski, Jarosław Duda. // European Research Studies Journal. 2021, vol. 24 iss. 2B, s.515-537 DOI: 10.35808/ersj/2249 (WorkId 27388)
  20. The problem of non-typical objects in the multidimensional comparative analysis of the level of renewable energy development / Mateusz Piwowarski, Mariusz Borawski, Kesra Nermend. // Energies. 2021, vol. 14 iss. 18 DOI: 10.3390/en14185803 (WorkId 27809)
  21. The significance of formal & legal factors in selecting a location for a hydrogen buffer to stabilize the operation of power distribution networks / Marzena Frankowska, Magdalena Kogut-Jaworska, Mariusz Borawski, Mateusz Piwowarski. // Energy Reports. 2022, , s.714-721 DOI: 10.1016/j.egyr.2022.10.158 (WorkId 33263)
  22. The use of a computer game in a social campaign to improve road safety / Mariusz Borawski, Anna Borawska. // Procedia Computer Science. 2021, Vol. 192, s.3777-3786 DOI: 10.1016/j.procs.2021.09.152 (WorkId 28044)
  23. TOPSIS and VIKOR methods in study of sustainable development in the EU countries / Mateusz Piwowrski, Danuta Miłaszewicz, Małgorzata Łatuszyńska, Mariusz Borawski, Kesra Nermend. // Procedia Computer Science. 2018, vol. 126, s.1683-1692 DOI: 10.1016/j.procs.2018.08.109 (WorkId 20928)
  24. Ubóstwo w UniiI Europejskiej : porównania czasowe i przekrojowe / Danuta Miłaszewicz, Małgorzata Łatuszyńska, Kesra Nermend, Mateusz Piwowarski, Mariusz Borawski. // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. 2018, nr 539, s.136-145 (WorkId 22000)
  25. Use of the PVM method computed in vector space of increments in decision aiding related to urban development / Marek Kannchen, Paweł Ziemba, Mariusz Borawski. // Symmetry. 2019, vol. 11 iss. 4 DOI: 10.3390/sym11040446 (WorkId 22481)
  26. VR educational game in public awareness campaign preventing the spread of COVID-19 : a pilot study / Konrad Biercewicz, Anna Borawska, Mariusz Borawski, Jarosław Duda. // Procedia Computer Science. 2023, , s.2057-2066 DOI: 10.1016/j.procs.2023.10.196 (WorkId 35166)
  27. Wspomaganie decyzji menedżerskich z wykorzystaniem technik neuronauki poznawczej / Akeel Alsaaka, Mariusz Borawski, Anna Łatuszyńska, Małgorzata Łatuszyńska, Kesra Nermend. // Studia Ekonomiczne : zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. 2015, nr 243, s.11-24 (WorkId 11842)