Industry 4.0 : a glocal perspective

Książka - publikacja recenzowana


Tytuł
Industry 4.0
Podtytuł
a glocal perspective
Odpowiedzialność
edited by Jerzy Duda and Aleksandra Gąsior, ; [aut.: Ryszard Borowiecki, Zbigniew Olesiński, Agnieszka Rzepka, Iwona Pisz, Sabina Kauf, Sebastian Saniuk, Sandra Grabowska, Mirosław Moroz, Michał Baran, Anna Wolak-Tuzimek, Radosław Luft, Joanna Martusewicz, Karol Szewczyk, Arkadiusz Wierzbic, Anna Barwińska-Małajowicz, Patrycja Żegleń, Jerzy Duda, Robert Goncerz, Iwona Skalna, Daniel Kubek, Katarzyna Rybicka, Paweł Więcek, Tomasz Derlecki, Radosław Puka, Mariusz Trela, Sebastian Saniuk, Waldemar Jędrzejczyk, Jacek Jakieła, Joanna Świętoniowska, Joanna Wójcik, Magdalena Maciaszczyk, Damian Kocot, Barbara Siuta-Tokarska, Agnieszka Thier]
Twórcy
Sumy twórców
35 autorów 2 redaktorów.
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0003-3959-6094 Nie spełnia wymogów: Autorstwo oceniane na poziomie rozdziałów
Brak ORCID Nie spełnia wymogów: Autorstwo oceniane na poziomie rozdziałów
0000-0003-3959-6094 5.1 150 ( 100 ) 1 2 150,00 1,0000 150,0000 Red. mon.
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2022
Objętość
8 (arkuszy wydawniczych), 252 (stron).
Identyfikator DOI
10.4324/9781003186373
Adres URL
https://www.taylorfrancis.com/books/edit/10.4324/9781003186373/industry-4-0-jerzy-duda-aleksandra-g%C4%85sior
Uwaga ogólna
Dostęp do pełnej wersji elektronicznej publikacji po zalogowaniu/ płatny.
Seria wydawnicza
Routledge Studies in Management, Organizations and Society ;
Cechy publikacji
  • Monografia naukowa
  • Wyodrębnione autorstwo rozdziałów
Słowa kluczowe
Numery ISBN
978-1-032-03042-5 [ hbk ] Routledge (Poziom 2 )
Wydawca
Routledge
Miejsce wydania
New York, London
Rozdziały
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2022-09-12
PBN
Wyświetl
WorkId
32794

Abstrakt

pl

The Fourth Industrial Revolution, also known as Industry 4.0, refers to the industrial paradigm bringing together the digital and physical worlds through the cyber-physical Systems, enhanced by the Internet of Things aimed to increase the effectiveness of human-machine cooperation (HMC). This book deals with issues related to the challenges of Industry 4.0 that are faced by enterprises and universities. Contrary to most publications on the subject, it covers both technological and business aspects of these challenges and shows how strong they are intertwined, bringing new value to readers. The book also presents new findings that will guide enterprises through Industry 4.0.

This book offers readers an in-depth discussion of important areas of enterprises’ activities in the context of Industry 4.0. The first area concerns human resources management; in particular, what new employee competencies will be needed on the labor market, how to use modern concepts (e.g. design thinking), and how to manage multi-national teams of employees. The second area is related to marketing and covers issues regarding customized products. The third area is devoted to technical aspects such as autonomous vehicles, Internet of Things (IoT), radio-frequency identification (RFID) systems, and Bluetooth Low Energy (BLE) technology. The fourth area concerns IT systems, including systems that support work and business management, strategic information systems, and cyber-physical systems.

Aimed at researchers, academics, practitioners, and students, it will be of value to those in the fields of human resource management, marketing, organizational studies, and management of technology and innovation.

Lista publikacji