An empirical analysis of renewable energy contributions considering Green consumer values : a case study of Poland

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
An empirical analysis of renewable energy contributions considering Green consumer values
Podtytuł
a case study of Poland
Odpowiedzialność
Paweł Bartoszczuk, Uma Shankar Singh, Małgorzata Rutkowska
Twórcy
Sumy twórców
3 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0002-8458-5514 5.6 140 1 3 140,00 1,0000 140,0000 Art.
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2022
Objętość
25 (stron).
Szacowana objętość
1,56 (arkuszy wydawniczych)
Identyfikator DOI
10.3390/en15031027
Adres URL
https://www.mdpi.com/1996-1073/15/3/1027
Adres URL
https://www.mdpi.com/1996-1073/15/3
Uwaga ogólna
This article belongs to the Special Issue Energy Decision Making: Problems, Methods, and Tools = Ten artykuł należy do Special Issue Energy Decision Making: Problems, Methods and Tools.
Uwaga ogólna
Publikacja jest dostępna w Open Access na licencji Creative Commons Attribution (CC BY).
Finansowanie
The APC was funded by the Warsaw School of Economics, Warsaw, Poland = Badanie to nie otrzymało finansowania zewnętrznego. APC została ufundowana przez Szkołę Główną Handlową, Warszawa, Polska.
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
CC_BY - Licencja,
FINAL_PUBLISHED - Wersja tekstu,
OPEN_JOURNAL - Sposób publikacji,
AT_PUBLICATION - Moment udostępnienia,
2022-01-29 - Data udostępnienia
Słowa kluczowe
Czasopismo
Energies
( ISSN 1996-1073 )
Kraj wydania: Szwajcaria (Schweiz)
Zeszyt: tom 15 zeszyt 3
Strony: 1-25
Nr: 1027
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2022-02-08
PBN
Wyświetl
WorkId
30503

Abstrakt

en

This article examines the acceptance of renewable energy in the adoption of the climate package, taking into account the GREEN consumer values among consumers in Poland. The research problem addressed in this paper relates to the measurement of consumer values in terms of the GREEN concept; specifically, consumer acceptance of the available offerings provided by real businesses. In addition, consumer needs are important in terms of ensuring the acceptance of renewable energy, which will create opportunities for its production in the context of the Fit 55 climate package. The study formulates some research questions and hypotheses to justify the concept with empirical data by applying statistical tests. The study is presented in several sections with a detailed presentation of secondary and primary data. The main outcome of the research is based on the primary data using a structured survey questionnaire administered in Poland and 557 collected samples. Nowadays, the responsibility also lies with consumers, as green consumption will entail green production. The research concludes that Poland’s consumers have a good level of acceptance of RES, based on the current green energy situation of Poland, which may lead to sustainability and will benefit policy makers in government, corporations and end consumers.

Lista publikacji