Exploring the sustainable effects of Urban-Port road system reconstruction

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Exploring the sustainable effects of Urban-Port road system reconstruction
Odpowiedzialność
Dariusz Bernacki, Christian Lis
Twórcy
Sumy twórców
2 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0002-5606-1449 5.1 140 1 2 140,00 1,0000 140,0000 Art.
Brak ORCID Brak deklaracji dyscypliny
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2021
Objętość
1,91 (arkuszy wydawniczych), 23 (stron).
Identyfikator DOI
10.3390/en14206512
Adres URL
https://www.mdpi.com/1996-1073/14/20/6512/pdf
Adres URL
https://www.mdpi.com/1996-1073/14/20
Uwaga ogólna
Publikacja jest dostępna w Open Access na licencji Creative Commons Attribution (CC BY) license (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/).
Finansowanie
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
CC_BY - Licencja,
FINAL_PUBLISHED - Wersja tekstu,
OPEN_JOURNAL - Sposób publikacji,
AT_PUBLICATION - Moment udostępnienia,
2021-10-11 - Data udostępnienia
Słowa kluczowe
Czasopismo
Energies
( ISSN 1996-1073 )
Kraj wydania: Szwajcaria (Schweiz)
Zeszyt: vol. 14 iss. 20
Nr: 6512
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2021-10-24
PBN
Wyświetl
WorkId
28253

Abstrakt

en

The aim of the research is to identify and quantify the direct sustainable effects resulting from the improved road infrastructure in the local urban-port transport system. This case study considers the city port of Szczecin (Poland). The effects are identified for the local road transport system by comparing freight road transport performance in two options: with the investment and without the investment. The sustainable effects are quantified in terms of money and physical units. Sustainable economic, social, and environmental effects concern generalized freight road transport cost, i.e., truck operating costs and costs of truck drivers’ working time, as well as freight transit time, energy consumption, greenhouse gas emissions, and environmental savings. To capture effects, the forecast of truck traffic demand, as well as unit vehicle operating costs, values of time, and air pollution and climate change, values are elaborated and revealed in freight road transport. The investigations show that the primary effect of investment is the reduced traffic congestion, which enhance the velocity of trucks in the transport system. The increased trucks′ speed affect freight road traffic performance, time of delivery, and environmental externalities.

Lista publikacji