Autonomization of goals by businesses on the hotel market : selected issues

Rozdział - publikacja recenzowana


Tytuł
Autonomization of goals by businesses on the hotel market
Podtytuł
selected issues
Odpowiedzialność
Daniel Szostak
Twórcy
  • Szostak Daniel ( Autor ) 5.2
    Afiliacja, Pracownik naukowy :
    Instytut Gospodarki Przestrzennej i Geografii Społeczno-Ekonomicznej
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0002-2912-2672 5.2 70 1 1 70,00 1,0000 70,0000 aut. roz., konferencja z listy
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2021
Objętość
3 (stron).
Szacowana objętość
0,19 (arkuszy wydawniczych)
Adres URL
https://ibima.org/accepted-paper/autonomization-of-goals-by-businesses-on-the-hotel-market-selected-issues/
Adres URL
https://ibima.org/conference/37th-ibima-conference/#ffs-tabbed-15 2021-07-02
Uwaga ogólna
Konferencja: 37th International Business Information Management Association Conference, 30-31.05.2021, Cordoba, Spain.
Finansowanie
Cechy publikacji
  • Publikacja konferencyjna

Z dokumentu źródłowego:

  • Publikacja konferencyjna
Dane konferencji
Dane konferencji dokumentu źródłowego
Słowa kluczowe
Dokument źródłowy
Innovation management and information technology impact on global economy in the era of pandemic : proceedings of the 37th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 30-31 May 2021, Cordoba, Spain / editor Khalid S. Soliman.. - King of Prussia : International Business Information Management Association, 2021
Strony: 3671-3673
Seria: Proceedings of the ... International Business Information Management Association Conference 2767-9640 ;
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2021-06-30
PBN
Wyświetl
WorkId
27366

Abstrakt

en

The economic literature describes the “detachment” of an organization from its original purpose referring to it as the autonomization of goals. Once the process starts in a company, it involves the restructuring of the company’s strategy and building it anew. While autonomizing their goals, organizations may take different paths. The process can also be seen in businesses on the contemporary globalized hotel market. There are a number of companies whose operating modes have been transformed toward the autonomization of their goals, or the implementation of a different function instead of the original one.

Lista publikacji