Reform of regional and agglomeration railways in Poland : striving for sustainable development of public transport

Rozdział - publikacja recenzowana


Tytuł
Reform of regional and agglomeration railways in Poland
Podtytuł
striving for sustainable development of public transport
Odpowiedzialność
Juliusz Engelhardt
Twórcy
  • Engelhardt Juliusz ( Autor ) 5.2
    Afiliacja, Pracownik naukowy :
    Instytut Gospodarki Przestrzennej i Geografii Społeczno-Ekonomicznej
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0002-4925-4883 5.2 70 1 1 70,00 1,0000 70,0000 aut. roz., konferencja z listy
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2021
Objętość
10 (stron).
Szacowana objętość
0,63 (arkuszy wydawniczych)
Adres URL
https://ibima.org/accepted-paper/reforms-of-regional-and-agglomeration-railways-in-poland-striving-for-sustainable-development-of-public-transport/
Adres URL
https://ibima.org/conference/37th-ibima-conference/#ffs-tabbed-15 2021-06-30
Uwaga ogólna
Konferencja: 37th International Business Information Management Association Conference, 30-31.05.2021, Cordoba, Spain.
Finansowanie
Cechy publikacji
  • Publikacja konferencyjna

Z dokumentu źródłowego:

  • Publikacja konferencyjna
Dane konferencji
Dane konferencji dokumentu źródłowego
Słowa kluczowe
Dokument źródłowy
Innovation management and information technology impact on global economy in the era of pandemic : proceedings of the 37th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 30-31 May 2021, Cordoba, Spain / editor Khalid S. Soliman.. - King of Prussia : International Business Information Management Association, 2021
Strony: 7013-7022
Seria: Proceedings of the ... International Business Information Management Association Conference 2767-9640 ;
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2021-06-16
PBN
Wyświetl
WorkId
27330

Abstrakt

en

The subject of the considerations presented in the article is a part of the Polish public transport, i.e. passenger, rail regional and agglomeration transport. The research hypothesis of the article is the preliminary assertion that changes in the system of providing regional and agglomeration rail services contributed to the sustainable development of public transport in Poland. Then, the two-stage course of reforms in this field of public transport in the years 2001-2009 was characterized. The analysis of the effects of the changes made positively verifies the research hypothesis - they contributed to a more sustainable development of public transport. In the years 2010-2019, passenger rail transport grew by 81.1 million people, resulting in savings in external transport costs of an estimated € 378.5 million, while the passenger rail sector was financially balanced and does not generate a deficit.

Lista publikacji