The importance of 5G networks for railway transport development

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
The importance of 5G networks for railway transport development
Odpowiedzialność
Elżbieta Załoga, Grzegorz Stępień
Twórcy
Sumy twórców
2 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0001-9912-2355 5.6 70 1 2 49,50 0,7071 49,4970 Art.
Brak ORCID Brak deklaracji dyscypliny
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2020
Objętość
7 (stron).
Szacowana objętość
0,44 (arkuszy wydawniczych)
Identyfikator DOI
10.17402/437
Adres URL
https://repository.am.szczecin.pl/bitstream/handle/123456789/2637/www-04-zn-am-63-135-zaloga-stepien.pdf?sequence=1
Uwaga ogólna
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej w open access na licencji CC BY 4.0. w Repozytorium Akademii Morskiej w Szczecinie.
Uwaga ogólna
Received: 23.07.2020, accepted: 16.09.2020, published: 30.09.2020.
Finansowanie
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • Artykuł przeglądowy
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
CC_BY - Licencja,
FINAL_PUBLISHED - Wersja tekstu,
OPEN_JOURNAL - Sposób publikacji,
AT_PUBLICATION - Moment udostępnienia,
2020-09-30 - Data udostępnienia
Słowa kluczowe
Czasopismo
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie=Scientific Journals of the Maritime University of Szczecin
( ISSN 1733-8670 eISSN 2392-0378 )
Kraj wydania: Polska
Zeszyt: tom 63 (135)
Strony: 29-35
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2021-01-31
PBN
Wyświetl
WorkId
26198

Abstrakt

en

Digitisation of transport is a tool for achieving the European Union’s political goals included in the Digital Single Market Strategy for Europe. For rail transport, digital innovation is required to increase its competitiveness. One of the tools of the digital transformation of railways is 5G networks, the fifth generation of wireless communication systems. The purpose of this article is to present the benefits of implementing 5G network for railway operators. Focus was placed on its innovative features, such as ultra-fast access to Internet services, very high connection reliability, and extremely low data transmission delays. Examples of new services for railway operators based on the capabilities of 5G networks were presented. This article describes the unique functions of the 5G network in which resources can be flexibly allocated depending on current traffic needs thanks to the network slicing function, e.g., for services of key importance to rail traffic and commercial services for other market segments. Roadmap proposals for transforming the current rail communication network infrastructure towards the target FRMCS system are presented. The analysis was based on source materials from Nokia Corporation, available literature, EU documents and regulations, as well as institutional studies of the railway sector.

Lista publikacji