Przedsiębiorczość akademicka : procesowe modele tworzenia i rozwoju przedsięwzięć akademickich

Książka - publikacja recenzowana


Tytuł
Przedsiębiorczość akademicka
Podtytuł
procesowe modele tworzenia i rozwoju przedsięwzięć akademickich
Odpowiedzialność
Katarzyna Łobacz, Paweł Głodek
Twórcy
Sumy twórców
2 autorów 0 redaktorów.
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0001-5038-1022 5.6 120 ( 80 ) 1 2 84,85 0,7071 84,8520 Aut. mon.
Gł. język publikacji
Polski
Data publikacji
2020
Objętość
12,5 (arkuszy wydawniczych), 214 (stron).
Finansowanie
Cechy publikacji
  • Monografia naukowa
  • Monografia autorska
Poświadczenie recenzowania
W publikacji
Słowa kluczowe
Numery ISBN
978-83-65766-49-6 Wydawnictwo SIZ (Poziom 1 )
Wydawca
Wydawnictwo SIZ
Miejsce wydania
Łódź
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2021-01-18
PBN
Wyświetl
WorkId
25985

Abstrakt

pl

Przedsiębiorczość akademicka jako zjawisko gospodarcze została w sposób szczególny nagłośniona na początku XXI wieku. Jest ona ściśle związana z gospodarką nowoczesną, innowacyjną i kreatywną. Dzięki postawom przedsiębiorczym, powstająca na uczelni wiedza naukowa, jest postrzegana nie tylko jako dobro samo w sobie, ale również jako okazja rynkowa i punkt startu do poszukiwania zastosowań komercyjnych. Droga od poszukiwania zastosowania rynkowego nowej wiedzy, do sukcesu rynkowego jest długa i złożona. Nie tylko od strony rynkowej, ale również od strony zrozumienia i opisania procesów, które się z nią wiążą. W niniejszej publikacji Autorzy formułują dwie propozycje teoretyczne, które umożliwiają analizę wpływu wiedzy akademickiej na powstawianie i rozwój przedsięwzięć. Znajdują one potwierdzenie w ramach empirycznej analizy szeregu przypadków przedsiębiorstw tworzonych na bazie wiedzy akademickiej. Pierwszy z modeli umożliwia powiązanie procesu przedsiębiorczego z wykorzystaniem wiedzy akademickiej. Wiedza została ujęta jako czynnik modyfikujący działania przedsiębiorcze, a w szczególności kształtowanie oferty rynkowej oraz konfigurację zasobów w powstającym przedsiębiorstwie. Model drugi odnosi się do procesu rozwoju przedsięwzięć akademickich będącego konsekwencją pozyskiwania, rozwijania i komercjalizacji kolejnych porcji wiedzy. Jest to koncepcja etapów rozwoju tychże przedsięwzięć, w którym uwzględniono konsekwencje procesów komercjalizacji wiedzy akademickiej dla struktury oferty biznesowej oraz sposobu działania przedsięwzięć w dłuższej perspektywie. Wyróżnione w nim zostały etapy rozwoju, które ukazują zmiany w sposobie wykorzystania wiedzy oraz konfiguracji zasobów rozwijających się przedsięwzięć.

Lista publikacji