Analysis of factors influencing the level of digital competence of children and youth in Poland

Rozdział - publikacja recenzowana


Tytuł
Analysis of factors influencing the level of digital competence of children and youth in Poland
Odpowiedzialność
Agnieszka Budziewicz-Guźlecka, Anna Drab-Kurowska
Twórcy
  • Budziewicz-Guźlecka Agnieszka ( Autor ) 5.2
    Afiliacja, Pracownik naukowy :
    Instytut Gospodarki Przestrzennej i Geografii Społeczno-Ekonomicznej
  • Drab-Kurowska Anna ( Autor ) 5.2
    Afiliacja, Pracownik naukowy :
    Instytut Gospodarki Przestrzennej i Geografii Społeczno-Ekonomicznej
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0003-1396-9390 5.2 70 2 2 70,00 0,5000 35,0000 aut. roz., konferencja z listy
0000-0002-9403-7925 5.2 70 2 2 70,00 0,5000 35,0000 aut. roz., konferencja z listy
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2020
Objętość
9 (stron).
Szacowana objętość
0,56 (arkuszy wydawniczych)
Adres URL
https://u.pcloud.link/publink/show?code=kZCeIokZrrbe3SiQcHyryACEYOALQ51wpz9X#folder=7802801347 2021-01-25
Uwaga ogólna
Konferencja: 36th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 4-5 November 2020, Granada, Spain.
Finansowanie
The project is financed within the framework of the program of the Minister of Science and Higher Education under the name "Regional Excellence Initiative" in the years 2019 -2022; 001/RID/2018/19
Cechy publikacji
  • Publikacja konferencyjna

Z dokumentu źródłowego:

  • Publikacja konferencyjna
Dane konferencji
Dane konferencji dokumentu źródłowego
Słowa kluczowe
Dokument źródłowy
Sustainable economic development and advancing education excellence in the era of global pandemic : proceedings of the 36th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 4-5 November 2020, Granada, Spain / editor Khalid S. Soliman.. - King of Prussia : International Business Information Management Association, 2020
Strony: 10844
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2021-01-07
PBN
Wyświetl
WorkId
25809

Abstrakt

en

The principal features of contemporary reality are fluency and rationality in the use of modern digital technologies. It is essential that children and young people develop the digital competences of the future. This article discusses the trends in future labour markets and the characteristics of digital competences. The aim of the article is to verify areas and factors influencing the development of digital competence in the context of future labour market requirements. The student's contemporary environment should be examined to answer the research question: are modern students provided with suitable conditions for acquiring basic and advanced digital competences? This examination will allow the identification of the components of the future digital competence indicator. Therefore, on the basis of research conducted among experts, the authors have proposed factors affecting the components of the future digital competence indicator, which may be proposed in the context of assessing the level of competence of students prepared for the future labour market. The following research methods were adopted during the research process: critical analysis of literature, heuristic method, selected quantitative methods, analysis of digital competence level.

Lista publikacji