A socially responsible attitude to an employee : selected aspects

Rozdział - publikacja recenzowana


Tytuł
A socially responsible attitude to an employee
Podtytuł
selected aspects
Odpowiedzialność
Ewa Mazur-Wierzbicka
Twórcy
  • Mazur-Wierzbicka Ewa ( Autor ) 5.6
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania,
    Instytut Zarządzania
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0001-7874-6417 5.6 70 1 1 70,00 1,0000 70,0000 aut. roz., konferencja z listy
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2020
Objętość
0,8 (arkuszy wydawniczych), 12 (stron).
Adres URL
https://ibima.org/accepted-paper/a-socially-responsible-attitude-to-an-employee-selected-aspects/
Adres URL
https://u.pcloud.link/publink/show?code=kZCeIokZrrbe3SiQcHyryACEYOALQ51wpz9X#folder=7802801347
Uwaga ogólna
Publikacja z : 36th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 4-5 November 2020, Granada, Spain.
Finansowanie
The project is financed within the framework of the program of the Minister of Science and Higher Education under the name “Regional Excellence Initiative” in the years 2019 - 2022. 001/RID/2018/19
Cechy publikacji
  • Publikacja konferencyjna

Z dokumentu źródłowego:

  • Publikacja konferencyjna
Dane konferencji
Dane konferencji dokumentu źródłowego
Słowa kluczowe
Dokument źródłowy
Sustainable economic development and advancing education excellence in the era of global pandemic : proceedings of the 36th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 4-5 November 2020, Granada, Spain / editor Khalid S. Soliman.. - King of Prussia : International Business Information Management Association, 2020
Strony: 6708-6719
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2020-12-11
PBN
Wyświetl
WorkId
25729

Abstrakt

en

Corporate social responsibility is an integrated approach to managing an organization that includes responsibility for its overall operation. Currently, focusing on the most important stakeholders and key issues, also in the perspective of a workplace, is particularly important to companies. The aim of this paper is to assess the meaning of a socially responsible approach to an employee - key stakeholder - in companies and to identify its manifestations in practice. The aim of the paper dictates the paper’s layout. The outline of the CSR concept is presented, then the issues of a socially responsible approach to employees are addressed and so is the question of the employee area in the CSR concept. The paper is based on a critical literature review and available non-financial reports and existing data.

Lista publikacji