Mokradła i torfowiska jako temat zajęć terenowych w edukacji geograficznej

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Mokradła i torfowiska jako temat zajęć terenowych w edukacji geograficznej
Odpowiedzialność
Witold Jucha, Justyna Karaś, Paulina Mareczka, Daniel Okupny
Twórcy
Sumy twórców
4 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0002-8836-6044 6.7 20 1 4 5,00 0,2500 5,0000 Art.
Gł. język publikacji
Polski
Data publikacji
2020
Objętość
1 (arkuszy wydawniczych), 18 (stron).
Identyfikator DOI
10.24917/20845456.14.14
Adres URL
https://annalesgeo.up.krakow.pl/article/view/7609/6931
Uwaga ogólna
Opublikowane 2020-12-13.
Uwaga ogólna
Publikacja jest również dostępna w wersji elektronicznej.
Uwaga ogólna
Artykuł publikowany jest na zasadach otwartego dostępu (open access), by można było swobodnie korzystać z jego zasobów, przy zachowaniu poszanowania praw autorskich twórców.
Finansowanie
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
UNKNOWN - Licencja,
FINAL_PUBLISHED - Wersja tekstu,
OTHER - Sposób publikacji,
AT_PUBLICATION - Moment udostępnienia,
2020-12-13 - Data udostępnienia
Słowa kluczowe
Czasopismo
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Geographica
( ISSN 2084-5456 )
Kraj wydania: Polska
Zeszyt: tom 14
Strony: 203-220
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2020-11-08
PBN
Wyświetl
WorkId
25568

Abstrakt

pl

Celem artykułu jest charakterystyka torfowisk Kotliny Orawsko–Nowotarskiej jako miejsca do przeprowadzenia zajęć terenowych z geografii i przyrody. Wskazano unikatowość mokradeł oraz pełnione przez nie funkcje w środowisku geograficznym. W oparciu o kwerendę literatury przygotowano zestaw wiadomości o mokradłach i torfowiskach. Podczas badania terenowego opisano obiekty dydaktyczne istniejące na torfowiskach obszaru badań – ścieżkę w rezerwacie przyrody „Bór na Czerwonem” oraz ścieżkę „Torfowisko Baligówka”, położone w Kotlinie Orawsko–Nowotarskiej. Szlaki te oceniono pod kątem dostępności komunikacyjnej i stanu infrastruktury, a także treści merytorycznych oraz różnorodności krajobrazowej. Opisywane trasy i położone wzdłuż nich obiekty stanowią przykład wartościowego materiału dydaktycznego, który warto wykorzystać podczas wycieczki szkolnej na zajęciach z geografii i przyrody. W końcowej części opracowania wskazano elementy, o których nauczyciel powinien wiedzieć i zwrócić na nie uwagę uczniom podczas takich zajęć.

Lista publikacji