Application of crowdfunding to video game projects financing

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Application of crowdfunding to video game projects financing
Odpowiedzialność
Katarzyna Szopik-Depczyńska, Angelika Kędzierska-Szczepaniak, Krzysztof Szczepaniak
Twórcy
Sumy twórców
3 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0002-3054-0660 5.6 70 1 3 40,42 0,5774 40,4180 Art., konferencja z listy
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2020
Objętość
11 (stron).
Szacowana objętość
0,69 (arkuszy wydawniczych)
Identyfikator DOI
10.1016/j.procs.2020.09.289
Adres URL
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050920321955/pdf?md5=d8f332ca879fddac8edad44630bbbd77&pid=1-s2.0-S1877050920321955-main.pdf
Adres URL
https://www.sciencedirect.com/journal/procedia-computer-science/vol/176/suppl/C
Uwaga ogólna
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej na licencji: CC BY-NC-ND.
Uwaga ogólna
Publikacja z : 24th International Conference on Knowledge - Based and Intelligent Information & Engineering Systems (KES 2020), 16-18 September 2020, online virtual conference.
Uwaga ogólna
Publikacja wydana w: Special Issue "Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems: Proceedings of the 24th International Conference KES2020" / edited by Matteo Cristani, Carlos Toro, Cecilia Zanni-Merk, Robert J. Howlett, Lakhmi C. Jain.
Finansowanie
The project is financed within the framework of the program of the Minister of Science and Higher Education under the name "Regional Excellence Initiative" in the years 2019-2022. 001/RID/2018/19
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • Publikacja konferencyjna
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
CC_BY_NC_ND - Licencja,
FINAL_PUBLISHED - Wersja tekstu,
OPEN_JOURNAL - Sposób publikacji,
AT_PUBLICATION - Moment udostępnienia,
2020-10-02 - Data udostępnienia
Dane konferencji
Słowa kluczowe
Czasopismo
Procedia Computer Science
( eISSN 1877-0509 )
Kraj wydania: Holandia (Netherlands)
Zeszyt: tom 176
Strony: 2714-2724
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2020-10-20
PBN
Wyświetl
WorkId
25215

Abstrakt

en

After the financial crisis in 2007 started, many of the new innovative companies didn’t have the access to the capital. The chance for them was crowdfunding. Nowadays, facing the coronavirus pandemic, this innovative method of financing becomes a mainstay in development of video games as well. The video game market has developed rapidly over the last over a dozen years, but not all of the creators have the possibility for the traditional funding. This article presents the results of research aimed at examining the availability and use of crowdfunding - the innovative source of financing of projects on the video games market. The research methods used in the article are an observational method and a method of individual cases as well as the rational reasoning on the basis of achieved results.

Lista publikacji