Artificial intelligence in the banking sector : experience from Poland

Rozdział - publikacja recenzowana


Tytuł
Artificial intelligence in the banking sector
Podtytuł
experience from Poland
Odpowiedzialność
Piotr Michał Borkowski
Twórcy
  • Borkowski Piotr Michał ( Autor ) 5.1
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania,
    Instytut Ekonomii i Finansów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0001-5609-4286 5.1 70 1 1 70,00 1,0000 70,0000 aut. roz., konferencja z listy
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2020
Objętość
0,9 (arkuszy wydawniczych), 1 (stron).
Adres URL
https://ibima.org/accepted-paper/artificial-intelligence-in-the-banking-sector-experience-from-poland/
Adres URL
https://u.pcloud.link/publink/show?code=kZYbkBkZdeK0fhT0KNuLUbwN2yDLtYJ5JSl77#folder=6329211399&tpl=publicfoldergrid 2020-09-22
Uwaga ogólna
Materiały konferencyjne: 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA) 1-2 April 2020 Seville, Spain.
Finansowanie
Cechy publikacji
  • Publikacja konferencyjna

Z dokumentu źródłowego:

  • Publikacja konferencyjna
Dane konferencji
Dane konferencji dokumentu źródłowego
Słowa kluczowe
Dokument źródłowy
Education excellence and innovation management : a 2025 Vision to sustain economic development during global challenges : Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA) 1-2 April 2020 Seville, Spain / editor Khalid S.Soliman.. - King of Prussia : International Business Information Management Association, 2020
Strony: 15468
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2020-09-16
PBN
Wyświetl
WorkId
24924

Abstrakt

en

The purpose of the article is to identify and summarize the strategic factors of artificial intelligence having a particular impact on the development of the Polish banking sector. The SWOT analysis preceded by the conversations in panel discussions with specialists in the banking sector and study of fundamental static phenomena was used as the research method. The results of the conducted research indicate that institutions in the banking sector using AI tools represent an aggressive strategy. These institutions are development-oriented. 2020 brings a new conversational banking trend based on artificial intelligence. The publication is also enriched with an illustrated division of the possibilities of using AI in the Polish banking sector.

Lista publikacji