Implementation of the competitiveness model in terms of cooperation with suppliers

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Implementation of the competitiveness model in terms of cooperation with suppliers
Odpowiedzialność
Lukasz Kuzminski, Tomasz Jalowiec, Piotr Masloch, Henryk Wojtaszek, Ireneusz Miciula
Twórcy
Sumy twórców
5 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0003-3150-4490 5.1 100 1 5 100,00 1,0000 100,0000 Art.
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2020
Objętość
0,9 (arkuszy wydawniczych), 17 (stron).
Identyfikator DOI
10.35808/ersj/1597
Adres URL
https://www.ersj.eu/journal/1597/download
Adres URL
https://www.ersj.eu/issues/23/79
Uwaga ogólna
Publikacja w wersji elektronicznej dostępna w Open Access na licencji Creative Commons Attribution (CC BY) license.
Finansowanie
The project is financed by the Ministry of Science and Higher Education in Poland under the programme "Regional Initiative of Excellence" 2019 - 2022 015/RID/2018/19
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
CC_BY - Licencja,
FINAL_PUBLISHED - Wersja tekstu,
OPEN_JOURNAL - Sposób publikacji,
AT_PUBLICATION - Moment udostępnienia,
[brak danych] - Data udostępnienia
Słowa kluczowe
Czasopismo
European Research Studies Journal
( ISSN 1108-2976 )
Kraj wydania: Grecja (Ελλάδα)
Zeszyt: tom 23 zeszyt 2
Strony: 343-359
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2020-08-16
PBN
Wyświetl
WorkId
24782

Abstrakt

en

Purpose: This article describes the concept of competitiveness and assesses the level of competitiveness of companies in relation to the number of suppliers with which they cooperate. Approach/Methodology/Design: The strategic vendor development model proposed by Krause was implemented in the data set, and the Handfield index indicating a more detailed analysis of the implemented elements has been used.
Findings: Statistical research carried out in the form of correspondence analysis of the level of competitiveness and dynamics of the company clearly shows that the level of competition remains unchanged in companies that have maintained an unchanged level of relations.
Practical Implications: This above-average growth model can be a strategic weapon for the buying company. The purchasing function can play an important role in supporting a company's operational strategy. Competition is one of the important elements that can save a company from bankruptcy or simply make a meaningful assessment of the development.
Originality/Value: The implementation of the above model developed by foreign researchers made it possible to compare it with market expectations and to implement elements extending the model, thus enabling the implementation of elements facilitating building relationships with suppliers.

Lista publikacji