Cycling to work : business people, encourage more physical activity in your employees!

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Cycling to work
Podtytuł
business people, encourage more physical activity in your employees!
Odpowiedzialność
Elżbieta Biernat, Justyna Krzepota, Dorota Sadowska
Twórcy
Sumy twórców
3 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0002-0110-8676 3.3 40 1 3 23,10 0,5774 23,0960 Art.
Brak ORCID Brak deklaracji dyscypliny
0000-0002-9823-7991 Brak deklaracji dyscypliny
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2020
Objętość
9 (stron).
Szacowana objętość
0,56 (arkuszy wydawniczych)
Identyfikator DOI
10.3233/WOR-203091
Adres URL
https://content.iospress.com/articles/work/wor203091
Uwaga ogólna
Published: 20 February 2020.
Uwaga ogólna
Artykuł jest również dostępny w wersji elektronicznej (abstrakt).
Finansowanie
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
Słowa kluczowe
Czasopismo
Work: a journal of prevention assessment & rehabilitation
( ISSN 1051-9815 eISSN 1875-9270 )
Kraj wydania: Holandia (Netherlands)
Zeszyt: tom 65 zeszyt 2
Strony: 391-399
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2020-07-14
PBN
Wyświetl
WorkId
24648

Abstrakt

en

BACKGROUND: Cycling to work has been promoted all over the world. Contemporary employers invest in human capital (create a friendly work environment, care about the quality of life and health of employees). OBJECTIVES: The aim of this study was to evaluate the popularity of cycling to work and the motivations and barriers to this activity. METHODS: The study used data obtained from the survey Using cycling in everyday transportation conducted at the request of the Ministry of Sport and Tourism. The data were collected by means of computer-assisted personal interviewing (CAPI). RESULTS: A mere 9.9% of Poles commute to work by bike, but they cycle to work on a regular basis (68.6% of respondents do this several times a week for 1 to 6 months). They mostly cycle to improve/maintain health and physical fitness and for reasons concerning environmental protection. According to 49.5% of respondents, the infrastructure at the workplace is insufficient for commuting by bike. A substantial problem is the lack of changing rooms or places to change clothes (44.0%) and no access to showers (22.2%). In the opinions of 66.7%, the promotion of regular commuting to work by bike requires extension of the cycling infrastructure. CONCLUSIONS: The results indicate the necessity of employers’ investment in the infrastructure and cycling facilities.

Lista publikacji