Elimination of modal collision : railway bridge over the Regalica River

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Elimination of modal collision
Podtytuł
railway bridge over the Regalica River
Odpowiedzialność
Dariusz Bernacki, Christian Lis
Twórcy
  • Bernacki Dariusz ( Autor )
  • Lis Christian ( Autor ) 5.1
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania,
    Instytut Ekonomii i Finansów
Sumy twórców
2 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0002-5606-1449 5.1 70 1 2 49,50 0,7071 49,4970 Art.
Brak ORCID Brak deklaracji dyscypliny
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2019
Objętość
10 (stron).
Szacowana objętość
0,63 (arkuszy wydawniczych)
Identyfikator DOI
10.17402/351
Adres URL
http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-df84d100-2f01-4f37-8410-4d04281a2cff/c/bernacki-lis_Elimination_59-2019.pdf 2019-09-30
Uwaga ogólna
Publikacja dostępna również w wersji elektronicznej w Open Access na licencji Creative Commons uznanie autorstwa (CC BY 4.0).
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
CC_BY - Licencja,
FINAL_PUBLISHED - Wersja tekstu,
OPEN_REPOSITORY - Sposób publikacji,
AT_PUBLICATION - Moment udostępnienia,
2019-09-30 - Data udostępnienia
Słowa kluczowe
Czasopismo
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie=Scientific Journals of the Maritime University of Szczecin
( ISSN 1733-8670 eISSN 2392-0378 )
Kraj wydania: Polska
Zeszyt: zeszyt 59 (131)
Strony: 43-52
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2020-06-01
PBN
Wyświetl
WorkId
24370

Abstrakt

en

This study aims to identify and quantify the economic benefits of eliminating collisions between two transport systems: rail and inland waterway transport. The collision between transport systems is caused here by the obsolete structure of a railway drawbridge, which constitutes an element of the railway line used by freight and passenger transport and is located on the main inland waterway used by inland waterways freight transport. Railway transport results in limitations of inland waterway transport and, vice versa, inland waterways transport blocks railway transport during lifting of the bridge span. In the case of railway transport, the low capacity of the single-track railway bridge constitutes an additional limitation of the development of transportation. There are plans to eliminate the collision in the regional transport system by constructing a new railway bridge in place of the old drawbridge. The effects of the transportation infrastructure improvement were measured directly for both rail and inland water freight systems as well as the result of the interaction between passenger rail and car and bus transport. In order to compare the different types of impact, the effects of different actions were valued in monetary terms. The planned intervention, as investigated here, will lead to reductions in the cost of time of inland waterways freight transport and costs of time of rail passenger and freight transport and a decrease in the external costs of transport. This will make possible transportation services that are both cheaper and more reliable.

Lista publikacji