Transport and economic effects related to navigational restoration of the Lake Dąbie fairway

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Transport and economic effects related to navigational restoration of the Lake Dąbie fairway
Odpowiedzialność
Dariusz Bernacki, Christian Lis
Twórcy
  • Bernacki Dariusz ( Autor )
  • Lis Christian ( Autor ) 5.1
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania,
    Instytut Ekonomii i Finansów
Sumy twórców
2 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0002-5606-1449 5.1 70 1 2 49,50 0,7071 49,4970 Art.
Brak ORCID Brak deklaracji dyscypliny
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2019
Objętość
1 (stron).
Szacowana objętość
0,06 (arkuszy wydawniczych)
Identyfikator DOI
10.17402/352
Adres URL
http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-9886d1d3-569a-4a19-8321-852b0fc3222d/c/bernacki-lis_Transport_59-2019.pdf 2019-09-30
Uwaga ogólna
Publikacja dostępna również w wersji elektronicznej w Open Access na licencji Attribution 4.0 International (CC BY 4.0).
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
CC_BY - Licencja,
FINAL_PUBLISHED - Wersja tekstu,
OPEN_JOURNAL - Sposób publikacji,
AT_PUBLICATION - Moment udostępnienia,
2019-09-30 - Data udostępnienia
Słowa kluczowe
Czasopismo
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie=Scientific Journals of the Maritime University of Szczecin
( ISSN 1733-8670 eISSN 2392-0378 )
Kraj wydania: Polska
Zeszyt: brak
Strony: 59
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2020-06-01
PBN
Wyświetl
WorkId
24369

Abstrakt

en

The aim of this paper is to identify and quantify the direct economic effects resulting from navigational restoration of the Dąbie Lake inland fairway, a part of the West Pomeranian region (PL) transport system that runs across the Dąbie Lake. This narrow and shallow inland fairway constitutes the bottleneck for inland waterway freight transport, which must therefore use the sea fairway and thereby incur extended time, increased cost, and reduced efficiency of inland waterway transport. The paper’s second section presents the transport and microeconomic effects that restoring the fairway’s navigability across Lake Dąbie would have on the inland navigation system, thereby increasing the capacity, effectiveness, and safety of inland waterways freight traffic. Restoration of the inland fairway would significantly reduce generalized and external costs of inland waterways transport.

Lista publikacji