Parametrization of spreading processes within complex networks with the use of knowledge acquired from network samples

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Parametrization of spreading processes within complex networks with the use of knowledge acquired from network samples
Odpowiedzialność
Artur Karczmarczyk, Jaroslaw Jankowski, Jaroslaw Watrobski
Twórcy
Sumy twórców
3 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0002-4415-9414 5.6 70 1 3 40,42 0,5774 40,4180 Art., konferencja z listy
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2019
Objętość
15 (stron).
Szacowana objętość
0,94 (arkuszy wydawniczych)
Identyfikator DOI
10.1016/j.procs.2019.09.403
Adres URL
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050919316072/pdf?md5=f38009bb7f4e69b011d051a7d5e68e9a&pid=1-s2.0-S1877050919316072-main.pdf
Adres URL
https://www.sciencedirect.com/journal/procedia-computer-science/vol/159/suppl/C
Finansowanie
Grant z NCN 2016/21/B/HS4/01562
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • Publikacja konferencyjna
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
Brak szczegółów
Dane konferencji
Słowa kluczowe
Czasopismo
Procedia Computer Science
( eISSN 1877-0509 )
Kraj wydania: Holandia (Netherlands)
Zeszyt: tom 159
Strony: 2279-2293
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2020-01-31
PBN
Wyświetl
WorkId
23871

Abstrakt

en

Information spreading processes are main drivers of viral campaigns. They are usually conducted within large scale social networks. Parametrisation of online campaigns is usually related to allocation of budgets, number of seeds and strategies of their selection. It is hard to predict campaign effects. Proposed in this paper approach uses network samples to select appropriate strategy for use within complete network. Results showed how scaling of samples is affecting approximation quality. Multi-criteria analysis of performance allows for strategy selection according to preferences and goals.

Lista publikacji