Market monitoring and its importance in the development of tourism on a local scale

Rozdział - publikacja recenzowana


Tytuł
Market monitoring and its importance in the development of tourism on a local scale
Odpowiedzialność
Marzena Wanagos, Agnieszka Smalec, Tomasz Studzieniecki
Twórcy
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0003-3524-6716 5.6 5 1 3 1,67 0,3333 1,6665 aut. roz.
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2018
Objętość
0,8 (arkuszy wydawniczych), 6 (stron).
Identyfikator DOI
10.5817/CZ.MUNI.P210-8970-2018-69
Adres URL
https://www.econ.muni.cz/do/econ/soubory/katedry/kres/4884317/Sbornik2018.pdf
Uwaga ogólna
XXI. Mezinárodní Kolokvium O Regionálních Vědách. Sborník Příspěvků, Kurdějov (Czech Republic) June 13-15, 2018.
Uwaga ogólna
21st International Colloquium On Regional Sciences, Kurdějov (Czech Republic) June 13-15, 2018.
Uwaga ogólna
Publikacja dostępna również w wersji elektronicznej.
Uwaga ogólna
Poprzednie edycje konferencji były indeksowane w WoS.
Cechy publikacji
  • Publikacja konferencyjna
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
Brak szczegółów
Dane konferencji
Słowa kluczowe
Dokument źródłowy
21st International Colloquium on Regional Sciences. Conference Proceedings. - Publisher: Masarykova univerzita, Brno - Brno, 2018
Strony: 530-535
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2019-08-22
PBN
Wyświetl
WorkId
22342

Abstrakt

en

The new economic concepts emphasize the importance of intellectual capital including knowledge and social relations. The skill of obtaining information and using it makes an important factor in the management processes. The range of the entities cooperation within a specific area and the effectiveness of such cooperation depend among others on the local market awareness. Such cooperation may be supported by a systematic market monitoring by the local government. This opens up the opportunities for not only reasonable targeted cooperation but an effective management of the resources owned by particular local organisations, and development creation as well. The aim of this paper is to present the importance of tourist market monitoring in tourism development on the local scale and the manner it is built, taking the city of Gdynia as an example. This article is based on the respective literature study and research, including surveys spread among travel agencies for inbound tourists located in the city of Gdynia. For the surveyed entities the knowledge about the tourist market is of great importance and the urge to mutually cooperate and have access to the current information big enough to have the local government of the city of Gdynia implement a special “Tourist Market Monitoring Programme”.

Lista publikacji