Planning the development of inland shipping in the seaporthinterland transport : a case study of the Oder River in Poland

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Planning the development of inland shipping in the seaporthinterland transport
Podtytuł
a case study of the Oder River in Poland
Odpowiedzialność
Izabela Kotowska, Marta Mańkowska, Michał Pluciński
Twórcy
  • Kotowska Izabela ( Autor )
  • Mańkowska Marta ( Autor ) 5.6
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, Katedra Transportu - Zakład Transportu Morskiego i Lotniczego
  • Pluciński Michał ( Autor ) 5.6
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, Katedra Transportu - Zakład Transportu Morskiego i Lotniczego
Sumy twórców
3 autorów
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0001-8150-7388 5.6 70 2 3 57,16 0,4082 28,5775 Art.
0000-0002-8062-7545 5.6 70 2 3 57,16 0,4082 28,5775 Art.
Brak ORCID Brak deklaracji dyscypliny
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2019
Objętość
9 (stron).
Szacowana objętość
0,56 (arkuszy wydawniczych)
Identyfikator DOI
10.17402/340
Adres URL
http://repository.scientific-journals.eu/handle/123456789/2529
Uwaga ogólna
Publikacja dostępna również w wersji elektronicznej.
Uwaga ogólna
Artykuł dostępny w OA na licencji CC BY-NC.
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
Brak szczegółów
Słowa kluczowe
Czasopismo
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie=Scientific Journals of the Maritime University of Szczecin
( ISSN 1733-8670 eISSN 2392-0378 )
Kraj wydania: Polska
Zeszyt: zeszyt 58 (130)
Strony: 84-92
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2019-07-04
PBN
Wyświetl
WorkId
22062

Abstrakt

en

The need to prioritize activities aimed at increasing the use of inland waterway transport to support seaports and their staging is of primary importance for ports that have natural conditions (direct access to inland routes), but do not meet the basic requirements for their development (access to high-quality inland waterway connections). Due to the cost- and time-consuming nature of many of the recommended activities, it is crucial to properly plan internal and external measures by placing them on a timeline and assigning responsibility for their implementation to various stakeholders, including port authorities and waterway managers. Revitalizing the linear waterway infrastructure of these ports will be of paramount importance.

Lista publikacji