Kształtowanie konkurencyjności małej firmy : rola doradztwa biznesowego
Książka - publikacja recenzowana
Abstrakt
pl
Doradztwo biznesowe to dla małych przedsiębiorstw jedno ze źródeł wiedzy zewnętrznej ułatwiającej prowadzenie działalności. Jest ono szczególnie istotne dla firm innowacyjnych, które zmagają się z wyzwaniami wprowadzania nowych rozwiązań w swoich produktach, procesach, czy też modelach biznesowych. Wykorzystują one nową wiedzę i nowe informacje do poszukiwania okazji rynkowych oraz do budowy struktur i procesów niezbędnych do ich ewentualnego wykorzystania.
Niniejsza publikacja poddaje gruntownej analizie szereg czynników wiążących doradztwo biznesowe z konkurencyjnością małych firm innowacyjnych. W tym celu wykorzystano wyniki badań w ujęciu tak jakościowym (40 przeanalizowanych przypadków doradztwa biznesowego, w tym 20 poza granicami Polski), jak i ilościowym (baza 400 polskich małych innowacyjnych przedsiębiorstw, korzystających z doradztwa). Wnioski sformułowane na ich podstawie wskazują na istotne powiązanie wykorzystania doradztwa biznesowego z konkurencyjnością badanych firm, jednak na szczególną uwagę zasługuje sformułowany model opisujący pośrednią rolę oddziaływania doradztwa na działalność firmy. Ponadto szczegółowo opisano cechy tych przypadków doradztwa, które z sukcesem wpłynęły na konkurencyjność badanych przedsiębiorstw, wskazano też na rolę doradcy w relacji doradczej oraz mechanizmy transferu i kreowania wiedzy.
Publikacja, która trafia w Państwa ręce, była pisana z myślą o przedstawicielach świata nauki, którzy zajmują się szeroko rozumianym zarządzaniem małą firmą. Nie mniej jednak zawarte w niej opisy przypadków oraz opisy mechanizmów doradztwa stanowić mogą wartościowy materiał dla studentów przedmiotów biznesowych i ekonomicznych, jak również dla praktyków z sektora doradztwa biznesowego. Autorzy publikacji mają nadzieję, że niniejsza książka zaciekawi swoich odbiorców i stanowić będzie inspirację do przemyśleń w zakresie prowadzania działań doradczych, jak i podejmowania nowych inicjatyw badawczych w tym temacie.
Niniejsza publikacja poddaje gruntownej analizie szereg czynników wiążących doradztwo biznesowe z konkurencyjnością małych firm innowacyjnych. W tym celu wykorzystano wyniki badań w ujęciu tak jakościowym (40 przeanalizowanych przypadków doradztwa biznesowego, w tym 20 poza granicami Polski), jak i ilościowym (baza 400 polskich małych innowacyjnych przedsiębiorstw, korzystających z doradztwa). Wnioski sformułowane na ich podstawie wskazują na istotne powiązanie wykorzystania doradztwa biznesowego z konkurencyjnością badanych firm, jednak na szczególną uwagę zasługuje sformułowany model opisujący pośrednią rolę oddziaływania doradztwa na działalność firmy. Ponadto szczegółowo opisano cechy tych przypadków doradztwa, które z sukcesem wpłynęły na konkurencyjność badanych przedsiębiorstw, wskazano też na rolę doradcy w relacji doradczej oraz mechanizmy transferu i kreowania wiedzy.
Publikacja, która trafia w Państwa ręce, była pisana z myślą o przedstawicielach świata nauki, którzy zajmują się szeroko rozumianym zarządzaniem małą firmą. Nie mniej jednak zawarte w niej opisy przypadków oraz opisy mechanizmów doradztwa stanowić mogą wartościowy materiał dla studentów przedmiotów biznesowych i ekonomicznych, jak również dla praktyków z sektora doradztwa biznesowego. Autorzy publikacji mają nadzieję, że niniejsza książka zaciekawi swoich odbiorców i stanowić będzie inspirację do przemyśleń w zakresie prowadzania działań doradczych, jak i podejmowania nowych inicjatyw badawczych w tym temacie.