Kształtowanie konkurencyjności małej firmy : rola doradztwa biznesowego

Książka - publikacja recenzowana


Tytuł
Kształtowanie konkurencyjności małej firmy
Podtytuł
rola doradztwa biznesowego
Odpowiedzialność
Edward Stawasz, Paweł Głodek, Katarzyna Łobacz, Piotr Niedzielski
Twórcy
  • Stawasz Edward ( Autor )
  • Głodek Paweł ( Autor )
  • Łobacz Katarzyna ( Autor ) 5.6
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, Katedra Efektywności i Innowacji
  • Niedzielski Piotr ( Autor ) 5.6
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, Katedra Efektywności i Innowacji
Sumy twórców
4 autorów 0 redaktorów.
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0001-5024-4722 5.6 120 ( 80 ) 2 4 84,85 0,3536 42,4260 Aut. mon.
0000-0001-5038-1022 5.6 120 ( 80 ) 2 4 84,85 0,3536 42,4260 Aut. mon.
Brak ORCID Brak deklaracji dyscypliny
Gł. język publikacji
Polski
Data publikacji
2018
Objętość
13 (arkuszy wydawniczych), 247 (stron).
Opis fizyczny
24 cm
Uwaga ogólna
Zarządzanie - Uniwersytet Łódzki
Finansowanie
Publikacja finansowana ze środków Narodowego Centrum Nauki. 2012/07/B/HS4/03019
Seria wydawnicza
Zarządzanie / Uniwersytet Łódzki ;
Cechy publikacji
  • Monografia naukowa
  • Monografia autorska
Poświadczenie recenzowania
W publikacji
Słowa kluczowe
Numery ISBN
978-83-8088-960-6 Uniwersytet Łódzki (Poziom 1 )
Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Miejsce wydania
Łódź
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2018-12-16
PBN
Wyświetl
WorkId
20728

Abstrakt

pl

Doradztwo biznesowe to dla małych przedsiębiorstw jedno ze źródeł wiedzy zewnętrznej ułatwiającej prowadzenie działalności. Jest ono szczególnie istotne dla firm innowacyjnych, które zmagają się z wyzwaniami wprowadzania nowych rozwiązań w swoich produktach, procesach, czy też modelach biznesowych. Wykorzystują one nową wiedzę i nowe informacje do poszukiwania okazji rynkowych oraz do budowy struktur i procesów niezbędnych do ich ewentualnego wykorzystania.
Niniejsza publikacja poddaje gruntownej analizie szereg czynników wiążących doradztwo biznesowe z konkurencyjnością małych firm innowacyjnych. W tym celu wykorzystano wyniki badań w ujęciu tak jakościowym (40 przeanalizowanych przypadków doradztwa biznesowego, w tym 20 poza granicami Polski), jak i ilościowym (baza 400 polskich małych innowacyjnych przedsiębiorstw, korzystających z doradztwa). Wnioski sformułowane na ich podstawie wskazują na istotne powiązanie wykorzystania doradztwa biznesowego z konkurencyjnością badanych firm, jednak na szczególną uwagę zasługuje sformułowany model opisujący pośrednią rolę oddziaływania doradztwa na działalność firmy. Ponadto szczegółowo opisano cechy tych przypadków doradztwa, które z sukcesem wpłynęły na konkurencyjność badanych przedsiębiorstw, wskazano też na rolę doradcy w relacji doradczej oraz mechanizmy transferu i kreowania wiedzy.
Publikacja, która trafia w Państwa ręce, była pisana z myślą o przedstawicielach świata nauki, którzy zajmują się szeroko rozumianym zarządzaniem małą firmą. Nie mniej jednak zawarte w niej opisy przypadków oraz opisy mechanizmów doradztwa stanowić mogą wartościowy materiał dla studentów przedmiotów biznesowych i ekonomicznych, jak również dla praktyków z sektora doradztwa biznesowego. Autorzy publikacji mają nadzieję, że niniejsza książka zaciekawi swoich odbiorców i stanowić będzie inspirację do przemyśleń w zakresie prowadzania działań doradczych, jak i podejmowania nowych inicjatyw badawczych w tym temacie.

Lista publikacji