Encountering the virtual in affective spaces : Krzysztof Wodiczko’s OUT OF HERE War Veteran Project

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Encountering the virtual in affective spaces
Podtytuł
Krzysztof Wodiczko’s OUT OF HERE War Veteran Project
Odpowiedzialność
Justyna Stępień
Twórcy
  • Stępień Justyna ( Autor ) 1.6
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Filologiczny, Instytut Anglistyki - Zakład Kultur Krajów Anglojęzycznych
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0003-2893-3593 1.6 14 1 1 14,00 1,0000 14,0000 Art.
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2018
Objętość
1 (arkuszy wydawniczych), 12 (stron).
Identyfikator DOI
10.4467/20843860PK.18.008.8595
Adres URL
https://www.ejournals.eu/pliki/art/11428/pl
Adres URL
http://www.ejournals.eu/Przeglad-Kulturoznawczy/2018/Numer-1-35-2018/art/11428/
Uwaga ogólna
Publikacja jest dostępna w Open Access na licencji Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0).
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
CC_BY_NC_ND - Licencja,
FINAL_PUBLISHED - Wersja tekstu,
OPEN_JOURNAL - Sposób publikacji,
AT_PUBLICATION - Moment udostępnienia,
2018-04-04 - Data udostępnienia
Słowa kluczowe
Czasopismo
Przegląd Kulturoznawczy
( ISSN 1895-975X eISSN 2084-3860 )
Kraj wydania: Polska
Zeszyt: zeszyt 1(35)
Strony: 118-129
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2018-11-07
PBN
Wyświetl
WorkId
19660

Abstrakt

en

This paper aims to consider Krzysztof Wodiczko’s Veterans Project in the context of
the central tenets of ethico-aesthetics and the concept of the virtual proposed by Gilles Deleuze, which emerge from his discussions of representation processes. The installation OUT OF HERE, which metaphorically refers to the plight of traumatised American war veterans, triggers a trans-mediated dialogue with spectators, reworking passive attitudes towards the position of the excluded. In fact, Wodiczko has been utilising American institutional spaces to prove that they alienate the marginalised to uphold the dichotomy between the centre and periphery. Hence, the aim of this paper is to show how Wodiczko’s project becomes an aff ective space, an assemblage
of diff erent aff ects and raptures, that organizes a productive encounter, an intensive event, that allows spectators not only to experience records of traumatic events but primarily to increase their capacities to act in the world and to produce new modes of their “becoming”.

Lista publikacji