Comparative analysis of newly-built housing quality in Poland and Lithuania

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Comparative analysis of newly-built housing quality in Poland and Lithuania
Odpowiedzialność
Natalija Lepkova, Tatjana Vilutienė, Miroslaw Bełej, Ewa Putek-Szeląg, Sabina Źróbek
Twórcy
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0003-0364-615X 5.1 12 1 5 2,40 0,2000 2,4000 Art.
Brak ORCID Brak deklaracji dyscypliny
Gł. język publikacji
Angielski (English)
Data publikacji
2017
Objętość
0,75 (arkuszy wydawniczych), 14 (stron).
Identyfikator DOI
10.1515/remav-2017-0032
Adres URL
https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/remav.2017.25.issue-4/remav-2017-0032/remav-2017-0032.xml
Adres URL
https://content.sciendo.com/view/journals/remav/remav-overview.xml 2019-04-24
Uwaga ogólna
Od 2013 ukazuje się wyłącznie online pt. "Real Estate Management and Valuation".
Uwaga ogólna
The non-commercial use of the article will be governed by the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs (CC BY-NC-ND 3.0)
Uwaga ogólna
First Online: 11 Jan 2018.
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • OpenAccess
Dane OpenAccess
CC_BY_NC_ND - Licencja,
FINAL_PUBLISHED - Wersja tekstu,
OTHER - Sposób publikacji,
AFTER_PUBLICATION - Moment udostępnienia,
2018-01-11 - Data udostępnienia 0 - Miesięcy od opublikowania,
Słowa kluczowe
Czasopismo
Real Estate Management and Valuation = Studia i Materiały Towarzystwa Naukowego Nieruchomości
( ISSN 1733-2478 eISSN 2300-5289 )
Kraj wydania: Polska
Zeszyt: vol. 25 no 4
Strony: 85-98
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2018-02-12
PBN
Wyświetl
WorkId
17192

Abstrakt

en

The Presented research aims to analyze the Lithuanian and Polish housing markets in terms of the quality of life in new residential buildings. The article presents the concept of customer satisfaction in construction and criteria that define the quality of dwellings; the benefits, consequences, merits and demerits of the assessment of customer satisfaction are also named. A survey of customer satisfaction helps to evaluate the quality of dwellings according to their technical and functional parameters, as well as the degree of cooperation between customers and developers/contractors. The customer satisfaction index (CSI) was calculated for both countries. The results are useful for developers, contractors, facility management companies and building users.

Lista publikacji