Wybrane aspekty uczenia się : wyniki badań

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Wybrane aspekty uczenia się
Podtytuł
wyniki badań
Odpowiedzialność
Magdalena Janowicz
Twórcy
  • Janowicz Magdalena ( Autor ) 5.6
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Instytut Rachunkowości - Katedra Sprawozdawczości Finansowej i Audytu
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0001-5474-197X 5.6 9 1 1 9,00 1,0000 9,0000 Art.
Gł. język publikacji
Polski
Data publikacji
2017
Objętość
0,55 (arkuszy wydawniczych), 12 (stron).
Identyfikator DOI
10.21005/oe.2017.87.2.08
Cechy publikacji
  • Artykuł przeglądowy
Słowa kluczowe
Czasopismo
Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica
( ISSN 2081-0644 eISSN 2300-5386 )
Kraj wydania: Polska
Zeszyt: nr 87 (335) cz. 2
Strony: 81-92
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2018-02-06
PBN
Wyświetl
WorkId
17164

Abstrakt

en

The process of learning may be affected by many factors, like motivation or sensory preferences of a student. These issues have been widely described in and analysed from various points of views. However, the theoretical knowledge of what affects the learning process does not contribute to its efficiency if a teacher (lecturer) does not possess any information about students’ learning preferences.The aim of the paper is to analyse and assess selected aspects of learning on the basis of the questionnaire research. The authoress presented the results of the research and pointed possibilities of their use in forming the education process and choosing teaching methods. The research methods include literature analysis, inductive and deductive reasoning and questionnaire research.

Lista publikacji