Cele strategiczne według perspektyw osobistej zbilansowanej karty wyników na podstawie opinii pracowników naukowo-dydaktycznych uczelni publicznych z województwa zachodniopomorskiego - wyniki badań

Artykuł - publikacja recenzowana


Tytuł
Cele strategiczne według perspektyw osobistej zbilansowanej karty wyników na podstawie opinii pracowników naukowo-dydaktycznych uczelni publicznych z województwa zachodniopomorskiego - wyniki badań
Odpowiedzialność
Ilona Kędzierska-Bujak, Joanna Habelman
Twórcy
  • Kędzierska-Bujak Ilona ( Autor ) 5.6
    Afiliacja, Pracownik naukowy : Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Instytut Rachunkowości - Katedra Teorii Rachunkowości
  • Habelman Joanna ( Autor )
Punktacja publikacji
Osoba Dysc. Pc k m P U Pu Opis
0000-0002-2166-854X 5.6 9 1 2 4,50 0,5000 4,5000 Art.
Brak ORCID Brak deklaracji dyscypliny
Gł. język publikacji
Polski
Data publikacji
2017
Objętość
1 (stron).
Szacowana objętość
0,06 (arkuszy wydawniczych)
Identyfikator DOI
10.18276/frfu.2017.88/1-41
Adres URL
https://wnus.edu.pl/frfu/file/article/download/4870/33256.pdf
Uwaga ogólna
Tytuł numeru: Rachunkowość w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi / Red. nauk. T.Kiziukiewicz; do 2015 Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia
Cechy publikacji
  • Oryginalny artykuł naukowy
Słowa kluczowe
Czasopismo
Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia
( ISSN 1733-2842 eISSN 2300-4460 )
Kraj wydania: Polska
Zeszyt: brak
Strony: 4
Pobierz opis jako:
BibTeX, RIS
Data zgłoszenia do bazy Publi
2017-11-07
PBN
Wyświetl
WorkId
15858

Abstrakt

pl

Cel - Głównym celem artykułu jest przedstawienie wyników badania skierowanego do pracowników naukowo-dydaktycznych uczelni publicznych z województwa zachodniopomorskiego. Badanie to miało na celu m.in. poznanie osobistych celów strategicznych pracowników. Proponowana lista celów została przygotowana z zachowaniem ich podziału na perspektywy osobistej zbilansowanej karty wyników, stanowiącej część koncepcji kompleksowej karty wyników H.K. Rampersada. Metodologia badania - Analiza wyników badania ankietowego oraz metodą dedukcji. Wynik - W zaprezentowanych wynikach można zauważyć znaczną różnicę w podejściu do personalnych celów poszczególnych grup pracowników naukowo-dydaktycznych. Żaden cel nie uzyskał stuprocentowego wskazania przez wszystkich pracowników, co pokazuje, jak ważne jest indywidualne podejście do każdego pracownika, jeśli chce się prawidłowo wykorzystać koncepcję kompleksowej karty wyników Rampersada. Jednocześnie, zaprezentowany fragment wyników przeprowadzonych badań ankietowych stanowi podstawę do dalszych rozważań i pogłębiania analizy wypełnionych kwestionariuszy ankietowych. Oryginalność/wartość - Zaprezentowane w artykule wyniki badań mają unikalny charakter, do tej pory bowiem nie podejmowano próby poznania osobistych celów strategicznych pracowników uczelni pod kątem możliwości zbudowania dla nich osobistych zbilansowanych kart wyników.(abstrakt oryginalny)

en

Purpose - The main aim of this article is to present the part of poll results. The poll was sent to the staff of the public universities from the Westpomeranian region. This poll was aimed at, among the other purpose, the knowledge about the personal strategic goals of the universities employees. The proposition of goals from which respondents could choose the most important in their opinion goals, have been assigned to the perspectives of the personal balanced scorecard, which is the part of the total performance scorecard concept presented by H.K. Rampersad. Design/methodology/approach - While writing the article, the Author used the poll results analysis, as well as the deduction methods. Findings - In the presented part of the questionnaire results is visible a significant difference in the approach to the personal goals of the particular groups of academic teachers. None of goals received 100% indicated by all universities employees, what's proves, that it is very important to have the individual approach to each employee, if the organization want to use the Rampersad's total performance scorecard correctly. At the same time, presented poll results are the basis for further consideration and analysis of the filled questionnaires. Originality/value - The results of research presented in this paper have a unique character. Until now, in fact, no attempt has been made to know the strategic goals of academic employees in terms of the ability to create the personal balanced scorecards for them.(original abstract)

Lista publikacji