Wszystkie publikacje typu "Artykuł"

  1. Addressing data quality in Airbnb research / Catherine Prentice, Adam Pawlicz. // International Journal of Contemporary Hospitality Management. 2024, , s.812-832 DOI: 10.1108/IJCHM-10-2022-1207 (WorkId 35709)
  2. Beyond Airbnb : determinants of customer satisfaction in P2P accommodation in time of COVID-19 / Adam Pawlicz, Ema Petaković, Ana-Marija Vrtodušić Hrgović. // Sustainability. 2022, vol. 14 iss. 17, s.1-15 DOI: 10.3390/su141710734 (WorkId 32323)
  3. Culture in business tourism product : the case of Poland = Kulturata v produkta na biznes turizma : slučaât na Polša / Adam Pawlicz, Marta Sidorkiewicz. // Predpriemačestvo. 2014, g. 2, s.52-73 (WorkId 9647)
  4. Determinants of absorption of EU funding in tourism : the case of North-West Poland / Adam Pawlicz. // Journal of Tourism & Services. 2014, vol. 5 no. 9, s.59-70 (WorkId 13168)
  5. Identyfikacja instytucjonalnych barier aplikacji o fundusze pomocowe Unii Europejskiej na rozwój turystyki na podstawie badań gmin i przedsiębiorców w województwach zachodniopomorskim i lubuskim / Adam Pawlicz. // Ekonomiczne Problemy Turystyki. 2013, Nr 4 (24), s.147-158 (WorkId 9449)
  6. Impact of civil society development on self-regulation : European hotel market case / Adam Pawlicz. // Academica Science Journal. Economica Series. 2014, no. 1 (4), s.3-10 (WorkId 9465)
  7. Postulowane zmiany w zakresie aplikacji o fundusze pomocowe Unii Europejskiej na rozwój turystyki na podstawie badań gmin i przedsiębiorców w województwach zachodniopomorskim i lubuskim / Adam Pawlicz, Dawid Milewski. // Ekonomiczne Problemy Turystyki. 2013, nr 2 (22) t. 1, s.257-268 (WorkId 9450)
  8. Problemy pomiaru regulacji rynku touroperatorskiego w wybranych państwach europejskich / Adam Pawlicz, Anna Tokarz-Kocik, Aneta Wolna-Samulak, Karolina Michalska-Harasimiuk. // Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. 2017, nr 473, s.410-421 DOI: 10.15611/pn.2017.473.38 (WorkId 15646)
  9. Pros and cons of sharing economy regulation : implications for sustainable city logistics / Adam Pawlicz. // Transportation Research Procedia. 2019, vol. 39, s.398-404 DOI: 10.1016/j.trpro.2019.06.042 (WorkId 22475)
  10. Selected determinants of absorption of EU-tourism-related projects : the case of counties in West Pomerania and Lubuskie, Poland / Adam Pawlicz. // European Journal of Service Management. 2014, vol. 12, s.59-70 (WorkId 9451)
  11. Sharing economy development paths in non-urban areas : the case of hospitality product in Polish national parks / Adam Pawlicz, Robert Kubicki. // Ekonomia i Środowisko=Economics and Environment. . 2017, nr 4 (63), s.166-176 (WorkId 17730)
  12. Social media adoption in local governments : the case of Poland / Adam Pawlicz, Robert Kubicki. // European Journal of Service Management. 2017, Vol. 21 1, s.19-26 DOI: 10.18276/ejsm.2017.21-03 (WorkId 15920)
  13. Spatial issues of sharing economy in Polish accommodation market / Adam Pawlicz, Ana-Marija Vrtodusic Hrgovic. // Ekonomia i Środowisko=Economics and Environment. . 2020, 1 (72), s.87-106 DOI: 10.34659/2020/1/6 (WorkId 24820)
  14. The determinants of hotel room rates : an analysis of the hotel industry in Warsaw, Poland / Adam Pawlicz, Tomasz Napierała. // International Journal of Contemporary Hospitality Management. 2017, vol. 29 iss. 1, s.571-588 DOI: 10.1108/IJCHM-12-2015-0694 (WorkId 14573)
  15. Understanding short-term rental data sources : a variety of second-best solutions / Adam Pawlicz, Catherine Prentice. // ToSEE - Tourism in Southern and Eastern Europe. 2021, Vol. 6, s.573-585 DOI: 10.20867/tosee.06.39 (WorkId 31578)
  16. Wpływ kategoryzacji na rozwój elektronicznych kanałów dystrybucji na przykładzie rynku usług hotelarskich w Unii Europejskiej / Katarzyna Biełuszko, Robert Kubicki, Adam Pawlicz. // e-mentor. 2015, nr 1(58), s.75-80 (WorkId 11823)
  17. Wpływ wieku i wielkości przedsiębiorstw turystycznych na ich innowacyjność / Adam Pawlicz, Andrzej Molski, Wojciech Liszka. // Studia Oeconomica Posnaniensia. 2017, nr 4, s.228-241 DOI: 10.18559/SOEP.2017.4.11 (WorkId 17729)
  18. Wybrane aspekty funkcjonowania OTA na polskim rynku hotelarskim / Adam Pawlicz. // Ekonomiczne Problemy Turystyki. 2016, nr 2(34), s.155-165 DOI: 10.18276/ept.2016.2.34-13 (WorkId 12606)
  19. Wybrane czynniki wpływające na ceny usług hotelarskich wybranych miast wojewódzkich / Marcin Hundert, Adam Pawlicz. // Ekonomiczne Problemy Turystyki. 2014, nr 1 (25), s.199-212 (WorkId 9447)
  20. Wybrane problemy pomiaru regulacji rynku turystycznego / Adam Pawlicz. // Ekonomiczne Problemy Turystyki. 2015, nr 2 (30), s.37-50 DOI: 10.18276/ept.2015.2.30-03 (WorkId 13188)
  21. Wykorzystanie mediów społecznościowych jako narzędzia marketingu turystycznego przez gminy leżące na terenach Parków Narodowych w Polsce / Adam Pawlicz. // Ekonomia i Środowisko=Economics and Environment. . 2015, nr 4 (55), s.176-187 (WorkId 13189)